R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   insanların sağlığıyla oynuyorlar (https://www.r10.net/off-topic/3208113-insanlarin-sagligiyla-oynuyorlar.html)

guttsay 07-05-2022 14:02:19

Türk çiftçisi üç kağıtçıdır deyince tepki olmasın diye açıklama ihtiyacı duydum.
Türk .... üç kağıtçıdır. ....olan yere hangi mesleği yazıp da ya bu olmamış, hiç uygun değil derseniz beni alıntılayın. Dilerseniz en tepeden aşağı doğru gidin bakalım kimler kimler varmış lakin sakın beni bakanlık önünde düelloya çağırmayın çünkü gelmem haberiniz olsun.:r77:

RssMonster 07-05-2022 14:02:50

Alıntı:

denizli Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1082584113)
Hocam bu ilaçlar zaten ziraai ilaç satan firmalardan ziraat mühendisinin tavsiyesi üzerine alınıyor. Ziraai ilaç firmalarının sattığı ilaçlar devlet onaylı ilaçlar. Zaten başka bi yerden ilaç temini yapamaz çiftçiler. Yani senin dediğin gibi çiftçinin tek umursadığı ürün elde etmek değil. Ürünlerde bi hastalık oldu mu buna ziraat mühendisi bakıp ona göre ilaç atıyor çiftçiler. Sizin dediğin meyvelerde kalan ilaç kalıntısı bunu da aldığınız meyveleri iyi yıkayıp yemenizden geçiyor. Bazı ilaçlar atıldığında o ilaç kalıntısı yikamaylada geçmiyor bunu devlet farkettigi an zaten piyasadan toplatiyor. Bunda çiftçinin suçu yok yani

işin komiği ilaç yapan bir kısım taktığı maske de yetersiz kendini zehirliyor bu işler ne olacak bilmiyorum ama aldığım üründe hangi ilaç kullanılmış bilmek istiyorum.

birsevda 07-05-2022 14:10:43

Bir kimyasal depolama şirketinde çalıştım oradan biliyorum aklınıza gelmeyecek olaylar dönüyor. Hızlı büyümesi için farklı şeyler kullanıyorlar kullanıyorlar da kullanıyorlar. o yüzden ya kendin yetiştirecen ya da buna razı olacan.

denizli 07-05-2022 14:11:55

Alıntı:

Misafir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1082584144)
işin komiği ilaç yapan bir kısım taktığı maske de yetersiz kendini zehirliyor bu işler ne olacak bilmiyorum ama aldığım üründe hangi ilaç kullanılmış bilmek istiyorum.

Hocam maskenin fazla faydası yok. Yani takan çiftçi yok. Ziraai ilaç uzun süre maruz kalmadigin sürece veya doğrudan içmediğim sürece insanı zehirlemez. Zehirlenen çiftçiler genelde rüzgarlı havalarda ilaç atıyor. Rüzgarlı havada ilaç atılmaz. Urunlere hangi ilaç atıldığını tam anlamıyla öğrenmeniz imkansız hocam. Turkiyede bir sürü tarla var ki her tarlaya her ürüne hatta aynı ürüne farklı yerlerde farklı ilaçlar atilmakta. Bunu takip etmek imkansız. Sizin istediğiniz anca söyle olur her çiftçi ilaç atmadan önce başında bi yetkili beklemeli ve bunu Kayıt altına almalı. Böyle bi imkan var mı? Bence imkansız.

