R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   Off-Topic (https://www.r10.net/off-topic/)
-   -   Sapkınlıkta son nokta ! (https://www.r10.net/off-topic/1316593-sapkinlikta-son-nokta.html)

SouL 23-08-2014 14:33:49

Sapkınlıkta son nokta !
 
Allah'ın nimetleri arasında yer alan ve sofralardan eksik etmediğiniz suyu, eğlence için başınızdan aşağıya döküyorsunuz. Umarım eğlendiğiniz bu nimeti, ahirette kaynatıp üzerinize dökmezler..



Bazıları, her mevzuya din ve müslümanlığı karıştırmayın gibi acayip yorumlar yazmış. ALLAH c.c, bizleri din dairesinden 1 saniye bile uzak kalmaktan muhafaza etsin. Nimetin ihtiyaç halinde kullanılması helaldir. Haram kılınmış, ''domuz'' bile, insanın ölmeyeceği kadar yenebilir. ALLAH c.c bizler için her şeyi yaratmış. İsraf, haramdır, haramsa günahtır. Konuda oldukça saçma yorumlarda var. Burada benim anlatmak istediğim, anlayan için gayet net. Anlamayanlar için yapacak bir şey yok. Bunlar için her hangi bir çaba sarfetmeyede gerek yok. İnsanların sadece neden yaratıldığını bilmesi ve bu yönde gerekli çabayı sarf etmesi yeterli gelir. Bunları ben uydurmuyorum ya da, islam dini üzerinden başkaları gibi fikir yürütmüyorum... Bazı insanlar kendisine çok yazık ediyor..

Konuyla İlgili Hadisler


Vâkıd el-Leysl (r.a.) den yapılan rivayette, adı geçen, Resûlüllah'a (a.s.) şöyle dediğini bildirmiştir: 'Ya Resûlallah, biz öyle bir yerde bulunuyoruz ki. açlık, kıtlık bize bir musibet olarak gelmektedir. Böyle durumda ölmüş hayvandan bize ne helâl olur?" Resûlüllah (a.s.) ona şu cevabı verdi: "Sabahleyin içecek süt veya yiyecek bir şey bulamadığınız, akşamleyin de içecek süt veya yiyecek bir nesne te'min edemediğiniz ve hurma veya baklagillerden bir şeyle açlığınızı giderme imkânı elde edemediğiniz taktirde o ölmüş hayvan etinden (ölmeyecek kadar) yiyebilirsiniz." [210]

İsrafla ilgili ayetler
Ey îmân edenler! Size verdiğimiz rızıkların temiz olanlarından yiyin! Eğer sâdece Allâh'a kulluk ediyorsanız, O'na şükredin!” (Bakara Suresi 2/172)

“Yiyiniz içiniz; fakat israf etmeyiniz! Çünkü Allâh isrâf edenleri sevmez.” (A'râf Suresi 7/31)

“İnsan niçin yaratılmış?” sorusuna sıkça muhatap oluruz. Böyle bir soruyu kendimize yahut bir başkasına sormamız, bizim için büyük bir İlâhî ihsandır. Şöyle ki:

Bu soruyu güneş kendisine soramadığı gibi, bir başka yıldız da güneşe sorabilmiş değil. Yine bu soruyu bir arı bir başka arıya, yahut bir koyun berikine sormaktan aciz. Demek oluyor ki, bu sorunun cevabını arayan insanoğlu, kendi varlığını istediği sahada kullanma konusunda serbest bırakılmış; bir arayış içinde ve bu konuda bir imtihana tabi tutulmuş.

Bu imtihanı kazanmanın tek yolu, sorunun cevabını bizi yaratandan öğrenmemizdir. Bu noktaya varan insanlar gerçeğin kapısını çalmış olurlar. Ve kendilerine Kur’an lisanıyla, Peygamber (asm) diliyle cevapları verilir.

