R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Vergi Ötv bu kadar olmamalı! (https://www.r10.net/off-topic/2105056-vergi-otv-bu-kadar-olmamali.html)

TahsinCetinkaya 08-08-2019 15:44:59

Vergi Ötv bu kadar olmamalı!
 
Gezerken gördüm bir aracın fiyatı bu kadar çok yukarı çıkabilir mi, demek çıkıyormuş.Ortalama 600.000 tl vergi ötv mi çıkar arkadaş...

Alıntı:

agumba Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075288459)
Yakın zamanda E220 için fiyat bakmıştık. Sadece bakmıştık tabii alma gibi bir niyetimizi geçtim hayalim bile yok. :)
Aracın vergiler hariç liste fiyatı 290.000 TL iken vergiler dahil olunca 720.000 TL'ye geliyor. Muazzam bir fark var yani.
Ayrıca vergiler için geçenlerde çok güzel bir yazı görmüştüm;

Yat : %0 ÖTV
Pırlanta : %0 ÖTV
Elmasta : %0 ÖTV
Kürklerde : %0 ÖTV

Su : 5 çeşit vergi
Doğalgaz : 6 çeşit vergi
Elektrik : 7 çeşit vergi
İnternet : 7 çeşit vergi

Ek olarak;

2.0 CC üzeri bir araç alındığında;
ABD'de: %6
Almanya'da: %19
Türkiye'de: %206 vergi ödüyorsunuz.
Aynı aracı bir asgari ücretli;
ABD'de: 18 ayda
Almanya'da: 25 ayda
Türkiye'de: 352 ayda

İnsan yeminle üzülüyor.
Herkese saygılar, iyi çalışmalar.


ZyDn 08-08-2019 15:46:50

Welcome to turkey - Malesef arabalarda bu kadar yüksek vergi oranları. Ama ülkemiz yerli otomabil de ilerlemiş durumda. Yakinda yerli otomobiller sayesinde otomobil piyasası rahatlıycaktır.

AlperDemircan 08-08-2019 15:47:11

1 araç binmek için, 383 bin araba fiyatı.
1 araç bedeli vergi için. (fazlasıyla) (toplam 900 bin oluyor)

Aslında yetkililerin daha net konuşması lazım. Ufo veya elektrikli ısıtıcı temini mümkünse, biraz daha özgür yorumlar yapalım.

Neyse, Allah bereket versin. :D

akafo 08-08-2019 15:48:07

Araba üretmeye gerek yok tabi

WebSitesiAdresi 08-08-2019 15:48:36

Günaydın Tahsin, 2 kere araba aldım ikisinde de devlete 1,5 araba aldım. ben iki arabaya sahip oldum devlet 3 arabaya :D
iş bu sebeple tek bir vida takmadan arabadan fazla para kazanılıyorken "yerli ve milli" arabamızın olmaması çok normal.

rastena 08-08-2019 15:49:29

Konuşmaktan korkuyorum artık silivri.

MeteOguzhan 08-08-2019 15:49:50

bu kadar vergi alıyorlar hala para yetiştiremiyorlar

saaqul 08-08-2019 15:50:25

Alıntı:

ZyDn Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284004)
Wellcome to turkey - Malesef arabalarda bu kadar yüksek vergi oranları. Ama ülkemiz yerli otomabil de ilerlemiş durumda. Yakinda yerli otomobiller ucuzlar.

yerli otomobil çıksa vergisi daha azmı olacak :)))))

bir karadeniz atasözü derki : Aldi bağa bir gülmek

ZyDn 08-08-2019 15:50:42

Alıntı:

FurkanOymak Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284024)
Konuşmaktan korkuyorum artık silivri.

Silivri soğuktur hocam

deepman 08-08-2019 15:51:10

soğuktur şimdi silivri

omerraker 08-08-2019 15:53:33

Silivri soğuk falan değil düpe düz d0landırılıyoruz, selam olsun!

CinsAdam 08-08-2019 15:54:24

Bir araba kendine 1.5 araba devlete :)

gencbeyin 08-08-2019 15:55:02

bu arabaları alan arkadaşlar genelde maaşlı çalışan değil vergi ödemeyen patron oldukları ve vergi oyunları yaptıkları için lüks tüketim bu kadar pahalı. eğer devlet çalışandan alabildiği vergiyi patrondan da direkt alabilse bu manzara yaşanmaz.

