R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Direksiyondan tekrar kaldık (https://www.r10.net/off-topic/3850805-direksiyondan-tekrar-kaldik.html)

btnaslan 14-10-2023 09:33:04

Direksiyondan tekrar kaldık
 
Az içimi dökmek istedim. Hatanın bende olduğunu biliyorum. İyi forumlar

mertzafer 14-10-2023 09:36:12

3 kere stop ettiyseniz bırakmakta gayet haklılar normalde stop 2 haktı. Kendi çapımda biliyorum diyorsunuzda araba sürmek dünyanın en kolay şeylerinden biri bir zorluğu yok hiç bilmeyen birini al 3 gün kursa gitsin sürmeyi öğrenir.

Alkanmedya 14-10-2023 09:36:35

Yüksek devirde kullansaydın keşke hocam niye riske attın ki olayı yüksek devirde kullanınca bir şey demiyorlardı baktın istop edicek ver gazı gitsin

miracuzunlar 14-10-2023 09:36:40

ben de manuel ehliyet almıştım, tüm her şeyi geçtim paralel parkta çizgi dışına çıkamadığımdan bırakmışlardı 1-2cm farkla hemde :D 2. sınava katılmak için o zaman 300tl vermiştim şuan daha da fazladır illaki.

Tavsiyem otomatik ehliyete değiştirin onda bu tarz sorunlar yaşamazsınız ben artık manuel araba sürmem mesela zorunlu olmadıkça ehliyetim manuel ama babamın tavsiyesiyle manuel aldık tabi, insansiz araçlar çıktı biz hala manuel'de takılı kaldık otomatik vites candır :D

Umarım diğer sinavda başarılı olursunuz hocam :)

WbF 14-10-2023 09:38:08

Alıntı:

mertzafer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128070)
3 kere stop ettiyseniz bırakmakta gayet haklılar normalde stop 2 haktı. Kendi çapımda biliyorum diyorsunuzda araba sürmek dünyanın en kolay şeylerinden biri bir zorluğu yok hiç bilmeyen birini al 3 gün kursa gitsin sürmeyi öğrenir.

Katılıyorum. İster benzinli ister tüplü ne fark eder? 5 kişi 1.0 motor arabada aldım ben ehliyetimi. Ayrıca kursa gitmeyen 10 yaşında ki tıfıllar babalarının hurda mitsubishileriyle sokakta cirit atıyor istop ettirmeden :r34:

He bu arada Aralıkta hiç kamyona binmemiş ben,6 kez dersle 7.sınav olarak kamyon ehliyeti( C ) aldım. Abartılacak bir durum yok ortada.

Voli53 14-10-2023 09:39:19

Geçmiş olsun çok önemli değil bir dahaki sefere geçersin.

Elipveres 14-10-2023 09:43:10

Ben tek girişte aldım hocam, eğitimde dahil olmak üzere bir kez bile aracı stoplamadım. Biraz kendini de sorgulaman gerekiyor. Kısa sürede alman dileğiyle.

Erc_Orc 14-10-2023 09:47:54

Aracı kaldıramadıysanız, geçirmemeleri gayet doğal. Trafikte her gün yüzlerce senaryo oluyor, düşünün ambülansa yol vermeniz lazım ve arabayı kaldıramıyorsunuz!

btnaslan 14-10-2023 09:48:06

Alıntı:

mertzafer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128070)
3 kere stop ettiyseniz bırakmakta gayet haklılar normalde stop 2 haktı. Kendi çapımda biliyorum diyorsunuzda araba sürmek dünyanın en kolay şeylerinden biri bir zorluğu yok hiç bilmeyen birini al 3 gün kursa gitsin sürmeyi öğrenir.

