R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Lise hakkında sorular bu konuda (https://www.r10.net/off-topic/653157-lise-hakkinda-sorular-bu-konuda.html)

vBulletinMaster 12-06-2010 08:36:07

Alıntı:

FlexMan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061215124)
bizim okulda oys sadece tek sınav 2 sınav hiçbiyerde görmedim.

%30 ilk sınav %70 ikinci sınav etkili olur her zaman

Alıntı:

MeyT Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061215278)
Bi' kaç sorum olacak ;

Yıl sonu ortalaması notu ; İlk dönem ve ikinci dönemin toplamının ikiye bölünerek yuvarlanmış notu mudur ?

Kredi hesaplaması ; Yıl sonu ortalamasının olduğu notlar üzerinden mi hesaplanıyor ?

Kredim tutuyorsa , zayıf derslerimi verme mecburiyetim olmaksızın / silinip bi' üst sınıfa geçebiliyor muyum ?

- Yıl sonu ortalaması ilk ve ikinci dönemin yuvarlanış notudur ve ders saatiyle çarpılır.

- Kredi hesaplaması yıl sonu ortalamasını olduğu notlardır.

- Hayır sorumlu olarak direk geçersiniz o dersleri veremeden mezun olamazsınız.

LordEspoir 12-06-2010 08:45:00

Merak ettiğim konu şu ortalama hesaplama kim neyle geçiyor vs çok detaylı bilgim var :) İnsanın ihtiyacı olunca her şeyi öğreniyor ( ihtiyacı olan arkadaşlar iletişime geçebilir ) merak ettiğim şey şu anadolu teknik lisesinde okuyan bir öğrenci
Lise 2yi bitirdi.
Lise 3e geçecek.
Bu arada dal seçmesi gerekiyor.
Bu dal neye göre seçilecek.
Şu anda lise 3ü bitirenler biz geçen sene tercih yapmıştık vs diyorlar biz ise hala bir şey yapmadık ?

delicoban 12-06-2010 08:47:14

Merhaba ;

Benimde kardeşim var Lise'de okuyan bütün dersleri (5) e-okul'da gördüm notları fakat edebiyat hocası (3) vermiş karne notuna böyle olduğu için Takdir vs vs alamaz mı ?
Dil ve Anlatım (5) ...

Teşekkürler şimdiden...

LordEspoir 12-06-2010 08:49:45

Alıntı:

MeyT Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061215278)
Bi' kaç sorum olacak ;

1- Yıl sonu ortalaması notu ; İlk dönem ve ikinci dönemin toplamının ikiye bölünerek yuvarlanmış notu mudur ?

2- Kredi hesaplaması ; Yıl sonu ortalamasının olduğu notlar üzerinden mi hesaplanıyor ?

3- Kredim tutuyorsa , zayıf derslerimi verme mecburiyetim olmaksızın / silinip bi' üst sınıfa geçebiliyor muyum ?

1- Şöyle oluyor ilk dönem 3 ikinci dönem 2 => 3+2=5 5/2=2,5 ten 3 oluyor.

2- Bu şöyle oluyor yıl sonundan yani 1. dönem ve 2. dönem notlarının ortalamasına göre hesaplanıyor.

3- Evet aynen öyle oluyor.

Alıntı:

3- Hayır sorumlu olarak direk geçersiniz o dersleri veremeden mezun olamazsınız.
vBulletinMaster alıntı yaptığın yerdeki gibi söylüyor ama bence yanlış bir bilgi var. Ortalamayla geçiyorsan o derslerin senin için bi değeri kalmıyor sınıfı geçtiğin için alttan da bir dersin olmuyor ve mezun olsan dahi sınava vs. girmen gerekmiyor ?

vBulletinMaster kaynak vs varsa belirtirseniz bizde doğrusunu öğrenmiş olalım.

LordEspoir 12-06-2010 08:55:03

Alıntı:

delicoban Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216089)
Merhaba ;

Benimde kardeşim var Lise'de okuyan bütün dersleri (5) e-okul'da gördüm notları fakat edebiyat hocası (3) vermiş karne notuna böyle olduğu için Takdir vs vs alamaz mı ?
Dil ve Anlatım (5) ...

Teşekkürler şimdiden...

