Arkadaşlar ayrı database filan gerekmez..

Öncelikler sitenizin hem admin hemde kullanıcı yüzünde kullanacağınız dillere ait dil dosyaları olmalı. Bu dil dosyaları dil yönetiminden de açık olmalı.
Sonra joomfish bileşenini ve modülünü kuruyor ve yayınlıyorsunuz. Daha sonra joomfish içinden çeviri yapmak istediğiniz alanı seçip( modül, menü, içerik vs..) istediğiniz şekilde çevirileri yaparak yayınlayıp kaydediyorsunuz..
Hepsi bu..