Hocam sizin için doğru olabilir ama benim ailemde araba yok hayatımda hiç araba kullanmadım ilk defa kurs kullandım. O da hocalar GoyGoy yaptıklarından pek bir şey öğrenmedim sayılır. Öyle kendi çapımda kullanıyorum. Ne öğrendiysem o.
Alıntı:

Alkanmedya Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128072)
Yüksek devirde kullansaydın keşke hocam niye riske attın ki olayı yüksek devirde kullanınca bir şey demiyorlardı baktın istop edicek ver gazı gitsin

Hocam bilmiyordum ki zaten adama ayrı bi sinir oldum hep üst perdeden konuşuyordu.
Alıntı:

miracuzunlar Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128073)
ben de manuel ehliyet almıştım, tüm her şeyi geçtim paralel parkta çizgi dışına çıkamadığımdan bırakmışlardı 1-2cm farkla hemde :D 2. sınava katılmak için o zaman 300tl vermiştim şuan daha da fazladır illaki.

Tavsiyem otomatik ehliyete değiştirin onda bu tarz sorunlar yaşamazsınız ben artık manuel araba sürmem mesela zorunlu olmadıkça ehliyetim manuel ama babamın tavsiyesiyle manuel aldık tabi, insansiz araçlar çıktı biz hala manuel'de takılı kaldık otomatik vites candır :D

Umarım diğer sinavda başarılı olursunuz hocam :)

İnşallah hocam. Bende valla yakında ona geçerim zaten git gide otomatik oluyor araçlar :D
Alıntı:

LuchadoR Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128075)
Katılıyorum. İster benzinli ister tüplü ne fark eder? 5 kişi 1.0 motor arabada aldım ben ehliyetimi. Ayrıca kursa gitmeyen 10 yaşında ki tıfıllar babalarının hurda mitsubishileriyle sokakta cirit atıyor istop ettirmeden :r34:

He bu arada Aralıkta hiç kamyona binmemiş ben,6 kez dersle 7.sınav olarak kamyon ehliyeti( C ) aldım. Abartılacak bir durum yok ortada.

İste benim de sorunum bu babamın arabası yok ki anne karnında öğrenip süreyim hocam :)
Alıntı:

Voli53 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128078)
Geçmiş olsun çok önemli değil bir dahaki sefere geçersin.

İnşallah hocam teşekkür ederim 🙏❤

SelimTorlak 14-10-2023 09:49:43

Bende direksiyon sınavına giricem 2 hafta içinde sizi bilgilendiricez dediler sınav tarihleri için. 1.5 Ay oldu daha halen bilgilendirecekler bekliyoruz D:
Geçmiş olsun hocam, inşallah bir sonraki sefer hayırlısıyla tamamlarsın.

btnaslan 14-10-2023 09:52:06

Alıntı:

Elipveres Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128088)
Ben tek girişte aldım hocam, eğitimde dahil olmak üzere bir kez bile aracı stoplamadım. Biraz kendini de sorgulaman gerekiyor. Kısa sürede alman dileğiyle.

Önceki sınavda parkta kaldığım için stres yaptım hocam. Ama araç bana hiç alışık gelmedi. O yüzden stop ediyordum. İnşallah hocam 🙏
Alıntı:

Erc_Orc Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128096)
Aracı kaldıramadıysanız, geçirmemeleri gayet doğal. Trafikte her gün yüzlerce senaryo oluyor, düşünün ambülansa yol vermeniz lazım ve arabayı kaldıramıyorsunuz!

Doğrudur hocam. Ama düzgün ders vermiyorlar ki sorun burda. Geçen derse girdim. Hoca arabadan inip kedi seviyordu. Yavaş yavaş sur diyordu bana. Bende videolardan bildiğim kadarıyla kendi çapımda bir şeyler yapıyordum. :/

ondolar 14-10-2023 09:53:16

Size bir yöntem söyliyim sol el bileğinizi direksiyonun üstünden aşağı sarkıtın, sağ eliniz viteste hızlı kalkış yaparsanız hemen ehliyet alırsınız. 😁

btnaslan 14-10-2023 09:53:31

Alıntı:

SelimTorlak Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128100)
Bende direksiyon sınavına giricem 2 hafta içinde sizi bilgilendiricez dediler sınav tarihleri için. 1.5 Ay oldu daha halen bilgilendirecekler bekliyoruz D:
Geçmiş olsun hocam, inşallah bir sonraki sefer hayırlısıyla tamamlarsın.

