![]() |
Direksiyondan tekrar kaldık Az içimi dökmek istedim. Hatanın bende olduğunu biliyorum. İyi forumlar |
3 kere stop ettiyseniz bırakmakta gayet haklılar normalde stop 2 haktı. Kendi çapımda biliyorum diyorsunuzda araba sürmek dünyanın en kolay şeylerinden biri bir zorluğu yok hiç bilmeyen birini al 3 gün kursa gitsin sürmeyi öğrenir. |
Yüksek devirde kullansaydın keşke hocam niye riske attın ki olayı yüksek devirde kullanınca bir şey demiyorlardı baktın istop edicek ver gazı gitsin |
ben de manuel ehliyet almıştım, tüm her şeyi geçtim paralel parkta çizgi dışına çıkamadığımdan bırakmışlardı 1-2cm farkla hemde :D 2. sınava katılmak için o zaman 300tl vermiştim şuan daha da fazladır illaki. Tavsiyem otomatik ehliyete değiştirin onda bu tarz sorunlar yaşamazsınız ben artık manuel araba sürmem mesela zorunlu olmadıkça ehliyetim manuel ama babamın tavsiyesiyle manuel aldık tabi, insansiz araçlar çıktı biz hala manuel'de takılı kaldık otomatik vites candır :D Umarım diğer sinavda başarılı olursunuz hocam :) |
Alıntı:
He bu arada Aralıkta hiç kamyona binmemiş ben,6 kez dersle 7.sınav olarak kamyon ehliyeti( C ) aldım. Abartılacak bir durum yok ortada. |
Geçmiş olsun çok önemli değil bir dahaki sefere geçersin. |
Ben tek girişte aldım hocam, eğitimde dahil olmak üzere bir kez bile aracı stoplamadım. Biraz kendini de sorgulaman gerekiyor. Kısa sürede alman dileğiyle. |
Aracı kaldıramadıysanız, geçirmemeleri gayet doğal. Trafikte her gün yüzlerce senaryo oluyor, düşünün ambülansa yol vermeniz lazım ve arabayı kaldıramıyorsunuz! |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
|
Bende direksiyon sınavına giricem 2 hafta içinde sizi bilgilendiricez dediler sınav tarihleri için. 1.5 Ay oldu daha halen bilgilendirecekler bekliyoruz D: Geçmiş olsun hocam, inşallah bir sonraki sefer hayırlısıyla tamamlarsın. |
Alıntı:
Alıntı:
|
Size bir yöntem söyliyim sol el bileğinizi direksiyonun üstünden aşağı sarkıtın, sağ eliniz viteste hızlı kalkış yaparsanız hemen ehliyet alırsınız. 😁 |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
aslında çok basit sadece yüksek devirde kullan ki stop etmesin |
Hem aracı söndürüyor hem görevliye beddua ediyor yazık |
3 kere stop edip başarısız olman normal. Komisyon başkan ve üyesi kuralı uygulamışlar. Sizin eğitim alıp almamanız onların sorunu değil. O sizin sorununuz. Hakkınızı kendiniz arayacaksınız. Hocanız goy goy yapıyorsa hocanızı değiştireceksiniz. Kurs eğitim vermediyse kursu şikayet edeceksiniz. |
Bizim zamanımızda ilk stopda bırakıyorlardı, otomatik alın ne bu manuel sevdası |
Umarım ehliyet almak daha da zorlaşır. Saygılar. |
Alıntı:
|
Hocam hangi araç olursa olsun araç sürmeyi biliyorsanız, debriyaja hakimseniz 1 kere stop ettikten sonra direk kavramanız gerekir. Kaldıktan sonra bir sonraki sınav için ne kadar ödüyorsunuz :D |
İşleyişi bilen biri olarak söylüyorum. Dışarıdan bariz görünen ve bırakılması gereken hatalarda kimse risk alıp sizi geçirmez. Araç içindeki 2 komisyon üyesi birbirini denetler. Parkurda şube müdürleri , memurlar , müfettişler da dışarıdan gözlemci olarak denetler ve notlarını alırlar. En güzel yapılabilecek şey kurs merkezi ile durumu konuşup düzgün eğitim vermelerini istemek olacak. |
Alıntı:
|
Yıllardır araç kullanırım. Her yeni bindiğim aracın 2-3 dakika acemisi olurum. Debriyaj nerede kavrar. Fren mesafesi ne kadardır vs. Geçen bir araç denk geldi start stopu olan. İlk işim o özelliğini kapamak oldu. Start stop özelliği stop etmeyecek arabayı bile ettirir. Hocanın eğitim vermemesine üzüldüm. Aracın motor sesini her koşulda dinleyin. Ayağınızı debriyajdan kaldırdığınızda motor devri düşeceği için motor sesi değişir. Araç titremeye başlar. Bazı araçlarda çeyrek debriyaj ile kalkarken bazılarında yarım debriyaj yapmanız gerekebilir. Bir sonraki sınavdan başarıyla geçmeniz dileği ile. |
Bir aracı süren, aynı klasmandaki tüm araçları sürer. Maksimum 15 dakika alışma süreci olur, o da genellikle stop ettirmek değil rahat kullanabilmek için. Daha fazla ders almanız gerektiğini düşünüyorum. MEB'in hazırladığı sınav sistemi o kadar basit ki, trafikte karşılaşılabilecek yüzlerce sorunu bile öğretmiyorlar. Bu durumda geçmek daha kolay oluyor. Yakın zamanda A sınıfı motor ehliyeti almış biri olarak, eğitimde hiçbir şey göstermedikleri söyleminize katılıyorum. |