“Ben cinleri ve insanları, ancak bana ibadet -kulluk- etsinler diye yarattım.” (Zâriyât, 51/56)

FZaman 23-08-2014 14:44:03

https://www.r10.net/1069499446-post2.html

ErayWeb.Org 23-08-2014 14:44:06

O mantıkla bakacaksak havuzada girmeyelim çiçekte sulamayalim arabada yıkamayalim vs vs ..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

WapZap 23-08-2014 14:46:29

yaptıkları şeyi anlamaya çalışın lütfen. böyle karşılaştırmalar yapmayın. biz de yapıyoruz arkadaşlar arasında, hepimiz de hem video çekip eğlendik hem de gerekli bağışı yaptık, kimse böyle konularda karşılaştırma yapmasın lütfen. r10 ahalisi neden facbook'ta gördüğü bu tip şeyleri burda paylaşıyor anlamıyorum, biraz da güzel şeyler paylaşın?

https://www.facebook.com/photo.php?v=746744192050325 ;)

Lock53 23-08-2014 14:47:23

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500020)

https://www.r10.net/1069499509-post3.html

fikiralemi 23-08-2014 14:47:30

hocam millet eğlence arıyor malum günümüz hayatı oldukça sıradan ve sıkıcı o yüzden böyle garip olaylar ve oldukça fazla garip tip var kendini cool sanan birçok tip de bu yüzden çıkıyor

BurakKeskin 23-08-2014 14:48:58

Sokağa kedi köpekler için koyulan su da çoğu zaman yere dökülüyor onlarda israf sayılır bu mantıkla.
Benim asıl anlamadığım nokta, 2 hafta önce yahudi bulsa öldürecek kıvamda olan insanlar şuan yahudilerin başını çektiği bir şeyi rahatsızlık duymadan yapıyorlar.

Bu yorumda bile 2 farklı bakış açısı var, insanlık gerçekten çok garip :)

SouL 23-08-2014 14:57:27

Beni kimsenin anlamasını beklemiyorum. Pazarda veya manavda yerde gördüğünüz meyveyi kaldırıp kaldırmamakta sizi alakadar ediyor. İnsanlar susuzluktan kırılıyor, ona dikkat çeksinler. Senelerdir perişan olan insanlar var, dünyanın bir çok yerinde müslümanlar katlediliyor. Her gün ortalama 1000 müslüman dünya üzerinde katlediliyor. Bir hastalığa dikkat çekmek için bunu yapanlar mı kendisini savunuyor şimdi? Çok yazık...

AqHuaN 23-08-2014 15:01:05

insanın 1 duşta aldığı su neredeyse bu baştan aşağı dökülen suların 20 tanesi ediyor. hesaplayın o zaman. israf dediğiniz şey çok komik. sen gün içerisinde ne kadar su harcıyosun kim bilir. yani önemli olan burda verilen mesaj. şahsen bu su dalgası olmasaydı ben hastalıktan bir haberdim.

_ottomanempire_ 23-08-2014 15:02:09

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500020)

Afrika yıllardır aç ve susuz. Neden yıllardır sizde dahil kimse bunu anlamadı? Televizyonlarda, gazetelerde AFRİKA'lılar ölüyor diye haberler yapılırken, Afrika'daki çocuğu yemek üzere başında bekleyen AKBABA dururken insanlar neredeydi?

ALS için bağış yapmışsınız çok güzel. Rabb'im daha fazla versin. Peki Afrika içinde bu bağışı yaptınız mı?

Evet dikkat çekmek için güzel bir uygulama. Ama bankalar bir yasak koymuyor ki, "Su dökmeyenler bağış yapamaz" diye.

Bu aşağıdaki foto aylarca televizyonlarda, gazete ve dergilerde boy boy gösterildi. O zaman da bu su dökme muhabbeti kadar dikkatinizi çekti mi? bu fotoğrafı gördükten sonra bağış yaptınız mı?

http://www.arsivfotoritim.com/wp-con...evincarter.jpg


https://i.hizliresim.com/72LboN.png

FZaman 23-08-2014 15:03:50

Alıntı:

_ottomanempire_ Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500093)
Afrika yıllardır aç ve susuz. Neden yıllardır sizde dahil kimse bunu anlamadı? Televizyonlarda, gazetelerde AFRİKA'lılar ölüyor diye haberler yapılırken, Afrika'daki çocuğu yemek üzere başında bekleyen AKBABA dururken insanlar neredeydi?

ALS için bağış yapmışsınız çok güzel. Rabb'im daha fazla versin. Peki Afrika içinde bu bağışı yaptınız mı?

Evet dikkat çekmek için güzel bir uygulama. Ama bankalar bir yasak koymuyor ki, "Su dökmeyenler bağış yapamaz" diye.

