R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Müdürün bunu yapmaya hakkı var mı? (https://www.r10.net/off-topic/3391840-mudurun-bunu-yapmaya-hakki-var-mi.html)

tiptu 07-10-2022 15:58:32

Alıntı:

cuvelious Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083628372)
ne alakası var allah aşkına ? herkes işten güçten sıkılıp bunalıp biraz hava almak biraz özgür olmak istiyor. tabi bu okul içinde yapılmaması gereken bir durum ama kimse durduk yere ilk 3 derse girmez değil mi ?

küpenin başarıyla ne alakası var onu çözemedim ben ? küpe takınca aykırı mı oluyoruz ? neyi ispat etmeye çalışıyoruz ? belki de o çocuk derslerinde çok iyi ve küpe takıyor bu sefer ne diyeceksiniz ? şu 1950-60 zihniyetinden kurtulup biraz modern hayata ayak uydurmaya çalışın bence küpe takmanın ne aykırılıkla ne de bir şey ispat etmeyle alakası var.

kimse durduk yere ilk 3 derse girmez değil mi ? baya da keyfi ister derse girmez herhangi bir nedeni de olmaz, okumayacaksan geç açık liseye lise ortamını kirletme, siz liseyi ne zaman okudunuz acaba?

yakupturksoy 07-10-2022 16:06:46

öğrencinin yaptığı yanlış olunca müdür istediğini yapabilir gibi cevap vermişsiniz. Küçükken siz müdürden ve öğrencilerden dayak yediniz diye şimdiki gençlerde dayak yemek zorunda değil. Sayfalarca şiddet güzellemesi yapılmış. ceket ben lisedeyken de hep problem oluyordu ama kimsede çıkıp zorla çıkarttırmıyordu havalar bir soğuk bir sıcak tshirt giysen sıkıntı uzun kollu giysen sıkıntı ne yapacaksın ? öğretmenlerin ve müdürlerin çoğu kendini üstün bir varlık gibi gördüğü için öğrenciye arkadaş canlısı davranma ve hatalarını düzgünce anlatmak yerine bağırıp çağırıyor. 11. sınıfa giden birine bağırıp çağırırsan hatasını anlamaz onun yerine sana sinir olup daha farklı şeyler yapmaya çalışır. Burada ben müdürden 2 saat dayak yedim bunlar normal gibi şeyler yazanları dinlemeni tavsiye etmem öğretmen veya müdür sana şiddet uygularsa ceza alana kadar uğraş.

dertliA 07-10-2022 16:12:47

Alıntı:

Ainsleo Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083626134)
Merhabalar, perşembe günü arkadaşımla bir hata yapıp derslere girmemeye karar verdik. Bahçede ilk 3 ders oturduk, 3. dersin sonlarında beden eğitimi hocası gelip niye kaç derstir buradasınız? dedi. Yalan söylemeden direkt bizi müdür yardımcısının yanına götürdü. İsim soyisim ve numaralarımızı alıp nöbetçi öğrenciyle sınıfımızda gönderdi bizi. 20-25 dakika sonra nöbetçi öğrenci dersteyken bizi aldı müdürün yanına götürdü. Müdür bize bayağı sesini yükseltti yakamızdan tutup itti(haklı, buraya kadar suçumu kabulleniyorum). Daha sonra tutanak tutacağını söyleyip tutanağı tuttu. Bir anda geldi üstümdeki ceketi çıkarttı, ceket okul kıyafetinin üstündeydi. Sivil değildim kısacası yanıma gelince elini kulağımıda atıp küpemi de aldı. Küpeyi gözümün önünde çöpe attı, ceketi de cuma günü çıkışta alırsın dedi beni gönderdi. Sizce böyle bir şeye hakkı var mı? ne yapmam gerekiyor?

Valla bizimokulun müdürü böyle durumlarda pek bir şey yapmıyor ama öğretmene saygısızlık, devlet malına zarar verme, kavga etme gibi eylemlerde direk sınıf içinde ana avrat söverek tekme tokat dövüyordu , sınıf içinde başlayan dövme müdürün odasında ağız burun dağılma şekline geliyordu, hatta zaman zaman bazı veliler oğlumu dövmüşsünüz diye artistik yapmaya kalkınca o da nasibini alıp gidiyordu söve söve. nerelere şikayet ettiler ama bir sonuççıkmadı. en sonnuda yaş haddinde emekli oldu. her okula lazım olan bir müdür bana göre. :) şimdilere ise aman şikayet olmasın aman önüm kesilmesin diyen koltuk meraklısı çoğu müdür.

berkantipek 07-10-2022 16:37:21

Hakkı yok. Ailenize şikayet edin, ek olarak CİMER'e yazabilirsiniz müdürün tutumu hakkında.