İnsallah hocam sizin için hayırlısı olsun inşallah 🙏

btnaslan 14-10-2023 09:54:05

Alıntı:

ondolar Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128111)
Size bir yöntem söyliyim sol el bileğinizi direksiyonun üstünden aşağı sarkıtın, sağ eliniz viteste hızlı kalkış yaparsanız hemen ehliyet alırsınız. 😁

Keşke o kadar usta olsam hocam :D

iviscomtr 14-10-2023 10:06:33

aslında çok basit sadece yüksek devirde kullan ki stop etmesin

revios 14-10-2023 10:11:31

Hem aracı söndürüyor hem görevliye beddua ediyor yazık

berqan 14-10-2023 10:20:59

3 kere stop edip başarısız olman normal. Komisyon başkan ve üyesi kuralı uygulamışlar. Sizin eğitim alıp almamanız onların sorunu değil. O sizin sorununuz. Hakkınızı kendiniz arayacaksınız. Hocanız goy goy yapıyorsa hocanızı değiştireceksiniz. Kurs eğitim vermediyse kursu şikayet edeceksiniz.

AOA 14-10-2023 10:32:38

Bizim zamanımızda ilk stopda bırakıyorlardı, otomatik alın ne bu manuel sevdası

UyuzWeb 14-10-2023 10:35:18

Umarım ehliyet almak daha da zorlaşır. Saygılar.

btnaslan 14-10-2023 10:36:31

Alıntı:

revios Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128147)
Hem aracı söndürüyor hem görevliye beddua ediyor yazık

Görevliye etmedim hocam ve direk yüzüne de söylemedim ders verene dedim çünkü bir şey öğretmiyordu. Görevliye etmem zaten doğru olmaz adama meb den ne yetki verildiyse onu yapıyor. Düzgün eğitim vermeyene ettim. Başka yere dosya taşımak istedim ama öyle olmuyormuş.

angelicmoon 14-10-2023 10:37:37

Hocam hangi araç olursa olsun araç sürmeyi biliyorsanız, debriyaja hakimseniz 1 kere stop ettikten sonra direk kavramanız gerekir. Kaldıktan sonra bir sonraki sınav için ne kadar ödüyorsunuz :D

StreetStills 14-10-2023 10:37:57

İşleyişi bilen biri olarak söylüyorum. Dışarıdan bariz görünen ve bırakılması gereken hatalarda kimse risk alıp sizi geçirmez.

Araç içindeki 2 komisyon üyesi birbirini denetler.
Parkurda şube müdürleri , memurlar , müfettişler da dışarıdan gözlemci olarak denetler ve notlarını alırlar.

En güzel yapılabilecek şey kurs merkezi ile durumu konuşup düzgün eğitim vermelerini istemek olacak.

btnaslan 14-10-2023 10:40:14

Alıntı:

AOA Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128200)
Bizim zamanımızda ilk stopda bırakıyorlardı, otomatik alın ne bu manuel sevdası

Hocam otomatik alınca motor kullanabiliyor muyuz? Çünkü otomatik alıp manuel kullanamıyoruz. Yani motorsiklete de etkisi var mı acaba bilginiz var mı?

aydoganweb 14-10-2023 10:49:13

Yıllardır araç kullanırım. Her yeni bindiğim aracın 2-3 dakika acemisi olurum. Debriyaj nerede kavrar. Fren mesafesi ne kadardır vs. Geçen bir araç denk geldi start stopu olan. İlk işim o özelliğini kapamak oldu. Start stop özelliği stop etmeyecek arabayı bile ettirir. Hocanın eğitim vermemesine üzüldüm. Aracın motor sesini her koşulda dinleyin. Ayağınızı debriyajdan kaldırdığınızda motor devri düşeceği için motor sesi değişir. Araç titremeye başlar. Bazı araçlarda çeyrek debriyaj ile kalkarken bazılarında yarım debriyaj yapmanız gerekebilir.