Bu aşağıdaki foto aylarca televizyonlarda, gazete ve dergilerde boy boy gösterildi. O zaman da bu su dökme muhabbeti kadar dikkatinizi çekti mi? bu fotoğrafı gördükten sonra bağış yaptınız mı?

http://www.arsivfotoritim.com/wp-con...evincarter.jpg


http://hizliresim.com/72LboN

Yarım litre su için yapılan kıyaslama yanlış.. Tomalar tonlarca su sıkarken aklınız nerdeydi ?

SouL 23-08-2014 15:03:55

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500020)

Alıntı:

ErayWeb.Org Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500021)
O mantıkla bakacaksak havuzada girmeyelim çiçekte sulamayalim arabada yıkamayalim vs vs ..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Alıntı:

WapZap Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500027)
yaptıkları şeyi anlamaya çalışın lütfen. böyle karşılaştırmalar yapmayın. biz de yapıyoruz arkadaşlar arasında, hepimiz de hem video çekip eğlendik hem de gerekli bağışı yaptık, kimse böyle konularda karşılaştırma yapmasın lütfen. r10 ahalisi neden facbook'ta gördüğü bu tip şeyleri burda paylaşıyor anlamıyorum, biraz da güzel şeyler paylaşın?

Alıntı:

fikiralemi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500031)
hocam millet eğlence arıyor malum günümüz hayatı oldukça sıradan ve sıkıcı o yüzden böyle garip olaylar ve oldukça fazla garip tip var kendini cool sanan birçok tip de bu yüzden çıkıyor

Alıntı:

EcLeL Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500034)
Sokağa kedi köpekler için koyulan su da çoğu zaman yere dökülüyor onlarda israf sayılır bu mantıkla.
Benim asıl anlamadığım nokta, 2 hafta önce yahudi bulsa öldürecek kıvamda olan insanlar şuan yahudilerin başını çektiği bir şeyi rahatsızlık duymadan yapıyorlar.

Bu yorumda bile 2 farklı bakış açısı var, insanlık gerçekten çok garip :)

Alıntı:

AqHuaN Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500088)
insanın 1 duşta aldığı su neredeyse bu baştan aşağı dökülen suların 20 tanesi ediyor. hesaplayın o zaman. israf dediğiniz şey çok komik. sen gün içerisinde ne kadar su harcıyosun kim bilir. yani önemli olan burda verilen mesaj. şahsen bu su dalgası olmasaydı ben hastalıktan bir haberdim.

Bu insanlar içinde bir şeyler yapın o halde. Bunlar içinde bir şeylere dikkat çekerken Eğlenin... İhtiyaç halinde nimetin kullanılması helaldir. Ekmeğe zam gelse üstüne basacakmışsınız gibi yorumlar yapıyorsunuz. İzleyin, bakın bu adamın söylediklerini, belki bir şeyler çıkartırsınız..

https://www.youtube.com/watch?v=_eAKDICTaKo

FZaman 23-08-2014 15:05:18

Alıntı:

deLi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500103)
Bu insanlar içinde bir şeyler yapın o halde. Bunlar içinde bir şeylere dikkat çekerken Eğlenin... İhtiyaç halinde nimetin kullanılması helaldir. Ekmeğe zam gelse üstüne basacakmışsınız gibi yorumlar yapıyorsunuz.

https://www.youtube.com/watch?v=_eAKDICTaKo

https://www.r10.net/1069500102-post11.html

SouL 23-08-2014 15:07:49

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500110)

Onlar, Allah'ın nimetini, keremini ve Allah'ın, müminlerin ecrini zayi etmeyeceğini müjdelerler. "ÂLİ İMRÂN suresi, 171. ayeti" tefsiri

Zahit 23-08-2014 15:11:15

Arkadaşlar şimdi konuya bakış açısını değiştireceğim fazla sövmeyin lütfen.

ALS hastalığı hakkında bilgi vermek bana düşmez ki zaten arayan bulur. Son dönemlerde globale baktığımız zaman İsrail ve yahudi kurumları ciddi boykot altında.

Peki bu adamlar nasıl para kazanacak?
Tıp ve ilaç sektörü kimin elinde?
Hemen bir kampanya bin dolar on bin dolar gibi bağışlar nereye gidecek?
Hangi araştırma kurumları hangi bilim adamları araştıracak?

