![]() |
Alıntı:
Adam k.çında donu olmadan elinde son model telefon ile mutlu oluyorsa kime ne? Mantıklı mı? Değil. Ama hangimiz mantıksız işler yapmıyoruz ki? Bu olayı ben de eskiden çok eleştirirdim. Sonra 30 yaşında askere gittim. Uzun dönemlerle bu konuyu konuşurken bi çocuk dedi ki "abi ben biliyorum ki hayatımda hiç en iyi arabaya, en iyi eve sahip olamayacağım. bırak da en iyi telefona sahip olayım". Düşünsenize adam bilmem kaç taksitle telefon alıyor ve tanıyıp tanıyabileceği ömründe yan yana gelemeyeceği adamlarla aynı telefonu kullanıyor. Bu haz vermez mi insana? Açıkçası bu taksit sınırlaması olayına da karşıyım. İnsanlara hata yapma ve hata yaptığı zaman sonucuna katlanma olanağı vermezseniz sürekli onlara ne yapmaları gerektiğini söylemek zorunda kalırsınız. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Bi ekonomi sırf asgari ücretliler iphone aldı diye batıyorsa, zaten elle tutulur yanı kalmamıştır o ekonominin. Avrupa'da asgari ücretli adam dünyayı dolaşıyor birşey olmuyor, bizde bi iphonenaldı ekonomi bom. Bu arada harbiden ben de asgari ücretle çalışıp iphone x kullanan görmedim hayatımda. . . |
bu durum şahsınız için kötü ülkemiz için çok iyi ama yetersiz bir uygulama. Taksit olayının komple kaldırılıp özellikle ithal cep telefonları için %100 gibi bir gümrük vergisi gelmeli. Son 10 yılda sadece iphone modellerinden 7 milyar dolarlık telefon ithal edilmiş. İnsanların cebinde yemek yemek için parası yok fakat akıllı telefonu var buna bir dur demenin vakti geldi artık. |
bence kredi kartını iptal etsinler. böyle alenginli oyunlar yapıp durmanın manası yok. vatandaşı madem düşünüyorlar versinler asgari ücrete zammı asgari ücret olsun 3500 lira. sonrasında desinler kartları iptal ettik parası olan harcasın tamam amenna. 1600 lira verip 1000 lira kira ver yoksa köyüne git diyorlar. tamam da adam köyde o işi de bulamıyor. e kardeşim yaşayan nasıl yaşıyor köyde ? kaç kişi var yaşayan. alayı emekli devletten geçiniyor. 25 yaşında bi çocuğu da gördüler mi burlarda durma şehire git orda çalış diyorlar . tamam gitsin kirayı kim ödeyecek ? adamlar da ne yapsın cepten değil kredi kartından harcıyorlar. insanları sıkıp durmanın manası yok. borç adamın borcu . adamda ödemeye çalışıyor. bir çok kişi yazmış oh iyi olmuş 1600 lirayla x kullanıyorlar diye. kaç kişi var kardeşim. kullananlara da anası babası alıyor kendisi mi alıyor. 1600 lirası olana kaç para kredi limiti olacak. benim 3 bin maaş var delet 8 bin limit veriyor. anlamıyorum yani boş tantana yapıyor forumda bazıları. |
Mantıklı hareket 6 ay vadede daha düşük butceli telefon alınabilir. Bitsin artık şu hava atmak için iphone almak. 4500 TL'lik telefon neyinize. 3 yıldır LG G4 kullanıyorum, alın 1500-2000 TL'lik telefon keyfinize bakın. tasarruf şart. |
Alıntı:
Alıntı:
|
kimsenin refahta eşitliği savunduğu yok herkes SEFALETTE EŞİTLİK istiyor. sen 1600 tl alan adam iphone almasın dersen, ben de 3000 tl alan iphone almasın kardeşim derim, ben 10000 tl maaşla almıyorum o telefonu vs. Hatta yarın yediği ekmeğe, aldığı patlıcana da karışırsınız siz, kilosu 2 tl den domates varken niye kilosu 3 tl lik domates alıyor. SANA NE kim ne almak istiyorsa alsın |
Alıntı:
|
bir şirkette idari kısımda calışıorum ki bu şirket Turkcell in kurucusu ve hala hissedar ı neyse fabrikalarda asgari ücret ile alan yok üsttü ödemeler var neyse oradaki adam x de alır istiyorsa hatta vertu da alır sizene. o adamlar 1.600 alıyor 7.500 e x e vermesin çok yanlış sanki onla beraber çalışıyorsunuz o adam hafta ın 45 saat i hak ediyor çalaşarak sizene biraz da o mutlu olsun burada o adamın iphone için 3-4 maaş bağlamasını konuşun neden başka ülkedeki adam 1 maaş ile satın ala biliyor işte sorun bu asıl anlamayın siz anlamayın |
Alıntı:
|
Alıntı:
İnsanların hayattan zevk alma yanları farklıdır. Kimisi telefon alınca mutlu olur, kimisi kuşu böceği sevince. O yüzden adam öyle mutlu oluyorsa gidip alacaktır. Demekki bu seni mutlu eden birşey olmadığından sen ihtiyaç duymuyorsun. |