Şöyle hesaplayacak kardeşiniz.

tüm dersleri tek tek örnek veriyorum

matematik haftalık ders saati 4
yıl sonu ortalamasında karnedeki notu 5
bu ikisini çarpıyor 5*4=20
Tüm derslerini bu şekilde yapıyor
sonra sonuçların hepsini topluyor
toplam haftalık ders saatine bölüyor (rehberlik dersi sayılmıyor)
20 ile çarpıyor çıkan sonuç onun kaç alabileceğini gösteriyor.

Eğer anadolu lisesi ise 60 ile geçiyor 70 teşekkür takdir kaç bilgim yok çok uzakta olduğu için :D

düz lisede 50 ile geçiyor teşekkür takdir kaç bilgim yok

fen lisesinde 70 ile geçiyor teşekkür takdir kaç bilgim yok

Kardeşiniz hesaplasın kaçla takdir alındığını da sorsun öğrensin :)

delicoban 12-06-2010 09:01:58

Zaten öbür dersleri full 5 olduğu için takdir alır o zaman...
Edebiyat hocası biraz sorunlu tip gidip bende konuştum ama nafile kadın önceden erkekleri çok bırakmış...
Sözlüleri 25-30 diye geçmiş hiç vermese kardeşim 5 ile geçerdi...

Neyse teşekkürler...

LordEspoir 12-06-2010 09:03:14

Alıntı:

delicoban Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216134)
Zaten öbür dersleri full 5 olduğu için takdir alır o zaman...
Edebiyat hocası biraz sorunlu tip gidip bende konuştum ama nafile kadın önceden erkekleri çok bırakmış...
Sözlüleri 25-30 diye geçmiş hiç vermese kardeşim 5 ile geçerdi...

Neyse teşekkürler...

Rica ederim var öyle takıntılı hocalar yapacak bir şey yok...
Hepsi 5 olduğuna göre zaten kardeşiniz başarılı bir öğrenci olsa gerek sorun çıkmaz.

delicoban 12-06-2010 09:09:15

Alıntı:

LordEspoir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216140)
Rica ederim var öyle takıntılı hocalar yapacak bir şey yok...
Hepsi 5 olduğuna göre zaten kardeşiniz başarılı bir öğrenci olsa gerek sorun çıkmaz.


Evet evin içi kitap dolu paso okuyor (:
Romancı bu çocuk ama edebiyatı böyle düşmesine çok üzülüyorum bir yandan çünkü sürekli kitap okuyor...
Bakalım hayırlısı olsun teşekkürler arkadaşlar...

MeyT 12-06-2010 09:15:29

Alıntı:

vBulletinMaster Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216065)
%30 ilk sınav %70 ikinci sınav etkili olur her zaman



- Yıl sonu ortalaması ilk ve ikinci dönemin yuvarlanış notudur ve ders saatiyle çarpılır.

- Kredi hesaplaması yıl sonu ortalamasını olduğu notlardır.

- Hayır sorumlu olarak direk geçersiniz o dersleri veremeden mezun olamazsınız.

Ya ben dün okula gittim ve 2 öğretmenle bu son maddeyi konuştum , Bana ciddi ciddi siliniyor dediler. Sende şimdi silinmiyor diyorsun, Kafam karıştı. :(

Alıntı:

LordEspoir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216092)
1- Şöyle oluyor ilk dönem 3 ikinci dönem 2 => 3+2=5 5/2=2,5 ten 3 oluyor.

2- Bu şöyle oluyor yıl sonundan yani 1. dönem ve 2. dönem notlarının ortalamasına göre hesaplanıyor.

3- Evet aynen öyle oluyor.



vBulletinMaster alıntı yaptığın yerdeki gibi söylüyor ama bence yanlış bir bilgi var. Ortalamayla geçiyorsan o derslerin senin için bi değeri kalmıyor sınıfı geçtiğin için alttan da bir dersin olmuyor ve mezun olsan dahi sınava vs. girmen gerekmiyor ?

vBulletinMaster kaynak vs varsa belirtirseniz bizde doğrusunu öğrenmiş olalım.