DenqeSiz 08-08-2019 15:55:25

Kıyamet alametlerine bakın halktan çok vergi alınacak

şimdi bazı arkadaşlar bunu yanlış yorumlayacak ama malesef böyle

teknoloji hızlanacak kıyamet alametleri

vs gidiyor

fermat 08-08-2019 15:56:01

Mesaj 1920-30 lu yıllarda verilmiş :

"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar; önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Çoğunluğun devlete atanayım yatayım derdinde olan bir toplumdan başka da bir şey beklenmez.
Bir kısmı da çalışmak varken çalayım derdinde olan bir toplumdan da başka bir şey beklenmez.
Devletin malı deniz yemeyen keriz diyenlerden de bir şey beklenmez.

Kısacası önce zihniyetler değişecek sonra bu vergi oranları düzelecek . Yoksa ülkeden petrol fışkırsa ne çare ...

Type 08-08-2019 15:57:27


O da kalmayacak yakında :)



TahsinCetinkaya 08-08-2019 15:57:57

Alıntı:

fatihercan28 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284065)
Mesaj 1920-30 lu yıllarda verilmiş :

"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar; önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Çoğunluğun devlete atanayım yatayım derdinde olan bir toplumdan başka da bir şey beklenmez.
Bir kısmı da çalışmak varken çalayım derdinde olan bir toplumdan da başka bir şey beklenmez.
Devletin malı deniz yemeyen keriz diyenlerden de bir şey beklenmez.

Kısacası önce zihniyetler değişecek sonra bu vergi oranları düzelecek . Yoksa ülkeden petrol fışkırsa ne çare ...

Araba için sıcak fırsat yok mu. Vergisiz ötv siz 😁
Kendi sıcak paylaşımların için teşekkürler.

terazi 08-08-2019 15:58:35

Tüm ülke çalışarak bir kaç ailenin cebini ve karnını ancak doyurabiliyor. Yani bu fotoğraf karesine şaşmayıp şuanki halimize şükredelim çünkü daha kötü zamanlarımız olacak.

fermat 08-08-2019 16:00:02

Alıntı:

TahsinCetinkaya Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284076)
Araba için sıcak fırsat yok mu. Vergisiz ötv siz 😁
Kendi sıcak paylaşımların için teşekkürler.

vergi ödememek için Kenan Sofuoğlu gibi yabancı gelin lazım öyle olunca ödenmiyormuş ( hanımın üstüne oluyor araba ) . Talep olursa forumu evlendirelim :)

DenizVARLI 08-08-2019 16:02:01

Gelecek için değişim şart.

sosyaladres 08-08-2019 16:05:12

Zamanında instagram'dan çok attım ayaklanalım edelim kimsenin umrunda olmadı. Adam fabrikalar açıp işçiler çalıştırıp araba üretiyor. Bizim devlet vergiyi koyuyor fabrikadan fazla kazanıyor. Bu devirde ülke kuracan yani.

malicex 08-08-2019 16:06:07

bir yandaş atasözü der ki; bizim land ile işimiz yok

MuhammedEksi 08-08-2019 16:18:11

2 yönü var bu vergi olayanın.
Birincisi hakkından fazla ücretler ödeniyor. Denildiği gibi 1 araba bize, 1.5 araba devlete. + İnsan istediği arabaya binemiyor.
İkincisi fiyatların aşırı yüksek olmasına rağmen trafikten geçilmiyor. Her taşın üstü araba dolmuş durumda. Akşam 7'den sonra sitede oturuyorsan bile park yeri bulmakta zorlanıyorsun. Bizim caddede 3 sıra park olduğunu biliyorum. Hala devam eder. 1 milyon yerine bu araba 300 bin verince 3 tane alabiliyor. 3 araç daha yollarda demek oluyor.

Sataşmak için yapılan alıntılardan kaçınalım.

CavitUcaa 08-08-2019 16:22:42

Alıntı:

ZyDn Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284004)
Welcome to turkey - Malesef arabalarda bu kadar yüksek vergi oranları. Ama ülkemiz yerli otomabil de ilerlemiş durumda. Yakinda yerli otomobiller sayesinde otomobil piyasası rahatlıycaktır.

Evet zaten 2023'te de Gizli anlaşmalar bitecek Süper Güç olacağız...

Type 08-08-2019 16:23:44

Alıntı:

MuhammedEksi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284185)
2 yönü var bu vergi olayanın.
Birincisi hakkından fazla ücretler ödeniyor. Denildiği gibi 1 araba bize, 1.5 araba devlete. + İnsan istediği arabaya binemiyor.
İkincisi fiyatların aşırı yüksek olmasına rağmen trafikten geçilmiyor. Her taşın üstü araba dolmuş durumda. Akşam 7'den sonra sitede oturuyorsan bile park yeri bulmakta zorlanıyorsun. Bizim caddede 3 sıra park olduğunu biliyorum. Hala devam eder. 1 milyon yerine bu araba 300 bin verince 3 tane alabiliyor. 3 araç daha yollarda demek oluyor.