Ayrıca arkadaşlar şunu da belirtmek istiyorum Türkiye de ilaçsız ürün yetiştirmek neredeyse imkansız. Tohumların genetigiyle oynayali hiç bir ürün ilaçsız yetişmiyor. Ya kurt yiyor ya ürünün yaprakları kuruyor ya sinek yiyor ya basıra mahvediyor ürünleri. Yani ilaç atmadan inanın 1 ta e ürün zor yetişir. Örneğin ayva yetiştiriciliği. O kadar çok ilaç atılıyor ki o ilacı atmazsan ayvanin dışı harika görünüyor ama içi çürümüş bu dediğim çoğu üründe geçerli. Pamukta öyle mesela ilaç atmazsan kırmızı örümcek denilen böcek pamuğun gelişmesini engelliyor. Yani binlerce örnek verilebilinir bunlara

Şunu da eklicem domates akşam dalinda yeşil ermemis bi ilaç sıkıyorsun sabah kıpkırmızı olmuş (= bunu genelde seralarda yapıyor daha fazla ürün elde etmek için ki bu domatesler şaka gibi ama toprakta da yetişmiyor. Özel bi şeyi var tam bilmiyorum toprak olmayan bi şey onun içinde büyüyüp meyve veriyor gerisini siz düşünün

RssMonster 07-05-2022 14:12:03

Alıntı:

birsevda Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1082584177)
Bir kimyasal depolama şirketinde çalıştım oradan biliyorum aklınıza gelmeyecek olaylar dönüyor. Hızlı büyümesi için farklı şeyler kullanıyorlar kullanıyorlar da kullanıyorlar. o yüzden ya kendin yetiştirecen ya da buna razı olacan.

oy oy oy...

TheKill 07-05-2022 14:16:10

Alıntı:

Misafir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1082584135)
geçen limon çevrilmişti bu ürünler ne oldu mesela ??

O yüzde Migrostan alıyorum sadece. Güveniyorum. Başka yerden pazardan bile almam.

RssMonster 07-05-2022 14:16:34

Alıntı:

denizli Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1082584185)
Hocam maskenin fazla faydası yok. Yani takan çiftçi yok. Ziraai ilaç uzun süre maruz kalmadigin sürece veya doğrudan içmediğim sürece insanı zehirlemez. Zehirlenen çiftçiler genelde rüzgarlı havalarda ilaç atıyor. Rüzgarlı havada ilaç atılmaz. Urunlere hangi ilaç atıldığını tam anlamıyla öğrenmeniz imkansız hocam. Turkiyede bir sürü tarla var ki her tarlaya her ürüne hatta aynı ürüne farklı yerlerde farklı ilaçlar atilmakta. Bunu takip etmek imkansız. Sizin istediğiniz anca söyle olur her çiftçi ilaç atmadan önce başında bi yetkili beklemeli ve bunu Kayıt altına almalı. Böyle bi imkan var mı? Bence imkansız.

Ayrıca arkadaşlar şunu da belirtmek istiyorum Türkiye de ilaçsız ürün yetiştirmek neredeyse imkansız. Tohumların genetigiyle oynayali hiç bir ürün ilaçsız yetişmiyor. Ya kurt yiyor ya ürünün yaprakları kuruyor ya sinek yiyor ya basıra mahvediyor ürünleri. Yani ilaç atmadan inanın 1 ta e ürün zor yetişir. Örneğin ayva yetiştiriciliği. O kadar çok ilaç atılıyor ki o ilacı atmazsan ayvanin dışı harika görünüyor ama içi çürümüş bu dediğim çoğu üründe geçerli. Pamukta öyle mesela ilaç atmazsan kırmızı örümcek denilen böcek pamuğun gelişmesini engelliyor. Yani binlerce örnek verilebilinir bunlara

Aydınlat bizi böyle haklısın domates yetiştiricem domates olmuyor hastalıktan..

Salatalık domatesin tadı aylardır o kadar kötü ki...

İllaki bir şeyler yapılmalı bu böyle olmaz. Avrupaya iyisi tr ye kötüsü olmaz..

phpxtr 07-05-2022 14:22:28

Urunler satilirken kullanilan ilac belirtilmeli

TheKill 07-05-2022 14:23:19

https://gidadedektifi.com/2022/04/27...masi-uretiyor/
https://www.linkedin.com/posts/gidad...er_desktop_web
.
.
.
.
.
. Devam ediyor.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:49:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.