3. 'nin cevabı 'Evet' ise gerçekten çok mutlu olacağım ya. :)

LordEspoir 12-06-2010 09:17:18

Alıntı:

MeyT Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216182)
Ya ben dün okula gittim ve 2 öğretmenle bu son maddeyi konuştum , Bana ciddi ciddi siliniyor dediler. Sende şimdi silinmiyor diyorsun, Kafam karıştı. :(



3. 'nin cevabı 'Evet' ise gerçekten çok mutlu olacağım ya. :)

Ortalamayla geçmenin amacı bu adam dersten kalabilir tamam ama diğerleri iyidir ortalamayla geçer o dersle uğraşmaz.

dc_alican 12-06-2010 09:22:44

Benim kredi 2.50 üstünde ama 3 dersim zayıf (mat geo inkılap) Sınıfı geçerim ama mezun oluncaya kadar o dersleri vermem gerekir mi?

MeyT 12-06-2010 09:31:14

Alıntı:

dc_alican Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216214)
Benim kredi 2.50 üstünde ama 3 dersim zayıf (mat geo inkılap) Sınıfı geçerim ama mezun oluncaya kadar o dersleri vermem gerekir mi?

Biz de bunu tartışıyoruz.

Ben dün 2 öğretmene sorduğumda, Vermiyorsun ortalaman ya da kredin tutuyorsa / sınıfı geçebiliyorsan 3 zayıfın direk siliniyor. Yeter ki baraj dersi olmasın , Dil ve Anlatım.. Dil ve Anlatım dersi olursa o ders hariç diğerleri siliniyor. Onun içinde kurtarma sınavlarına girmen gerek.

vBulletinMaster 12-06-2010 09:43:49

Alıntı:

delicoban Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216089)
Merhaba ;

Benimde kardeşim var Lise'de okuyan bütün dersleri (5) e-okul'da gördüm notları fakat edebiyat hocası (3) vermiş karne notuna böyle olduğu için Takdir vs vs alamaz mı ?
Dil ve Anlatım (5) ...

Teşekkürler şimdiden...

Not ortamalarını bilmediğim için buradan net olarak hesaplayabilirsiniz http://www.lise.gen.tr/BasariBelgesiHesapla.aspx
Alıntı:

LordEspoir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216092)
1- Şöyle oluyor ilk dönem 3 ikinci dönem 2 => 3+2=5 5/2=2,5 ten 3 oluyor.

2- Bu şöyle oluyor yıl sonundan yani 1. dönem ve 2. dönem notlarının ortalamasına göre hesaplanıyor.

3- Evet aynen öyle oluyor.



vBulletinMaster alıntı yaptığın yerdeki gibi söylüyor ama bence yanlış bir bilgi var. Ortalamayla geçiyorsan o derslerin senin için bi değeri kalmıyor sınıfı geçtiğin için alttan da bir dersin olmuyor ve mezun olsan dahi sınava vs. girmen gerekmiyor ?

vBulletinMaster kaynak vs varsa belirtirseniz bizde doğrusunu öğrenmiş olalım.

Kaynak kültür dershanesinin kitapçığı.
Bir öğrenci 1 olduğu dersi vermeden diploma alamaz ama her dönem sınavlar oluyor mutlaka verir hocalar kolaylık sağlar.Alt dersler 6 dersi geçemez.
Alıntı:

MeyT Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216182)
Ya ben dün okula gittim ve 2 öğretmenle bu son maddeyi konuştum , Bana ciddi ciddi siliniyor dediler. Sende şimdi silinmiyor diyorsun, Kafam karıştı. :(



3. 'nin cevabı 'Evet' ise gerçekten çok mutlu olacağım ya. :)

O tempoda o kadar öğrenciyle uğraşırken net cevap veremezler ama yinede kitapçığı tekrar okuyorum sizin için 30 dakika içinde net cevap vericem.
Alıntı:

dc_alican Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216214)
Benim kredi 2.50 üstünde ama 3 dersim zayıf (mat geo inkılap) Sınıfı geçerim ama mezun oluncaya kadar o dersleri vermem gerekir mi?

Evet bu dersleri vermeniz gerekmektedir.