Sataşmak için yapılan alıntılardan kaçınalım.

Normalde yönetmeliğe göre apartmanda bulunan her daire başına 1 otopark olması gerekiyor. Yani 10 dairelik bir apartmanda 10 araçlık otopark zorunlu.
Ama müteahhitler otopark yapacaklarına oraya da daire yapıp 300 bin TL den satmak daha karlı olduğu için belediyeye 30-40 bin cukka parası atıp otoparkı yaptırmayıp yönetmeliği çiğniyor. Yani parayı basıp izin alıyor.

Burada sorun sabahtan akşama kadar çalışıp ailesiyle gezebilecek araba alan halkta değil, parayla otopark yerlerini satan belediyededir. Belediyelerinde nereye bağlı olduğunu söylememe gerek yok sanırım :D

ZyDn 08-08-2019 16:24:21

Alıntı:

cavitucaa Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284216)
evet zaten 2023'te de gizli anlaşmalar bitecek süper güç olacağız...

:) :)

ekrem996 08-08-2019 16:25:59

verginin vergisini alan tek ülke :)

Master_69 08-08-2019 16:27:17

vergisiz fiyatınının 50k fazlası vergi ekliyorlar şaka gibi

CavitUcaa 08-08-2019 16:28:21

Alıntı:

ekrem996 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284242)
verginin vergisini alan tek ülke :)

Parayı Lidyalılar, Verginin Vergisinin vergisini bulan Türklerdir.

Ozan Bingöl



Alıntı:

sosyaladres Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284116)
Zamanında instagram'dan çok attım ayaklanalım edelim kimsenin umrunda olmadı. Adam fabrikalar açıp işçiler çalıştırıp araba üretiyor. Bizim devlet vergiyi koyuyor fabrikadan fazla kazanıyor. Bu devirde ülke kuracan yani.

Silivri şu aralar sıcak diyolla :)

Math 08-08-2019 16:33:56

R10'da hit konular: Suriyeliler, vergiler, zamlar.

Onur89TR 08-08-2019 16:39:51

Üretimi bitirdiler, üretim bitince gideri nasıl karşılayacaklar? Yolunacak kazlardan tabii ki. Yani bizlerin kazancına göz diktiler. :(

digiklan 08-08-2019 16:54:27

Bu ülkede doktor, kuyumcu, dişçi, nakliyeci vs sıcak para ile çalışan herkes sistematik olarak vergi kaçırdığı için devlet elini dolaylı yoldan cebe sokuyor.
Yani doktor bey muayenesinde 500 liraya hasta bakıp sene sonunda yanında çalıştırdığı sekreter kadar vergi ödüyor.
Devlet de o doktor bey lüks arabaya binmek istediğinde, hop bir araba da bana alacaksın, bir de hem kendin araban, hem de bana aldığın araba için de ayrı ayrı kdv ödeyeceksin diyor.
Yani verginin de vergisini alıyor, KDV araca ÖTV eklendikten sonraki fiyatı üzerinden hesaplanıyor. Oysa ÖTV'nin kendisinin yarattığı herhangi bir katma değeri yok.
Burada yazık olan, vergi kaçıramayan, sıcak para ile değil, bankalar üzerinden iş yapıp tam olarak vergisini ödeyen adamlara oluyor.
Ben hem vergimi tam ve zamanında ödüyorum, hem de devletin vergi kaçıranlardan para toplamak için uydurduğu ÖTV ödüyorum.
Ülkede ağır hasarlı arabalarının onarılıp satılıp yollara çıkmasının nedeni de devletin bu fahiş vergi politikası.

cleiner 08-08-2019 17:00:30

Türkiye'nin yerli otomobil üretmesine gerek yok. Araba üretiyor olsa bu kadar çok para kazanamaz ki..

TahsinCetinkaya 08-08-2019 17:01:03

Alıntı:

Math Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284299)
R10'da hit konular: Suriyeliler, vergiler, zamlar.

