![]() |
Alıntı:
Çünkü konuya objektif bakamıyorsunuz. Gerçekliği %100 olan bir durumu bile kendi inancınızın faydasına çevirmişsiniz. İnanç böyle bir şey. 1- Birden fazla tanrı olan dinler var. 2- Dinlerin tamamı zaten bilime ve mantığa ters , 1 tanrı yada 10 tanrı olması mantıksızlık açısından çok fark etmiyor. 3- ispatlanmayan bir şey olduğunu kendinde söylemişsin o halde emin konuşamazsın ihtimaller üzerinden yorum yapıyorsun. 4- Eğer islamı mantığına uygun diye seçtim diyorsan , Müslümanlıkta mantığıa uymayan onlarca şey mevcut , diğer dinlerde olduğu gibi 5- Bu çelişkiler için genelde kalp gözün kapalı , ön yargılısın , açık arıyorsun gibi ifadeler kullanılır , tam tersine inanan kişide buna mutlak inandığı şekilde bakar açıkları görmezden gelir objektif olarak yorum yapamaz. |
Alıntı:
Konuyu dallandırıp budaklandırmakdan çıkayım ben. İlgilenenler için güzel bir konu. |
Güzel konu. Forumda böyle konuları görmek beni çok mutlu ediyor. Devamını bekliyoruz :) |
Alıntı:
İnanç ispatlanamaz evet ispatlanacak olsa herkes mutlak ispatı olan dine inanırdı ve inanç kendisi ile çelişmiş olurdu. Eğer inancı ispatlayabilseydik ne olurdu bir düşün. ? |
Alıntı:
7 Milyar insan farklı dinlere inanıyor . Belki dünyadaki 3000 + dinden bir başkası gerçek olan ? Mutlak bir yaratıcı olduğu aşikar falan değildir. Gerçek yaratıcının Allah olduğuda kesin değildir. Doğru dinin Müslümanlık olduğuda kesin değildir. Tanrının olup olmadığı'da kesin değildir. Kesin olsaydı kanıt olurdu. Sen yaratılanlara bakarak Allahı örnek göstereceğin bir çıkarım oluşturmaya çalışıyorsan eğer her şeye gücü yeten Allah nasıl var oldu diye sorgulaman gerekiyor. Bu sorgulamanın sonu yok. Allah kadar mükemmel bir varlık kendi kendine var olabiliyorsa , evren veya insan neden kendi kendine var olamasın ? Bir tarafda kendi kendine var olabilen yüce bir varlık diğer tarafda aciz olan canlılar. Hangisinin kendi kendine var olması daha olasılık dahilinde sence ? Neyse konuyu uzatmayalım , objektif düşünmediğiniz için bu konuşma karşılıklı cevapların ötesine geçemez. Ben konuyu gerçeklere ihtimallere dayandırarak yorumluyorum , sen inancına yani bir nevi hayal dünyana göre yorumluyorsun. |
https://www.youtube.com/watch?v=H3v9unphfi0 https://www.youtube.com/watch?v=bFbQ-QLsUQ4 https://www.youtube.com/watch?v=nXYbEyvVXUk Hristiyan arkadaşlarımız için 3 güzel ilahi. |
Alıntı:
Sen zamanın içinde iken zamanın dışındaki gücü kendin ile kıyas ediyorsun. İnanç ispatlansaydı benim dinim iptal olurdu. Din kendi kendini yalanlamış olurdu. Onun için kesin delil ile olsaydı sen dahil herkes aynı dine inanırdı ve sınav, ahiret diğer her şey iptal olurdu. Yani kısacası bizim seçme hakkımız olmazdı seçmediğimiz bir şey içinde yargılanamazdık. |
Alıntı:
Alıntı:
Bu senin inandığın şey. görmedin , sana bunu söyleyen kaynak ispat etmemiş , ispati yok. Tekrar yazıyorum inanman bunları gerçek yapmıyor. Yargılanma meselesi için düşüncen hepden saçma Şöyle örnek vereyim : ) Oldu ki hristiyanlık gerçek din çıktı , Tanrının karşına çıktın , ve sana ben kitap , peygamber gönderdim niye inanmadın dedi ? Ne diyeceksin ? inançta delil olmaz, ispat olmaz sınavı geçersiz kılar diye kendin söyledin. O halde sen nasıl yargılanacaksın ? Size mesajımda objektif olamadığınızı söyledim. Konuşmanın manası yok. |
Satanizm konusu da açılabiliyor mu ? |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:49:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.