Bir sonraki sınavdan başarıyla geçmeniz dileği ile.

falconHeavy 14-10-2023 10:54:39

Bir aracı süren, aynı klasmandaki tüm araçları sürer. Maksimum 15 dakika alışma süreci olur, o da genellikle stop ettirmek değil rahat kullanabilmek için. Daha fazla ders almanız gerektiğini düşünüyorum. MEB'in hazırladığı sınav sistemi o kadar basit ki, trafikte karşılaşılabilecek yüzlerce sorunu bile öğretmiyorlar. Bu durumda geçmek daha kolay oluyor. Yakın zamanda A sınıfı motor ehliyeti almış biri olarak, eğitimde hiçbir şey göstermedikleri söyleminize katılıyorum.

constantine38 14-10-2023 11:28:59

35 yaşına geldim daha ehliyet alacağım :D
Yeğenim 18 yaşına gelince hemen aldı ve sürüyor ama ben bir türlü manuel araç kullanamıyorum. Debriyajı bir türlü ayarlayamıyorum. Ya çok basıyorum yada az basıyorum. O yüzden alırsam otomatik alacağım, tabii otomatik vites aracım olursa :D
Gerçi büyük konuştum ondan oldu.
Zamanında en yakın arkadaşımla bir abimizin aracını sürmeye çalıştık, ben iyi kötü kaldırıp gidiyordum ama kendimi ortada sanıp yolu ortalıyordum. O zamanlarda NFS Most Wanted oynuyordum direksiyon ile.
O geçti direksiyon başına sürekli istop ettiriyordu. Bende bu araç süremez dedim.
Adam ehliyet aldı, belediye de makam şoförü dahi oldu ben halen ehliyet alacağım :D
Siz siz olun büyük konuşmayın.

AkdenizReklam 14-10-2023 11:35:52

Adamlar trafikte küfür yememenize vesile olmuş birde bu açıdan bakın

shentaweb 14-10-2023 11:57:48

Hayatımda 3 defa araba kullanmıştım. 2. gün ehliyeti almaya hazırdım 100-120 ile, 5. viteste falan gittiğim oldu hoca ile birlikte. Biraz heyecan olsa da en hızlı şekilde sınavı bitirip ehliyeti aldım. 3 defa stop yaptıysa sorunu kendinizde aramanız gerekiyor. Geçmiş olsun, umarım en kısa sürede alırsınız ehliyeti

SAMATO 14-10-2023 12:50:25

bende 2 kere stop yaptim toplam 40 dakika olmak üzere 4 dersle ilk sinavdan kaldim 2.sinava girmekteyim
stop meselesi yüzünden otomatik düşünüyorum

sinfulls 14-10-2023 13:09:34

Alıntı:

mertzafer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128070)
3 kere stop ettiyseniz bırakmakta gayet haklılar normalde stop 2 haktı. Kendi çapımda biliyorum diyorsunuzda araba sürmek dünyanın en kolay şeylerinden biri bir zorluğu yok hiç bilmeyen birini al 3 gün kursa gitsin sürmeyi öğrenir.