Aslında mesele bu kadar kısa.

Su israfına gelecek olursak;
Her işe bir maskot lazım.

Kaç pantolonun var? Kaç tişortun var? Yemediğin ekmek kırıntıları nerede?

Bunları cevaplayın ben size yarın yetişicem, şimdilik 21 saatlik mesaiye gidiyorum.

Hörmet ve muhabbet ile.

_ottomanempire_ 23-08-2014 15:11:16

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500102)
Yarım litre su için yapılan kıyaslama yanlış.. Tomalar tonlarca su sıkarken aklınız nerdeydi ?

Sizin için Yarım litre olan, önemi olmayan suyu bakın çocuk nereden dolduruyor.

Tomalarca suyu sıktıran ben değildim. Tomalardaki suyu harcatanlarda sizin mantığınızla hareket edenlerdi. Bir tarafta DOĞA için mücadele verilirken, o mücadele için TONLARCA su israf edildi. Bunun sorumlusu ben değilim. Sizin mantığınızla gidersek bu su israfının tek sorumlusu EYLEMCİLERDİR!

https://i.hizliresim.com/72LboN.png

FZaman 23-08-2014 15:13:47

Alıntı:

_ottomanempire_ Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500136)
Sizin için Yarım litre olan, önemi olmayan suyu bakın çocuk nereden dolduruyor.

Tomalarca suyu sıktıran ben değildim. Tomalardaki suyu harcatanlarda sizin mantığınızla hareket edenlerdi. Bir tarafta DOĞA için mücadele verilirken, o mücadele için TONLARCA su israf edildi. Bunun sorumlusu ben değilim. Sizin mantığınızla gidersek bu su israfının tek sorumlusu EYLEMCİLERDİR!

https://i.hizliresim.com/72LboN.png

O zaman neden tepkisiz kaldınız ? Burda çok güzel bir fikir ile o kadar çok bağış yapılması sizi rahatsız mı etti ?

WiND 23-08-2014 15:15:47

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500143)
O zaman neden tepkisiz kaldınız ? Burda çok güzel bir fikir ile o kadar çok bağış yapılması sizi rahatsız mı etti ?

Yapılan bağışların nereye gittiğini bilmemek beni rahatsız etti :confused:

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500102)
Yarım litre su için yapılan kıyaslama yanlış.. Tomalar tonlarca su sıkarken aklınız nerdeydi ?

Birazdan TOMA ile müdahaleye gideceğiz 1-2 tonda senin için sıktıracağım ;)

_ottomanempire_ 23-08-2014 15:18:24

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500143)
O zaman neden tepkisiz kaldınız ? Burda çok güzel bir fikir ile o kadar çok bağış yapılması sizi rahatsız mı etti ?

Hayır. Bağış yapılması rahatsız etmedi. Sadece bağışın GÖSTERİŞ AMAÇLI yapılması rahatsız etti.

Sanırım sizi de Afrika'daki açlık, susuzluk gibi acı gerçekler, AÇLIKTAN, SUSUZLUKTAN ve HASTALIKTAN ölen insanlar rahatsız etti. Asıl bağış yapılması gerekenler AKBABALARA yem olurken sizin böyle şeylerle uğraşıyor olmanız gerçeği sanırım sizi de rahatsız etti.

Hayırlı günler. Bu konuda son mesajımdır. Yorumlarımı başta siz ve diğer arkadaşlar hiçbir şekilde şahsi olarak algılamasın. Saygı çerçevesi içerisinde tartışma olduğunu düşünüyorum. Eğer rahatsızlık veren bir yorum varsa, şahsi algılanan yorum varsa Şahıs tarafından yapılan uyarı neticesinde kaldırabilirim.

FZaman 23-08-2014 15:19:13

Alıntı:

WiND Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500149)
Yapılan bağışların nereye gittiğini bilmemek beni rahatsız etti :confused:

Yapılan bağışlar als hastaları için kullanılacaktır, bunda anlamayacak bişey yok. Sen lösev'e bağış yapınca paran nerede ne için kim için kullanıldı biliyor musun ?