Alıntı:
Senin bir bir ineğin öldü , biz hayvancılığa çok önem veriyoruz , ölen ineğinin karşılığında ne istersin ? Adam da yeni bir inek isterim demiş , adama yeni bir inek verilmiş. Bizim bakanlar bu uygulamayı çok sevmişler ve Türkiye'de de uygulayalım demişler. Şans o ki , Türkiye'ye döndükleri gibi Temel'in ineği ölmüş. Tabi bizim bakanlar da hemen Temel'e gitmişler. Senin bir bir ineğin öldü , biz hayvancılığa çok önem veriyoruz , ölen ineğinin karşılığında ne istersin diye sormuşlar. Temel de , dursun'un da bir ineği ölsün demiş. :) Babam anlatıyordu bana :D Bizim milletimiz nedense böyle , hiç bir zaman el ele verip yükselemiyoruz. Birisi grev yapıyor çalışma koşullarından şikayet ediyor , hemen diğeri gelip yaaaaa sizden rahatı mı var diye grevi baltalamaya çalışıyor. Yarın bir gün kendisi grev yapınca da diğerlerinden yardım bekliyor. Hiç bir zaman birlik olup demiyoruz ki ya bakanların maaşı düşsün diye , onun yerine öğretmenlerin maaşını düşürmeye , doktorların maaşını düşürmeye çalışıyoruz. Dediğin gibi asla ve asla insanların refah içerisinde yaşamasını istemiyoruz , sefil olmalıyız , her zaman en kötüsü bizim olmalı , eğer en iyisine sahip olanlar varsa onlara da tırnağımızı geçirip yaşadığımız bataklığın içine çekmeliyiz. |
Alıntı:
ama alır o onu mutlu eder başka birşeye ihtiyaç duymazsa tamam. bunu da evlenmiş barklanmış yada bir aile kuracak aklı başında bir birey yapmaz.Yapıyorsa benim fikrimce hala hayal dünyasındadır ve o hep mahkum kalacaktır sıkıntı çekmeye |
Alıntı:
Dünde aynı arkadaşlara dedimki böyle bi yasa düzenlemesi olmuş dedim adamların ilk dediği cümle. X den sonrakini nasıl alacağız oldu. Güle güle bol mutluluklar böyle düşünen arkadaşlara :) - Yine bu kişiler aylık 3 gün geç yattı diye havaya hoplayanlar. - Yine bu kişiler asgari ücrete 500 600 lira zam bekleyenler - Yine bu kişiler patrondan nasıl zam alırız bu yıl şu kadar zam almazsam işte çıkarım diyenler. Ben kimseye bişey demiyorum mutluluklar diliyorum sadece :) |
Geçiçi bir karar olur bir süre sonra bakarlar piyasada ticaret olmuyor daralma yaşanıyor tekrar eski haline getirirler bizim yöneticilerimiz bizi kobay olarak gördükleri için her türlü ekonomik adımı üzerimizde deniyor eskiye tekrar döndüğümüzde ise bunun adı ekonomide devrim gibi karar olur Neden 1600 lira alıyorum bu maaşla bir kuyumcu ile aynı vergiyi nasıl veriyorum neden oluyor diye sormayalım gelen elektirik faturasının yarısı neden vergi demeyelim (150 liralık elektiriğin yarısı vergi 75 lira 75x12:900lira yıl sonunda haybeden alınıyor) doğalgaz öyle su öyle anca asgari ücret alıyorsa otursun aşağı onun neyine iphone demek çokta mantıklı gelmiyor eğer amaç ithalatı azaltmak ise gümrük vergisini %200 yap kurtul ne diye torba yasa gibi her şeyi içine koyuyorsun Konu başlığını açan arkadaşın işleri azalırsa kendisi maliyetler kurtarmıyor derse yanındaki 6 kişiyi çıkarsa bu arkadaşlar asgari ücret alsa ve işverene 600 lira her ay vergi maliyeti (ssk vs payları dahil) olsa demekki devletin devletin kişi başı vergi kaybı 7200 lira 6 kişi olsa 43200 lira yapar artı işsizler ordusuna katılanlarda olacak devletimiz bu 6 ay kişiye aylık 800 lira işsizlik parası ödese 600x8:4800 4800x6:28800 lirada buradan toplamda devletin 6kişiden kaybı senelik kaybı 72000 lira çok mantıklı bir hareketmiş gerçekten tebrikler |
Yurtdışına para çıkışını olabildiğince önlemek adına yapılan bir çalışma fikrimce. |
Alıntı:
|
Alıntı:
Alıntı:
http://www.diken.com.tr/boykot-cagri...phone-satildi/ http://www.ensonhaber.com/turkiyede-...-harcandi.html bu sadece iphone birde diğer telefonları katın işin içine 15 milyar doların üzerinde paramız uçup gitti |
Alıntı:
Kaynaklar için teşekkürler. |
Rızkı veren Allah çok takma kafaya, Umarız 12 personel 5-6 personele düşmeden bir kurtarma çabası bulabilirsiniz. |
Herkes elindendekiyle yetinmesini bilmezse, olacağı buydu. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:51:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.