R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Böylece göklerdeki Babanız yüceltilmiş olur (https://www.r10.net/off-topic/3794507-boylece-goklerdeki-babaniz-yuceltilmis-olur.html)

kalitelihostorg 29-08-2023 10:24:07

Alıntı:

ejder024 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1085822302)
Ben çok fazla detaya girmeden anlatmak istiyorum. Sizin de dediğiniz gibi her dinde başka isimler anılan fakat tek bir yaratıcı var. Zira bunun tersi ilime, bilime, mantığa, akla aykırı !
İnanç ispatlanamaz öyle olsa adı inanç olmaz. İspatlama gibi bir derdim yok zaten, isteyene her şey ayan.

Her tek Tanrı = Allah demek değildir. Siz her tek tanrıyı Allah ile bağdaştırıyorsunuz.
Çünkü konuya objektif bakamıyorsunuz. Gerçekliği %100 olan bir durumu bile kendi inancınızın faydasına çevirmişsiniz. İnanç böyle bir şey.


1- Birden fazla tanrı olan dinler var.
2- Dinlerin tamamı zaten bilime ve mantığa ters , 1 tanrı yada 10 tanrı olması mantıksızlık açısından çok fark etmiyor.
3- ispatlanmayan bir şey olduğunu kendinde söylemişsin o halde emin konuşamazsın ihtimaller üzerinden yorum yapıyorsun.
4- Eğer islamı mantığına uygun diye seçtim diyorsan , Müslümanlıkta mantığıa uymayan onlarca şey mevcut , diğer dinlerde olduğu gibi
5- Bu çelişkiler için genelde kalp gözün kapalı , ön yargılısın , açık arıyorsun gibi ifadeler kullanılır , tam tersine inanan kişide buna mutlak inandığı şekilde bakar açıkları görmezden gelir objektif olarak yorum yapamaz.

AOK 29-08-2023 10:27:44

Alıntı:

SemihCAN Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1085816875)
Ortalık karışacak minvalinde ki mesajları yazanlardan başka ortalığı karıştıracak mesaj atan kimse olmaması takdire şayan.

Çünkü karışacak bir durum yokki.Gerçek müslümanlar saygılıdır. Başka dinlerede saygı duyarlar. Bu sebeple diğer dinlere mensup olanlar karıştırmadıkça böyle konuların kimseye zararı olmaz. Elhamdulillah müslümanım ama bu konu beni rahatsız niye etsin. İlgimi çekmediği için başka konuya geçerim. Ama ilgisini çekenler bakabilir.

Konuyu dallandırıp budaklandırmakdan çıkayım ben. İlgilenenler için güzel bir konu.

ZFC 29-08-2023 10:43:54

Güzel konu. Forumda böyle konuları görmek beni çok mutlu ediyor. Devamını bekliyoruz :)

ejder024 29-08-2023 17:57:20

Alıntı:

kalitelihostorg Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1085822856)
Her tek Tanrı = Allah demek değildir. Siz her tek tanrıyı Allah ile bağdaştırıyorsunuz.
Çünkü konuya objektif bakamıyorsunuz. Gerçekliği %100 olan bir durumu bile kendi inancınızın faydasına çevirmişsiniz. İnanç böyle bir şey.


1- Birden fazla tanrı olan dinler var.
2- Dinlerin tamamı zaten bilime ve mantığa ters , 1 tanrı yada 10 tanrı olması mantıksızlık açısından çok fark etmiyor.
3- ispatlanmayan bir şey olduğunu kendinde söylemişsin o halde emin konuşamazsın ihtimaller üzerinden yorum yapıyorsun.
4- Eğer islamı mantığına uygun diye seçtim diyorsan , Müslümanlıkta mantığıa uymayan onlarca şey mevcut , diğer dinlerde olduğu gibi
5- Bu çelişkiler için genelde kalp gözün kapalı , ön yargılısın , açık arıyorsun gibi ifadeler kullanılır , tam tersine inanan kişide buna mutlak inandığı şekilde bakar açıkları görmezden gelir objektif olarak yorum yapamaz.

O zaman sana şu kadarını söyleyeyim: Her insanın tanrısı kendi algısı doğrultusunda değişir. Sen tek gücü 3-4 parçaya böler farklı görevler yüklersin, diğeri 10 tanrı der, bir başkası 100 bin tane heykel yine bu bir olduğunu değiştirmez. Hangi açıdan bakarsan bak mutlak bir yaratıcı olduğu aşikardır.
İnanç ispatlanamaz evet ispatlanacak olsa herkes mutlak ispatı olan dine inanırdı ve inanç kendisi ile çelişmiş olurdu. Eğer inancı ispatlayabilseydik ne olurdu bir düşün. ?

kalitelihostorg 29-08-2023 20:26:12

Alıntı:

ejder024 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1085825684)
O zaman sana şu kadarını söyleyeyim: Her insanın tanrısı kendi algısı doğrultusunda değişir. Sen tek gücü 3-4 parçaya böler farklı görevler yüklersin, diğeri 10 tanrı der, bir başkası 100 bin tane heykel yine bu bir olduğunu değiştirmez. Hangi açıdan bakarsan bak mutlak bir yaratıcı olduğu aşikardır.
İnanç ispatlanamaz evet ispatlanacak olsa herkes mutlak ispatı olan dine inanırdı ve inanç kendisi ile çelişmiş olurdu. Eğer inancı ispatlayabilseydik ne olurdu bir düşün. ?