WapZap 23-08-2014 15:26:01

Alıntı:

deLi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500103)
Bu insanlar içinde bir şeyler yapın o halde. Bunlar içinde bir şeylere dikkat çekerken Eğlenin... İhtiyaç halinde nimetin kullanılması helaldir. Ekmeğe zam gelse üstüne basacakmışsınız gibi yorumlar yapıyorsunuz. İzleyin, bakın bu adamın söylediklerini, belki bir şeyler çıkartırsınız..

https://www.youtube.com/watch?v=_eAKDICTaKo

gazzedeki sese kulak veririz sayın arapsever kardeşim ama sen ukrayna'da neler olduğunu biliyor musun? peki türkmenler? uygur türkleri?

FZaman 23-08-2014 15:26:15

Alıntı:

_ottomanempire_ Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500157)
Hayır. Bağış yapılması rahatsız etmedi. Sadece bağışın GÖSTERİŞ AMAÇLI yapılması rahatsız etti.

Sanırım sizi de Afrika'daki açlık, susuzluk gibi acı gerçekler, AÇLIKTAN, SUSUZLUKTAN ve HASTALIKTAN ölen insanlar rahatsız etti. Asıl bağış yapılması gerekenler AKBABALARA yem olurken sizin böyle şeylerle uğraşıyor olmanız gerçeği sanırım sizi de rahatsız etti.

Hayırlı günler. Bu konuda son mesajımdır. Yorumlarımı başta siz ve diğer arkadaşlar hiçbir şekilde şahsi olarak algılamasın. Saygı çerçevesi içerisinde tartışma olduğunu düşünüyorum. Eğer rahatsızlık veren bir yorum varsa, şahsi algılanan yorum varsa Şahıs tarafından yapılan uyarı neticesinde kaldırabilirim.

Afrikada yaşayan insanlara sürekli yardımlar yapılıyor, en azından biz Kimse Yok Mu ile işbirliği çerçevesinde elimizden geleni yapıyoruz. Benim düşüncem ihtiyacı olan herkese en azından afrika kadar olmasada yardım edilsin ve en ufak birşeyde hemen afrika ile kıyaslanma yapılmasın. Madem önemli olan su, o zaman böyle bir amaç için kullanılan yarım litre su değil, tomaların sıktığı tonlarca su insanların gözüne batsın.

WiND 23-08-2014 15:29:19

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500196)
Afrikada yaşayan insanlara sürekli yardımlar yapılıyor, en azından biz Kimse Yok Mu ile işbirliği çerçevesinde elimizden geleni yapıyoruz. Benim düşüncem ihtiyacı olan herkese en azından afrika kadar olmasada yardım edilsin ve en ufak birşeyde hemen afrika ile kıyaslanma yapılmasın. Madem önemli olan su, o zaman böyle bir amaç için kullanılan yarım litre su değil, tomaların sıktığı tonlarca su insanların gözüne batsın.

Polisle alıp veremediğin nedir? Sana da mı geldi tomanın suyu?

FZaman 23-08-2014 15:34:32

Alıntı:

WiND Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500213)
Polisle alıp veremediğin nedir? Sana da mı geldi tomanın suyu?

Gelmiştir gelmemiştir, burda önemli olan o değil ama merak ediyorsan söyleyeyim ; Polis, görevini yapsın. Polisin görevi halkı korumak, iktidarı değil.

Maybell 23-08-2014 15:41:11

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500227)
Gelmiştir gelmemiştir, burda önemli olan o değil ama merak ediyorsan söyleyeyim ; Polis, görevini yapsın. Polisin görevi halkı korumak, iktidarı değil.

olay amerikadan afrikaya ondan sonra türkiye'ye bağladığınız için tebrikler

edit:// kaç kere dedik ya siyaset yapmayın diye hala anlamıyorlar ayrıca siyasiye bağlayan arkadaşları şikayet ettim.

engoin 23-08-2014 15:49:49

Facebookta bi paylaşım altına yazdım, aynen kopyalıyorum.

Alıntı:

Şuana kadar dökülen bütün sular istanbulun 1 günlük boşa harcanmış su miktarının yarısının yarısının yarısının yarısının yarısı bile olmamıştır. ALS dikkat çekme kampanyası asırlarca sürecek değil sonuçta, 1 ay sürsün, 2 ay sürsün, hadi 3 ay sürsün. Bizi kuraklığa sürükleyecek şeyin bunun olacağını düşünmek çok komik.