KoRuYuCu 12-06-2010 09:46:33

Kardeşim anadolu lisesinde okuyor, belirli bir ortalamayı yakalarsanız 3 zayıf olsa bile direk geçiyorsunuz ve vermenize gerek kalmıyor onların okulunda 3.00 üstü lazımmış ortalaması 3.14 3 zayıfı vardı,direk geçti ve sorumluluk vs uğraşmadı.

eendless 12-06-2010 10:07:08

Alıntı:

LordEspoir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216111)
Şöyle hesaplayacak kardeşiniz.

tüm dersleri tek tek örnek veriyorum

matematik haftalık ders saati 4
yıl sonu ortalamasında karnedeki notu 5
bu ikisini çarpıyor 5*4=20
Tüm derslerini bu şekilde yapıyor
sonra sonuçların hepsini topluyor
toplam haftalık ders saatine bölüyor (rehberlik dersi sayılmıyor)
20 ile çarpıyor çıkan sonuç onun kaç alabileceğini gösteriyor.

Eğer anadolu lisesi ise 60 ile geçiyor 70 teşekkür takdir kaç bilgim yok çok uzakta olduğu için :D

düz lisede 50 ile geçiyor teşekkür takdir kaç bilgim yok

fen lisesinde 70 ile geçiyor teşekkür takdir kaç bilgim yok

Kardeşiniz hesaplasın kaçla takdir alındığını da sorsun öğrensin :)

Verdiğiniz bilgi yanlış.

N2Lock 12-06-2010 10:24:02

Bu ygs sınavında okuldan gelen puanlamada düzenleme olmuş sanırım.
Okuldan max. ve min. kaç puan geliyor ?

FlexMan 12-06-2010 10:50:16

Alıntı:

vBulletinMaster Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216065)
%30 ilk sınav %70 ikinci sınav etkili olur her zaman

Bu uygulama bizim okulda yok eminim tek sınav yapılıyor geçen sene girdim.

vBulletinMaster 12-06-2010 10:51:48

Alıntı:

FlexMan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216542)
Bu uygulama bizim okulda yok eminim tek sınav yapılıyor geçen sene girdim.

Bizim okuldada ikişer sınav oluyor.

LordEspoir 12-06-2010 10:57:36

Alıntı:

eendless Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216384)
Verdiğiniz bilgi yanlış.

? Nasıl hesaplıyoruz ?

vBulletinMaster 12-06-2010 10:59:28

Alıntı:

LordEspoir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216574)
? Nasıl hesaplıyoruz ?

Matematik ortalama 85 geliyorsa;
85 *4(ders saati) = 340
Bu şekilde hepsi hesaplanıyor ve en son hepsi toplanıp toplam ders saatine bölünüyor.

LordEspoir 12-06-2010 11:05:50

Alıntı:

vBulletinMaster Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216582)
Matematik ortalama 85 geliyorsa;
85 *4(ders saati) = 340
Bu şekilde hepsi hesaplanıyor ve en son hepsi toplanıp toplam ders saatine bölünüyor.

Emin misiniz ben müdürlerden tekine sordum sizin dediğiniz gibi dedi diğerine sordum benim dediğim gibi dedi.

Karneyi aldım kredi kısmı var ? Kredi puana göre değil yıl sonu notuna göre.
mesela anadolularda 3.0 olunca geçiyorsun bizde 44 ders var haftada 132 kredi yapıyor

vBulletinMaster 12-06-2010 11:07:07

Alıntı:

LordEspoir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216607)
Emin misiniz ben müdürlerden tekine sordum sizin dediğiniz gibi dedi diğerine sordum benim dediğim gibi dedi.

Karneyi aldım kredi kısmı var ? Kredi puana göre değil yıl sonu notuna göre.
mesela anadolularda 3.0 olunca geçiyorsun bizde 44 ders var haftada 132 kredi yapıyor

Kesinlikle eminim :)
Kredi sınıf geçme , puan belge içindir.

LordEspoir 12-06-2010 11:11:27

Alıntı:

vBulletinMaster Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216613)
Kesinlikle eminim :)
Kredi sınıf geçme , puan belge içindir.

:) O zaman benim belgede gözüm yok benim dediğime göre doğru mudur ?

44 dersim var haftada 3.0 la geçiyorum 132 kredi olunca geçtim mi ?

vBulletinMaster 12-06-2010 11:18:34

Alıntı:

LordEspoir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216635)
:) O zaman benim belgede gözüm yok benim dediğime göre doğru mudur ?

