![]() |
Vergi Ötv bu kadar olmamalı! Gezerken gördüm bir aracın fiyatı bu kadar çok yukarı çıkabilir mi, demek çıkıyormuş.Ortalama 600.000 tl vergi ötv mi çıkar arkadaş... Alıntı:
|
Welcome to turkey - Malesef arabalarda bu kadar yüksek vergi oranları. Ama ülkemiz yerli otomabil de ilerlemiş durumda. Yakinda yerli otomobiller sayesinde otomobil piyasası rahatlıycaktır. |
1 araç binmek için, 383 bin araba fiyatı. 1 araç bedeli vergi için. (fazlasıyla) (toplam 900 bin oluyor) Aslında yetkililerin daha net konuşması lazım. Ufo veya elektrikli ısıtıcı temini mümkünse, biraz daha özgür yorumlar yapalım. Neyse, Allah bereket versin. :D |
Araba üretmeye gerek yok tabi |
Günaydın Tahsin, 2 kere araba aldım ikisinde de devlete 1,5 araba aldım. ben iki arabaya sahip oldum devlet 3 arabaya :D iş bu sebeple tek bir vida takmadan arabadan fazla para kazanılıyorken "yerli ve milli" arabamızın olmaması çok normal. |
Konuşmaktan korkuyorum artık silivri. |
bu kadar vergi alıyorlar hala para yetiştiremiyorlar |
Alıntı:
bir karadeniz atasözü derki : Aldi bağa bir gülmek |
Alıntı:
|
soğuktur şimdi silivri |
Silivri soğuk falan değil düpe düz d0landırılıyoruz, selam olsun! |
Bir araba kendine 1.5 araba devlete :) |
bu arabaları alan arkadaşlar genelde maaşlı çalışan değil vergi ödemeyen patron oldukları ve vergi oyunları yaptıkları için lüks tüketim bu kadar pahalı. eğer devlet çalışandan alabildiği vergiyi patrondan da direkt alabilse bu manzara yaşanmaz. |
Kıyamet alametlerine bakın halktan çok vergi alınacak şimdi bazı arkadaşlar bunu yanlış yorumlayacak ama malesef böyle teknoloji hızlanacak kıyamet alametleri vs gidiyor |
Mesaj 1920-30 lu yıllarda verilmiş : "Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar; önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar." MUSTAFA KEMAL ATATÜRK Çoğunluğun devlete atanayım yatayım derdinde olan bir toplumdan başka da bir şey beklenmez. Bir kısmı da çalışmak varken çalayım derdinde olan bir toplumdan da başka bir şey beklenmez. Devletin malı deniz yemeyen keriz diyenlerden de bir şey beklenmez. Kısacası önce zihniyetler değişecek sonra bu vergi oranları düzelecek . Yoksa ülkeden petrol fışkırsa ne çare ... |
|
Alıntı:
Kendi sıcak paylaşımların için teşekkürler. |
Tüm ülke çalışarak bir kaç ailenin cebini ve karnını ancak doyurabiliyor. Yani bu fotoğraf karesine şaşmayıp şuanki halimize şükredelim çünkü daha kötü zamanlarımız olacak. |
Alıntı:
|
Gelecek için değişim şart. |
Zamanında instagram'dan çok attım ayaklanalım edelim kimsenin umrunda olmadı. Adam fabrikalar açıp işçiler çalıştırıp araba üretiyor. Bizim devlet vergiyi koyuyor fabrikadan fazla kazanıyor. Bu devirde ülke kuracan yani. |
bir yandaş atasözü der ki; bizim land ile işimiz yok |
2 yönü var bu vergi olayanın. Birincisi hakkından fazla ücretler ödeniyor. Denildiği gibi 1 araba bize, 1.5 araba devlete. + İnsan istediği arabaya binemiyor. İkincisi fiyatların aşırı yüksek olmasına rağmen trafikten geçilmiyor. Her taşın üstü araba dolmuş durumda. Akşam 7'den sonra sitede oturuyorsan bile park yeri bulmakta zorlanıyorsun. Bizim caddede 3 sıra park olduğunu biliyorum. Hala devam eder. 1 milyon yerine bu araba 300 bin verince 3 tane alabiliyor. 3 araç daha yollarda demek oluyor. Sataşmak için yapılan alıntılardan kaçınalım. |
Alıntı:
|
Alıntı:
Ama müteahhitler otopark yapacaklarına oraya da daire yapıp 300 bin TL den satmak daha karlı olduğu için belediyeye 30-40 bin cukka parası atıp otoparkı yaptırmayıp yönetmeliği çiğniyor. Yani parayı basıp izin alıyor. Burada sorun sabahtan akşama kadar çalışıp ailesiyle gezebilecek araba alan halkta değil, parayla otopark yerlerini satan belediyededir. Belediyelerinde nereye bağlı olduğunu söylememe gerek yok sanırım :D |
Alıntı:
|
verginin vergisini alan tek ülke :) |
vergisiz fiyatınının 50k fazlası vergi ekliyorlar şaka gibi |
Alıntı:
Ozan Bingöl Alıntı:
|
R10'da hit konular: Suriyeliler, vergiler, zamlar. |
Üretimi bitirdiler, üretim bitince gideri nasıl karşılayacaklar? Yolunacak kazlardan tabii ki. Yani bizlerin kazancına göz diktiler. :( |
Bu ülkede doktor, kuyumcu, dişçi, nakliyeci vs sıcak para ile çalışan herkes sistematik olarak vergi kaçırdığı için devlet elini dolaylı yoldan cebe sokuyor. Yani doktor bey muayenesinde 500 liraya hasta bakıp sene sonunda yanında çalıştırdığı sekreter kadar vergi ödüyor. Devlet de o doktor bey lüks arabaya binmek istediğinde, hop bir araba da bana alacaksın, bir de hem kendin araban, hem de bana aldığın araba için de ayrı ayrı kdv ödeyeceksin diyor. Yani verginin de vergisini alıyor, KDV araca ÖTV eklendikten sonraki fiyatı üzerinden hesaplanıyor. Oysa ÖTV'nin kendisinin yarattığı herhangi bir katma değeri yok. Burada yazık olan, vergi kaçıramayan, sıcak para ile değil, bankalar üzerinden iş yapıp tam olarak vergisini ödeyen adamlara oluyor. Ben hem vergimi tam ve zamanında ödüyorum, hem de devletin vergi kaçıranlardan para toplamak için uydurduğu ÖTV ödüyorum. Ülkede ağır hasarlı arabalarının onarılıp satılıp yollara çıkmasının nedeni de devletin bu fahiş vergi politikası. |
Türkiye'nin yerli otomobil üretmesine gerek yok. Araba üretiyor olsa bu kadar çok para kazanamaz ki.. |
Alıntı:
Acı gerçek hocam, malesef hep bizim taraftan yontuldugu için her zaman her yerde bu tarz konular hit olmaya devam edecek. Çünkü burası bir ticaret forumu ve paranın döndügü paranın geçtiği her yerde fahiş fiyatlar koyun olmayan herkesi ilgilendiriyor :D Alıntı:
|
Milleti her anlamda sömürüp, Millet için varız demeleri ve buna inananlar.... NEYSE |
Çok enteresan,babam tek başına çalışırdı hiç bir eksiğimiz olmazdı.Dolu dolu yerdik herşeyimiz vardı,şimdi ailecek çalışıyoruz ama hiçbirşeye sahip de değiliz,dolu dolu da yiyemiyoruz :) |
Söyleyecek çok söz var ama sadece şunu söylemek istiyorum (malum silivri soğuktur.) ; Bu devirde araba almak isteyen kişi 1 araba kendine, bir arabada suriyeli kardeşine (!) almaya mahkûm. :( |
Yerli ve Milli arabadan bu para almayacaklarını mı sanıyorsunuz ? |
Sözde bu ÖTV kısa süreliğine olacaktı sanırım 99 depreminden sonra geldi 1 2 yıl devletin kendini toplaması içindi sonra yasalaştırıldı kdv yi anlarımda ötv ne saçmalığın daniskası |
Alıntı:
şimdi Allahgöstermesin kamyon motor yiyince 30k para harcıyor kamyoncu ve 2 sende borcunu ancak ödüyor. ve ne paranın bereketi kaldı ne çalışamnın.. bence bu iş dolar ile alakalı... 1 tl ye 2 dolar alırdık, şimdi 6 tl ye 1 dolar alıyoruz.. yani %1200 paramız değer kaybetti ( sözelci olarak yanlışım olabilir) |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:07:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.