merakalemi 07-10-2022 16:42:35

Ellerinden öpülesi bir müdür 👏

digiklan 07-10-2022 16:42:43

Alıntı:

cuvelious Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083628372)
ne alakası var allah aşkına ? herkes işten güçten sıkılıp bunalıp biraz hava almak biraz özgür olmak istiyor. tabi bu okul içinde yapılmaması gereken bir durum ama kimse durduk yere ilk 3 derse girmez değil mi ?

küpenin başarıyla ne alakası var onu çözemedim ben ? küpe takınca aykırı mı oluyoruz ? neyi ispat etmeye çalışıyoruz ? belki de o çocuk derslerinde çok iyi ve küpe takıyor bu sefer ne diyeceksiniz ? şu 1950-60 zihniyetinden kurtulup biraz modern hayata ayak uydurmaya çalışın bence küpe takmanın ne aykırılıkla ne de bir şey ispat etmeyle alakası var.

Eğitim Bilimleri üzerine fikir beyan ediyorsun ama eğitim bilimleri üzerine eğitimin yok.

1) Bir gün patronuna hastayım işe gelemiyorum de.
Sonra da iş yerinin bahçesine git otur çay iç bakalım ne oluyor?
Sen sorumsuzluğu disiplinsizliği saygısızlığı özgürlük diye tanımlamaya kalkıyorsun.
Ve bu çocuğa ve onun geleceğine zarar veriyorsun.
Müdür dövmemiş, canını yakmamış, sadece ergen egosuna zarar vermiş.
Hayatta böyle sorumsuz saygısız disiplinsiz hareket edenlerin başına daha kötü durumlar gelir.
Böye saçmalayan çocuklara hafif tepkiler göstermek bunu bir daha yap demektir.
Hepimiz okulu astık, ama okulu asarsak ailelerimize, öğretmenlerimize görünmezdik, çünkü okulu asmak bir hatadır ama göstere göstere yapmak saygısızlıktır hakarettir.

2) Eğitim özgür olmalı değil mi? Küpe, saç, sakal, kıyafet hepsi özgür olmalı. Çünkü gelişmiş ülkelerde de böyle değil mi.
Kalkınmış ülkelerin eğitim sisteminden özgürlükleri alıp gelişmekte olan ülkelere uyarlayamazsınız.
Türkiye'de batılı ülkelerde olmayan ciddi bir gelir adaletsizliği var.
Bir çocuk abisinin eskilerini giyerken okula giyecek 1 pantolonu varken diğeri her gün farklı pahalı marka bir kıyafet giyebiliyor.
Biri 50 liralık küpe alabilirken diğer 5 bin liralık pırlanta küpe alabiliyor.
Tek tip kıyafet zorlaması ve takı yasağı çocukları eşitlemek için yapılır.
Böylece çocuklar şans eseri ailelerinden gelen servet ile diğer çocukları ezemezler geliri farketmeden herkesin derse ve eğitime erişeceği bir eşitlik olur.
Ki tek tipçi kurallara rağmen zorba ergenler ayakkabının, çantanın, kalemin pahalısını kullanarak yaşıtlarına hava atma egolarını tatmin etme derdindedir.

3) Eğitim ile öğretimin farkını anlamayanlar okulu sadece öğretim verilen bir yer zanneder.
Öğretim görmek isteyen açık liseye açık öğretime gidebilir.
Okullarda eğitim ve öğretim faaliyetleri verilir.
Küpe yasağı eğitimin bir parçasıdır.
Bir öğrencinin öğretimde yani derslerinde iyi olması ona eğitim alanında ayrıcalık tanınması küpe takmasına izin verilmesini sağlamaz.
Okul ergenlerin vasıfsız aykırı hareketleri ile egolarını tatmin edecekleri bir alan değildir.

yakupturksoy 07-10-2022 17:15:03

Alıntı:

digiklan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083628747)
Eğitim Bilimleri üzerine fikir beyan ediyorsun ama eğitim bilimleri üzerine eğitimin yok.

1) Bir gün patronuna hastayım işe gelemiyorum de.
Sonra da iş yerinin bahçesine git otur çay iç bakalım ne oluyor?
Sen sorumsuzluğu disiplinsizliği saygısızlığı özgürlük diye tanımlamaya kalkıyorsun.
Ve bu çocuğa ve onun geleceğine zarar veriyorsun.
Müdür dövmemiş, canını yakmamış, sadece ergen egosuna zarar vermiş.
Hayatta böyle sorumsuz saygısız disiplinsiz hareket edenlerin başına daha kötü durumlar gelir.
Böye saçmalayan çocuklara hafif tepkiler göstermek bunu bir daha yap demektir.
Hepimiz okulu astık, ama okulu asarsak ailelerimize, öğretmenlerimize görünmezdik, çünkü okulu asmak bir hatadır ama göstere göstere yapmak saygısızlıktır hakarettir.