Bu ülkede yaşamıyorsa, GÜNDELİK YAŞAMDA DA BU TARZ KONULARIN HİT OLDUGUNU okursunuz, Bu ülekde yaşıyorsanız yine GÜNDELİK YAŞAMDA DA BU TARZ KONULARIN HİT OLDUGUNU yine bilirsiniz. Galiba arkadaşların bahsettiği vergi kaçıran taraftansınız :D
Acı gerçek hocam, malesef hep bizim taraftan yontuldugu için her zaman her yerde bu tarz konular hit olmaya devam edecek. Çünkü burası bir ticaret forumu ve paranın döndügü paranın geçtiği her yerde fahiş fiyatlar koyun olmayan herkesi ilgilendiriyor :D
Alıntı:

digiklan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075284423)
Bu ülkede doktor, kuyumcu, dişçi, nakliyeci vs sıcak para ile çalışan herkes sistematik olarak vergi kaçırdığı için devlet elini dolaylı yoldan cebe sokuyor.
Yani doktor bey muayenesinde 500 liraya hasta bakıp sene sonunda yanında çalıştırdığı sekreter kadar vergi ödüyor.
Devlet de o doktor bey lüks arabaya binmek istediğinde, hop bir araba da bana alacaksın, bir de hem kendin araban, hem de bana aldığın araba için de ayrı ayrı kdv ödeyeceksin diyor.
Yani verginin de vergisini alıyor, KDV araca ÖTV eklendikten sonraki fiyatı üzerinden hesaplanıyor. Oysa ÖTV'nin kendisinin yarattığı herhangi bir katma değeri yok.
Burada yazık olan, vergi kaçıramayan, sıcak para ile değil, bankalar üzerinden iş yapıp tam olarak vergisini ödeyen adamlara oluyor.
Ben hem vergimi tam ve zamanında ödüyorum, hem de devletin vergi kaçıranlardan para toplamak için uydurduğu ÖTV ödüyorum.
Ülkede ağır hasarlı arabalarının onarılıp satılıp yollara çıkmasının nedeni de devletin bu fahiş vergi politikası.

Güzelce açıklamışsın hocam. Eline sağlık. işte olayıntüm özeti budur... Yolardaki ölüm canavarı şahin doğan kartal gibi tenekelerin hayatlar almaya sıfr ötv ve ötv li fiyatın kldvli olarak alınamsından meydana geliyor. :clap:

ComPuter_DoctoR 08-08-2019 17:18:23

Milleti her anlamda sömürüp, Millet için varız demeleri ve buna inananlar.... NEYSE

Samurweb 08-08-2019 19:00:57

Çok enteresan,babam tek başına çalışırdı hiç bir eksiğimiz olmazdı.Dolu dolu yerdik herşeyimiz vardı,şimdi ailecek çalışıyoruz ama hiçbirşeye sahip de değiliz,dolu dolu da yiyemiyoruz :)

ASametYildirim 08-08-2019 20:29:34

Söyleyecek çok söz var ama sadece şunu söylemek istiyorum (malum silivri soğuktur.) ;

Bu devirde araba almak isteyen kişi 1 araba kendine, bir arabada suriyeli kardeşine (!) almaya mahkûm. :(

GreeNEyeS 08-08-2019 20:37:08

Yerli ve Milli arabadan bu para almayacaklarını mı sanıyorsunuz ?

EtkiliBey 08-08-2019 20:40:41

Sözde bu ÖTV kısa süreliğine olacaktı sanırım 99 depreminden sonra geldi 1 2 yıl devletin kendini toplaması içindi sonra yasalaştırıldı kdv yi anlarımda ötv ne saçmalığın daniskası

TahsinCetinkaya 08-08-2019 21:14:31

Alıntı:

Misafir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1075285197)
Çok enteresan,babam tek başına çalışırdı hiç bir eksiğimiz olmazdı.Dolu dolu yerdik herşeyimiz vardı,şimdi ailecek çalışıyoruz ama hiçbirşeye sahip de değiliz,dolu dolu da yiyemiyoruz :)

98 99 yılına kadar babam tek başına çalışır, eski kamyonumuz ayda bir motor yerdi. babam her motor yediginde motoru sıfırdan yaptırırdı ve eve her ay dolu parayla gelirdi....
şimdi Allahgöstermesin kamyon motor yiyince 30k para harcıyor kamyoncu ve 2 sende borcunu ancak ödüyor. ve ne paranın bereketi kaldı ne çalışamnın..
bence bu iş dolar ile alakalı... 1 tl ye 2 dolar alırdık, şimdi 6 tl ye 1 dolar alıyoruz.. yani %1200 paramız değer kaybetti ( sözelci olarak yanlışım olabilir)


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:07:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.