Dünyanın en kolay şeyi dediğiniz direksiyonu tutup düz gitmek değil bence, nerde nasıl aksiyon alacağınızı da bilmelisiniz. Yollarda görüyoruz ana yola bağlanır bağlanmaz kendini sol şeride atmaya çalışan sevdalıları ya da ara sokaklarda geçişlerde kimlerin neler yapıp trafiğin altını üstüne nasıl getirdiğini sık sık görüyoruz. O kadar da basit bir olay değil, karşılığında bir can var.

mertzafer 14-10-2023 13:21:58

Alıntı:

sinfulls Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128876)
Dünyanın en kolay şeyi dediğiniz direksiyonu tutup düz gitmek değil bence, nerde nasıl aksiyon alacağınızı da bilmelisiniz. Yollarda görüyoruz ana yola bağlanır bağlanmaz kendini sol şeride atmaya çalışan sevdalıları ya da ara sokaklarda geçişlerde kimlerin neler yapıp trafiğin altını üstüne nasıl getirdiğini sık sık görüyoruz. O kadar da basit bir olay değil, karşılığında bir can var.

ehliyet sınavı ana trafikte olmuyor. O yüzden ehliyet sınavını düşünerek yorum yaptım. Boş alanda bile aracı istop ettiren birini ana trafiğe çıkarmazlar tabi. Ehliyet sınavı daha da zorlaştırılmalı. Ek olarak yine de bu kişinin kendi karakteri aracı maganda gibi sürüyor olmaları bu araç sürme işinin zor olduğu anlamına gelmiyor.

tacsizkiral 14-10-2023 13:46:40

Hocam size kalkışı nasıl öğrettiler bilmiyorum ama gördüğüm eğitmenlerin çoğu kolayı zorlaştırıyor çünkü kalkış yaparken freni de olaya dahil ediyorlar insanlar başka arabaya bindiğinde hemen stop ediyor . Size tavsiyem youtube de bol bol video izleyin ama frenle kalkış yapanları değil . Kalkış yaparken debriyaj ve gaz pedalını kullanın . (Çoğu eğitmen debriyaj kavrama noktasına gelene kadar frene basın diyor ama fren kullanmayın )Kavrama noktası diye bir tabir var buna takılmayın zaten ehliyet aldıktan sonra farklı arabalara binerseniz hepsinin kavrama noktası farklı olduğunu göreceksiniz . Mantık çok basit :Hiç bilmediğiniz arabaya bindiğiniz zaman aracı çalıştırdıktan sonra araç boştayken gaza basın çünkü bazı arabalarda köklediğinizi zannediyorsunuz ama gaza basmış olmuyorsunuz bile . Ardından yine boştayken debriyaja sonuna kadar bikaç kere git gel yapın böylelikle debriyajla tanışmış oluyorsunuz . Şimdi kalkış kısmına gelelim . Sonuna kadar debriyaja basıyoruz . Sonra aracı 1 e takın ve ayağınızı çok yavaş da değil çok hızlıda değil debriyajdan kaldırın siz kaldırdıkça o arada gaza hafiften basın ama gaza bastığınıza emin olun hem debriyaja hem gaza basıyoruz ve aracın yavaş yavaş gittiğinizi gördükçe hafif hafif ayağı debriyajdan çekiyoruz işlem bu kadar basit .

Zan6 14-10-2023 14:12:20

Komisyon üyeleri seni bırakmakta sonuna kadar haklılar.
Madem kurstaki hocalarını beğenmiyorsun başka kursa geçebilirsin. Kursa bunu açık bi şekilde belirtebilirsin. Onlarda gereken aksiyonları alacaklardır.
Hoca sana bi kez araba kaldırmayı göstersin 2. ve 3. yü ben olsam göstermem.
Mantığını söylemiş zaten. Kavramaya başlayınca gaza bas gitsin.

Sen yapamıyorsan adamlara niye dik başlılık yaptın ki ?
Geçmiş olsun

MuhammedEksi 14-10-2023 14:26:29

Zaman otomatik araçlara kayıyor. Manuel alıp kendinizi zorlamayın. Otomatik aldım kafa rahat

btnaslan 14-10-2023 14:28:32

Alıntı:

mertzafer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086128936)
ehliyet sınavı ana trafikte olmuyor. O yüzden ehliyet sınavını düşünerek yorum yaptım. Boş alanda bile aracı istop ettiren birini ana trafiğe çıkarmazlar tabi. Ehliyet sınavı daha da zorlaştırılmalı. Ek olarak yine de bu kişinin kendi karakteri aracı maganda gibi sürüyor olmaları bu araç sürme işinin zor olduğu anlamına gelmiyor.