İnanç ispatlanamıyorsa doğru olanın müslümanlık olduğunu nereden biliyorsunuz ? Senin inanıyor olman onu gerçek kılmıyor.
7 Milyar insan farklı dinlere inanıyor . Belki dünyadaki 3000 + dinden bir başkası gerçek olan ?

Mutlak bir yaratıcı olduğu aşikar falan değildir.
Gerçek yaratıcının Allah olduğuda kesin değildir.
Doğru dinin Müslümanlık olduğuda kesin değildir.
Tanrının olup olmadığı'da kesin değildir.

Kesin olsaydı kanıt olurdu.

Sen yaratılanlara bakarak Allahı örnek göstereceğin bir çıkarım oluşturmaya çalışıyorsan eğer her şeye gücü yeten Allah nasıl var oldu diye sorgulaman gerekiyor. Bu sorgulamanın sonu yok.
Allah kadar mükemmel bir varlık kendi kendine var olabiliyorsa , evren veya insan neden kendi kendine var olamasın ?
Bir tarafda kendi kendine var olabilen yüce bir varlık diğer tarafda aciz olan canlılar. Hangisinin kendi kendine var olması daha olasılık dahilinde sence ?

Neyse konuyu uzatmayalım , objektif düşünmediğiniz için bu konuşma karşılıklı cevapların ötesine geçemez. Ben konuyu gerçeklere ihtimallere dayandırarak yorumluyorum , sen inancına yani bir nevi hayal dünyana göre yorumluyorsun.

by_error 29-08-2023 20:33:44

https://www.youtube.com/watch?v=H3v9unphfi0

https://www.youtube.com/watch?v=bFbQ-QLsUQ4

https://www.youtube.com/watch?v=nXYbEyvVXUk
Hristiyan arkadaşlarımız için 3 güzel ilahi.

ejder024 29-08-2023 20:55:59

Alıntı:

kalitelihostorg Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1085826861)
İnanç ispatlanamıyorsa doğru olanın müslümanlık olduğunu nereden biliyorsunuz ? Senin inanıyor olman onu gerçek kılmıyor.
7 Milyar insan farklı dinlere inanıyor . Belki dünyadaki 3000 + dinden bir başkası gerçek olan ?

Mutlak bir yaratıcı olduğu aşikar falan değildir.
Gerçek yaratıcının Allah olduğuda kesin değildir.
Doğru dinin Müslümanlık olduğuda kesin değildir.
Tanrının olup olmadığı'da kesin değildir.

Kesin olsaydı kanıt olurdu.

Sen yaratılanlara bakarak Allahı örnek göstereceğin bir çıkarım oluşturmaya çalışıyorsan eğer her şeye gücü yeten Allah nasıl var oldu diye sorgulaman gerekiyor. Bu sorgulamanın sonu yok.
Allah kadar mükemmel bir varlık kendi kendine var olabiliyorsa , evren veya insan neden kendi kendine var olamasın ?
Bir tarafda kendi kendine var olabilen yüce bir varlık diğer tarafda aciz olan canlılar. Hangisinin kendi kendine var olması daha olasılık dahilinde sence ?

Neyse konuyu uzatmayalım , objektif düşünmediğiniz için bu konuşma karşılıklı cevapların ötesine geçemez. Ben konuyu gerçeklere ihtimallere dayandırarak yorumluyorum , sen inancına yani bir nevi hayal dünyana göre yorumluyorsun.

Madde ve enerjinin yaşam oluşturması için gereken şartlara baktığınızda bir yaratıcının mutlak varlığına ihtiyaç duyarsınız. Zaman ezeli bir kavram değildir başlangıcı olan bir kavramdır. Zaman bizim için var, yaratıcı için değil.
Sen zamanın içinde iken zamanın dışındaki gücü kendin ile kıyas ediyorsun.
İnanç ispatlansaydı benim dinim iptal olurdu. Din kendi kendini yalanlamış olurdu. Onun için kesin delil ile olsaydı sen dahil herkes aynı dine inanırdı ve sınav, ahiret diğer her şey iptal olurdu.
Yani kısacası bizim seçme hakkımız olmazdı seçmediğimiz bir şey içinde yargılanamazdık.

kalitelihostorg 29-08-2023 21:15:50

Alıntı:

ejder024 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1085827052)
Madde ve enerjinin yaşam oluşturması için gereken şartlara baktığınızda bir yaratıcının mutlak varlığına ihtiyaç duyarsınız. Zaman ezeli bir kavram değildir başlangıcı olan bir kavramdır. Zaman bizim için var, yaratıcı için değil.
Sen zamanın içinde iken zamanın dışındaki gücü kendinle ile kıyas ediyorsun.

Alıntı:

Zaman bizim için var, yaratıcı için değil.

Bu senin inandığın şey. görmedin , sana bunu söyleyen kaynak ispat etmemiş , ispati yok. Tekrar yazıyorum inanman bunları gerçek yapmıyor.


Yargılanma meselesi için düşüncen hepden saçma

Şöyle örnek vereyim : )

Oldu ki hristiyanlık gerçek din çıktı , Tanrının karşına çıktın , ve sana ben kitap , peygamber gönderdim niye inanmadın dedi ?

Ne diyeceksin ?

inançta delil olmaz, ispat olmaz sınavı geçersiz kılar diye kendin söyledin. O halde sen nasıl yargılanacaksın ?


Size mesajımda objektif olamadığınızı söyledim. Konuşmanın manası yok.

kimenet 29-08-2023 21:23:05

Satanizm konusu da açılabiliyor mu ?


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:49:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.