44 dersim var haftada 3.0 la geçiyorum 132 kredi olunca geçtim mi ?

Kredi bölü / ders saati.
Düz lisede veya anadolu lisesindeysiniz geçiyorsunuz.
Fen lisesinde iseniz kalıyorsunuz.

LordEspoir 12-06-2010 11:22:39

Alıntı:

vBulletinMaster Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216675)
Kredi bölü / ders saati.
Düz lisede veya anadolu lisesindeysiniz geçiyorsunuz.
Fen lisesinde iseniz kalıyorsunuz.

Anadolu geçtim ole :D

Teşekkürler +rep :)

vBulletinMaster 12-06-2010 11:39:42

Alıntı:

dc_alican Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216214)
Benim kredi 2.50 üstünde ama 3 dersim zayıf (mat geo inkılap) Sınıfı geçerim ama mezun oluncaya kadar o dersleri vermem gerekir mi?

Alıntı:

MeyT Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216252)
Biz de bunu tartışıyoruz.

Ben dün 2 öğretmene sorduğumda, Vermiyorsun ortalaman ya da kredin tutuyorsa / sınıfı geçebiliyorsan 3 zayıfın direk siliniyor. Yeter ki baraj dersi olmasın , Dil ve Anlatım.. Dil ve Anlatım dersi olursa o ders hariç diğerleri siliniyor. Onun içinde kurtarma sınavlarına girmen gerek.


Arkadaşlar küçük bir yeri yanlış okumuşum :)
Eğer kaldığınız ders seçeceğiniz veya seçtiğiniz alanın alan dersi değilse ortalamanız tutuyorsa o ders siliniyor eğer alan dersi olursa krediniz tutuyorsa sorumlu geçiyorsunuz.

eendless 12-06-2010 11:46:27

@LordEspoir
Haftada 44 ders nasıl oluyor? Okul türü nedir?

vBulletinMaster 12-06-2010 11:54:15

Alıntı:

eendless Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216825)
@LordEspoir
Haftada 44 ders nasıl oluyor? Okul türü nedir?


Alıntı:

LordEspoir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216697)
Anadolu geçtim ole :D

Teşekkürler +rep :)

:rolleyes:

eendless 12-06-2010 11:58:53

Alıntı:

vBulletinMaster Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216874)
:rolleyes:

Anadolu lisesinde o kadar ders olmadığı için sordum.
Normalde 37 ders olması lazım.

LordEspoir 12-06-2010 12:30:25

Alıntı:

eendless Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216825)
@LordEspoir
Haftada 44 ders nasıl oluyor? Okul türü nedir?

Anadolu derken Anadolu Teknik Lisesi 45 ders var rehberliği saymıyoruz ortalama hesaplarken 44 :)

mert2407 12-06-2010 12:33:57

Anadolu liseleri, rehberlikle beraber 37 ders oluyor haftada. ;)

MeyT 12-06-2010 21:01:21

Alıntı:

vBulletinMaster Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061216791)
Arkadaşlar küçük bir yeri yanlış okumuşum :)
Eğer kaldığınız ders seçeceğiniz veya seçtiğiniz alanın alan dersi değilse ortalamanız tutuyorsa o ders siliniyor eğer alan dersi olursa krediniz tutuyorsa sorumlu geçiyorsunuz.

Eyvallah dostum , İçime su serptin. :)

Emmesen 12-06-2010 21:34:37

Anadolu lisesiyim. Dersin notunu saatiyle çarpip toplam ders saatine bölüyoruz dimi? Neyse, ders saati 36 diye boluyoruz dimi? Çünkü rehberlik sayilmiyor?

vBulletinMaster 12-06-2010 23:27:09

Alıntı:

Miliotta Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1061221042)
Anadolu lisesiyim. Dersin notunu saatiyle çarpip toplam ders saatine bölüyoruz dimi? Neyse, ders saati 36 diye boluyoruz dimi? Çünkü rehberlik sayilmiyor?

İlk dönem ikinci dönemi toplayıp ikiye bölüp ders saatiyle çarpıyorsunuz rehberlik sayılmıyor.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:25:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.