FZaman 23-08-2014 16:04:36

Alıntı:

Maybell Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500257)
olay amerikadan afrikaya ondan sonra türkiye'ye bağladığınız için tebrikler

edit:// kaç kere dedik ya siyaset yapmayın diye hala anlamıyorlar ayrıca siyasiye bağlayan arkadaşları şikayet ettim.

Sordular, söyledik. Ayrıca 2 aylık üyenin kaç kere dedik anlamıyorlar falan demesi sence doğal mı ?

HuluStyle 23-08-2014 16:05:30

senin israf diye düşündüğün bu olay binlerce hastaya faydası dokunacak bi bağış kampanyası. dikkat çekme, strateji..
ama afrikadadan bitane fotoğraf koyupta olayı çarpıtmak çok komik, o zaman bende çarpıtayım duş alma, çiçek sulama, elini yıkama. çünkü onlar da böyle bişey yapamıyor.

aliarbak 23-08-2014 16:10:15

Çoğu kişinin amacı hastalığa dikkat çekmek değil, eğlenmek. Ülkemizde yapılan bağış oranı diğer ülkelere göre çok ama çok düşük. Popüler kültürün etkisi sürekli yeni şeyler çıkıyor(harlem shake, selfie, ice bucket challenge). Yakında bunun da furyası geçer, unutulur.

WiND 23-08-2014 16:20:23

Alıntı:

FZaman Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500227)
Gelmiştir gelmemiştir, burda önemli olan o değil ama merak ediyorsan söyleyeyim ; Polis, görevini yapsın. Polisin görevi halkı korumak, iktidarı değil.

Polis ile Hükümeti birbirinden ayırmanız gerekiyor öncelikle. Polis devletin kolluk gücüdür, eylemlerde halkın can ve mal güvenliğini sağlamak için aralıksız görev yapmıştır, yapmaktadır. Toma ile sadece eylemcilere mühadele edilmemiştir. Eylemcilerin yaktığı çöp konteynerlerini bankamatikleri, diğer vatandaşlara ait taşınmaz ve araçları söndürmüştür. :rolleyes:

SouL 23-08-2014 16:26:00

Alıntı:

WapZap Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500194)
gazzedeki sese kulak veririz sayın arapsever kardeşim ama sen ukrayna'da neler olduğunu biliyor musun? peki türkmenler? uygur türkleri?

Ben arapları severim.. Seni bilmem

İmam Münâvî'nin Feyzu'l-Kadîr isimli hadis kitabında İbni Abbas'tan şu mealde bir hadis-i şerif rivayet edilir: "Üç hasletten dolayı Arabi seviniz: Çünkü ben Arabım, Kur'ân-ı Kerim Arapça olarak nazil olmuştur, Cennet ehlinin konuştukları dil Arapçadır." 1

"Halkı Allah'ın azabından sakındıran peygamberlerden olsun diye onu ap açık bir Arapça lisan ile senin kalbine Cebrail getirdi."2

"Biz hiçbir peygamberi kendi kavminin dilinden başkasıyla göndermedik ki, amrolunduklarını onlara ap açık anlatsınlar"3 mealindeki âyet-i kerime de Peygamberimizin kendi kavmi olan Araplara kendi dilleriyle tebliğde bulunduklarını bildirir.

Bu ayet ve hadisler gösterirki Peygamberimiz araptır.

1. Feyzü'l-Kadîr, 1:178 Hadis no: 225.
2. Şuarâ Sûresi, 195.
3. İbrahim Sûresi, 4.

Eyupoglu 23-08-2014 16:59:40

Arkadaşlar işin olur veya olurluluk tarafını tartışın edin.Ama kalkıpta bacadan çıkan israil dostu insanlar,burada gazzeye veya müslümanlara laf atmayın haddinizi bilin.Ya kalıbınızın adamı olun ya da susun. Burada herkes hür fikire sahip,ama laf atma lüksüne sahip değil.
Türkmenistanı unuttunuz diyen bre cahil senin aklın bilmem hangi hatunun,hangi malın mülkün bir yerindeyken beğenmediiğn insanlar hem türkmenistana hem gazzeye hemde gerekli yerlere yardımını yapmıştır.Hem de öyle su dökerek,eğlence yaparak değil...