35 yaşına geldim daha ehliyet alacağım :D Yeğenim 18 yaşına gelince hemen aldı ve sürüyor ama ben bir türlü manuel araç kullanamıyorum. Debriyajı bir türlü ayarlayamıyorum. Ya çok basıyorum yada az basıyorum. O yüzden alırsam otomatik alacağım, tabii otomatik vites aracım olursa :D Gerçi büyük konuştum ondan oldu. Zamanında en yakın arkadaşımla bir abimizin aracını sürmeye çalıştık, ben iyi kötü kaldırıp gidiyordum ama kendimi ortada sanıp yolu ortalıyordum. O zamanlarda NFS Most Wanted oynuyordum direksiyon ile. O geçti direksiyon başına sürekli istop ettiriyordu. Bende bu araç süremez dedim. Adam ehliyet aldı, belediye de makam şoförü dahi oldu ben halen ehliyet alacağım :D Siz siz olun büyük konuşmayın. |
Adamlar trafikte küfür yememenize vesile olmuş birde bu açıdan bakın |
Hayatımda 3 defa araba kullanmıştım. 2. gün ehliyeti almaya hazırdım 100-120 ile, 5. viteste falan gittiğim oldu hoca ile birlikte. Biraz heyecan olsa da en hızlı şekilde sınavı bitirip ehliyeti aldım. 3 defa stop yaptıysa sorunu kendinizde aramanız gerekiyor. Geçmiş olsun, umarım en kısa sürede alırsınız ehliyeti |
bende 2 kere stop yaptim toplam 40 dakika olmak üzere 4 dersle ilk sinavdan kaldim 2.sinava girmekteyim stop meselesi yüzünden otomatik düşünüyorum |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Hocam size kalkışı nasıl öğrettiler bilmiyorum ama gördüğüm eğitmenlerin çoğu kolayı zorlaştırıyor çünkü kalkış yaparken freni de olaya dahil ediyorlar insanlar başka arabaya bindiğinde hemen stop ediyor . Size tavsiyem youtube de bol bol video izleyin ama frenle kalkış yapanları değil . Kalkış yaparken debriyaj ve gaz pedalını kullanın . (Çoğu eğitmen debriyaj kavrama noktasına gelene kadar frene basın diyor ama fren kullanmayın )Kavrama noktası diye bir tabir var buna takılmayın zaten ehliyet aldıktan sonra farklı arabalara binerseniz hepsinin kavrama noktası farklı olduğunu göreceksiniz . Mantık çok basit :Hiç bilmediğiniz arabaya bindiğiniz zaman aracı çalıştırdıktan sonra araç boştayken gaza basın çünkü bazı arabalarda köklediğinizi zannediyorsunuz ama gaza basmış olmuyorsunuz bile . Ardından yine boştayken debriyaja sonuna kadar bikaç kere git gel yapın böylelikle debriyajla tanışmış oluyorsunuz . Şimdi kalkış kısmına gelelim . Sonuna kadar debriyaja basıyoruz . Sonra aracı 1 e takın ve ayağınızı çok yavaş da değil çok hızlıda değil debriyajdan kaldırın siz kaldırdıkça o arada gaza hafiften basın ama gaza bastığınıza emin olun hem debriyaja hem gaza basıyoruz ve aracın yavaş yavaş gittiğinizi gördükçe hafif hafif ayağı debriyajdan çekiyoruz işlem bu kadar basit . |
Komisyon üyeleri seni bırakmakta sonuna kadar haklılar. Madem kurstaki hocalarını beğenmiyorsun başka kursa geçebilirsin. Kursa bunu açık bi şekilde belirtebilirsin. Onlarda gereken aksiyonları alacaklardır. Hoca sana bi kez araba kaldırmayı göstersin 2. ve 3. yü ben olsam göstermem. Mantığını söylemiş zaten. Kavramaya başlayınca gaza bas gitsin. Sen yapamıyorsan adamlara niye dik başlılık yaptın ki ? Geçmiş olsun |
Zaman otomatik araçlara kayıyor. Manuel alıp kendinizi zorlamayın. Otomatik aldım kafa rahat |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Komiayon üyesinin dışarıda nasıl davrandığının bir önemi yok hocam, sizin sınavda nasıl davrandığınkzz önemli. Stop ettirmek zaten kalma nedeni. Bu sorun sınav komisyonunhmn değil sürücü kursu ve öğretmenindir. Sınavdan önce size hiç sürüş yaptırmadılar mı? Yaptırdıysalar benzer araba değil miydi? Tavsiye tofaş bulun hocam, kalkmayı durmayı bir çalışın. Bir daha hiç bir arabayı stop ettirmezsiniz. :D Sürücü kursundan ya aynı araba da yada benzer bir arabada çalıştırmalarını isteyin. |
Alıntı:
|
Eğitimde kullandığınız araç dizel olsa bile gaz vermeden kalkmayın hocam, belli ki direkt kavramada kalkmaya alışmışsınız. Eğer hiç riske atmak istemiyorsanız aracı devirli kullanın, geçmiş olsun bir sonrakinde başarırsınız umarım. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:53:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.