2) Eğitim özgür olmalı değil mi? Küpe, saç, sakal, kıyafet hepsi özgür olmalı. Çünkü gelişmiş ülkelerde de böyle değil mi.
Kalkınmış ülkelerin eğitim sisteminden özgürlükleri alıp gelişmekte olan ülkelere uyarlayamazsınız.
Türkiye'de batılı ülkelerde olmayan ciddi bir gelir adaletsizliği var.
Bir çocuk abisinin eskilerini giyerken okula giyecek 1 pantolonu varken diğeri her gün farklı pahalı marka bir kıyafet giyebiliyor.
Biri 50 liralık küpe alabilirken diğer 5 bin liralık pırlanta küpe alabiliyor.
Tek tip kıyafet zorlaması ve takı yasağı çocukları eşitlemek için yapılır.
Böylece çocuklar şans eseri ailelerinden gelen servet ile diğer çocukları ezemezler geliri farketmeden herkesin derse ve eğitime erişeceği bir eşitlik olur.
Ki tek tipçi kurallara rağmen zorba ergenler ayakkabının, çantanın, kalemin pahalısını kullanarak yaşıtlarına hava atma egolarını tatmin etme derdindedir.

3) Eğitim ile öğretimin farkını anlamayanlar okulu sadece öğretim verilen bir yer zanneder.
Öğretim görmek isteyen açık liseye açık öğretime gidebilir.
Okullarda eğitim ve öğretim faaliyetleri verilir.
Küpe yasağı eğitimin bir parçasıdır.
Bir öğrencinin öğretimde yani derslerinde iyi olması ona eğitim alanında ayrıcalık tanınması küpe takmasına izin verilmesini sağlamaz.
Okul ergenlerin vasıfsız aykırı hareketleri ile egolarını tatmin edecekleri bir alan değildir.

3 sorudan başlayarak cevap vereyim eğitim bağırıp çağırarak olmaz. eğitimde eşitsizlik var bu giyimle alakalı değil parası olan özel liselerde 100 obp ile bitirip fazladan puanlar ile 30k sıralama ilerde oluyor. tek tip kıyafeti destekliyorum ama ceket giydiğin zaman forman gözüküyor. yani kıyafet yasağı ile eğitime erişim aynı şey değil. Son olarak okul ticari bir yer değil bir öğrenci derse gelmiyorsa kendi geleceğinin etkileyen bir seçimdir. kendinden başka kimseyi etkilemeyen bir şey. okulu asmak hata da değildir. 11. sınıfta engelli ve engelsiz devamsızlık sınırını doldurdum, canım sıkılınca annemi arar söyler eve gelir veya arkadaşlarımla gezerdim ve 90 ortalama ile bitirdim. derse gelmeyince başarısız veya salak olmuyorsunuz.

digiklan 07-10-2022 17:53:32

Alıntı:

yakupturksoy Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1083628932)
3 sorudan başlayarak cevap vereyim eğitim bağırıp çağırarak olmaz. eğitimde eşitsizlik var bu giyimle alakalı değil parası olan özel liselerde 100 obp ile bitirip fazladan puanlar ile 30k sıralama ilerde oluyor. tek tip kıyafeti destekliyorum ama ceket giydiğin zaman forman gözüküyor. yani kıyafet yasağı ile eğitime erişim aynı şey değil. Son olarak okul ticari bir yer değil bir öğrenci derse gelmiyorsa kendi geleceğinin etkileyen bir seçimdir. kendinden başka kimseyi etkilemeyen bir şey. okulu asmak hata da değildir. 11. sınıfta engelli ve engelsiz devamsızlık sınırını doldurdum, canım sıkılınca annemi arar söyler eve gelir veya arkadaşlarımla gezerdim ve 90 ortalama ile bitirdim. derse gelmeyince başarısız veya salak olmuyorsunuz.


Kendinden örnek vererek tüm ülke eğitim sistemine yorum yapabiliyorsun.

Bu bile eğitim sistemimizin öğrencilere analitik düşünme ve bilgi üretme becerisi veremediğini gösteriyor.

Dersten aldığın not ortalaması hiç bir şey ifade etmez eğer birileri sana sorumluluklarını yerine getirmeyi, kendini disipline etmeyi öğretmez ise...

iemralan 07-10-2022 18:10:10

derde bak. biz okulda dövüşürdük müdür gelirdi üstüne bir de o döverdi allah razı olsun.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:23:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.