Hocam şimdi anladım ben sizi. Size ehliyet verirken boş arazide vermişler. Ben trafikte sürdüm. İstanbul Yenidoğan direksiyon sınavları yazın çıkar karşınıza. Keşke boş arazide sürseydim. O zaman en büyük ayıp benim olurdu :D

mertzafer 14-10-2023 14:47:16

Alıntı:

btnaslan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086129266)
Hocam şimdi anladım ben sizi. Size ehliyet verirken boş arazide vermişler. Ben trafikte sürdüm. İstanbul Yenidoğan direksiyon sınavları yazın çıkar karşınıza. Keşke boş arazide sürseydim. O zaman en büyük ayıp benim olurdu :D

ben 13 yaşımdan beri araba sürüyorum :D araba direksiyonuna ilk arabayı kaçırarak bindim zerre bir şey bilmeden 2,3 tane YouTube videosu ile :) Arabayı istop etmek bi erkek için oldukça acınası bir durum zaten bunun boş araziyle pek alakası yok :D

btnaslan 14-10-2023 14:51:17

Alıntı:

mertzafer Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086129349)
ben 13 yaşımdan beri araba sürüyorum :D araba direksiyonuna ilk arabayı kaçırarak bindim zerre bir şey bilmeden 2,3 tane YouTube videosu ile :) Arabayı istop etmek bi erkek için oldukça acınası bir durum zaten bunun boş araziyle pek alakası yok :D

İste benim de öyle 13 yaşında araba kaçırıp araba sürmeyi öğreneyim diye bir durumum olmadı. Herkesi bir tutmayın ben de buna acınıyorum :)

kertenkele01 14-10-2023 15:55:09

Komiayon üyesinin dışarıda nasıl davrandığının bir önemi yok hocam, sizin sınavda nasıl davrandığınkzz önemli.
Stop ettirmek zaten kalma nedeni. Bu sorun sınav komisyonunhmn değil sürücü kursu ve öğretmenindir.
Sınavdan önce size hiç sürüş yaptırmadılar mı? Yaptırdıysalar benzer araba değil miydi?

Tavsiye tofaş bulun hocam, kalkmayı durmayı bir çalışın. Bir daha hiç bir arabayı stop ettirmezsiniz. :D
Sürücü kursundan ya aynı araba da yada benzer bir arabada çalıştırmalarını isteyin.

btnaslan 14-10-2023 18:06:10

Alıntı:

kertenkele01 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1086129654)
Komiayon üyesinin dışarıda nasıl davrandığının bir önemi yok hocam, sizin sınavda nasıl davrandığınkzz önemli.
Stop ettirmek zaten kalma nedeni. Bu sorun sınav komisyonunhmn değil sürücü kursu ve öğretmenindir.
Sınavdan önce size hiç sürüş yaptırmadılar mı? Yaptırdıysalar benzer araba değil miydi?

Tavsiye tofaş bulun hocam, kalkmayı durmayı bir çalışın. Bir daha hiç bir arabayı stop ettirmezsiniz. :D
Sürücü kursundan ya aynı araba da yada benzer bir arabada çalıştırmalarını isteyin.

Araç aynı değildi hocam.

ahmetkucukonder 14-10-2023 19:00:10

Eğitimde kullandığınız araç dizel olsa bile gaz vermeden kalkmayın hocam, belli ki direkt kavramada kalkmaya alışmışsınız. Eğer hiç riske atmak istemiyorsanız aracı devirli kullanın, geçmiş olsun bir sonrakinde başarırsınız umarım.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:53:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.