Cavro 23-08-2014 17:04:27

Ah zihniyet ah :)

fikiralemi 23-08-2014 17:30:53

Alıntı:

deLi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500103)
Bu insanlar içinde bir şeyler yapın o halde. Bunlar içinde bir şeylere dikkat çekerken Eğlenin... İhtiyaç halinde nimetin kullanılması helaldir. Ekmeğe zam gelse üstüne basacakmışsınız gibi yorumlar yapıyorsunuz. İzleyin, bakın bu adamın söylediklerini, belki bir şeyler çıkartırsınız..

https://www.youtube.com/watch?v=_eAKDICTaKo

arkadas yapmadıgımızı nerden bılıyorsun ınsanlar burda fıkrını belırtmıs ordan alıntı yapıp laf cakmaya calısma cabaları ne arkadas yas 31 dıyor sankı 11 yasında cocuk hareketleri ya

abcgrup 23-08-2014 17:34:08

Zırvalık bence, iş amacından şaşmış. Hastalığa dikkat çekilmek için değil de yine bu şekilde meydan okuma olsaydı yine ünlüler kameraya çıkardı. Hadi ben bir ünlüye meydan okuyayım hastalık falan diyerek kamera karşısına geçecek mi! İşleri güçleri şamata. Demek ki insanlar duyarsızlar, dünyadan habersizler de bu yollara başvuruluyor. Sosyal medyada bir yardım kampanyası olsa ne kadar sürede yayılır, ama böyle kişinin egosunu yükseltecek şeyler yada tartışma ortamları son derece süratli benimseniyor.

İnsanlar ölüyor kimseden çıt yok ne hikmetse. Yıldız diye halkada bu şahısları dayattılar ya orası da ayrı bir konu. Şarkı söylüyor yıldız, top koşturup milyonları götürüyor yıldız. Bunlardan yıldız değil karadelik olur olsa olsa.

"ALS’ye dikkat çekmek için başlatılan ‘bir kova buz’ kampanyası Türkiye’de de ses getirdi. Spor ve sanat dünyasından birçok isim kampanyaya destek verdi. Buna rağmen toplanan bağış 15 bin lirada kaldı. Amerika’da toplanan yardım miktarı ise 15,5 milyon dolara ulaştı."

İşte güzel yorumlar:
Mevsim kış olsaydı da dökecek miydiniz buzları ey ünlüler?

Cüzdanları kabarık spor alemi ALS hastalığına bağış yaparak MEYDAN OKUMAYI deneyebilir mi acaba? SUdan bahaneleri yoksa tabiii...

Kafasına kovayla buzlu su dökenler; şovu bırakıp ALS hastalığının çaresi için maddi yardımda bulunsanız daha iyi olmaz mı?

WapZap 23-08-2014 17:38:44

Alıntı:

Maybell Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500257)
olay amerikadan afrikaya ondan sonra türkiye'ye bağladığınız için tebrikler

edit:// kaç kere dedik ya siyaset yapmayın diye hala anlamıyorlar ayrıca siyasiye bağlayan arkadaşları şikayet ettim.

R10 Yaşı: 1 Ay 26 Gün

kaç kere dediniz siz çoğul olarak?

Monolog 23-08-2014 17:40:40

Amerika'da biriken suyun afrikaya ne faydasi var? Ayrıca dökülen su kayıpi oluyor eko sisteme geri karişmiyor mu saniyorsun? Afrikada bazi ulkelerde su sikintisi var bunun nedeni yagmur suyunu tutmak ve sondaj için alt yapi olmayisi ice bucket yapilinca onlarin suyu azalmiyor yani kafan rahat olsun.

abcgrup 23-08-2014 17:41:22

Su sorunu çözülmüştür :D
http://www.youtube.com/watch?v=VqeUI2307Mk

WapZap 23-08-2014 17:42:00

Alıntı:

deLi Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1069500439)
Ben arapları severim.. Seni bilmem

İmam Münâvî'nin Feyzu'l-Kadîr isimli hadis kitabında İbni Abbas'tan şu mealde bir hadis-i şerif rivayet edilir: "Üç hasletten dolayı Arabi seviniz: Çünkü ben Arabım, Kur'ân-ı Kerim Arapça olarak nazil olmuştur, Cennet ehlinin konuştukları dil Arapçadır." 1

"Halkı Allah'ın azabından sakındıran peygamberlerden olsun diye onu ap açık bir Arapça lisan ile senin kalbine Cebrail getirdi."2

"Biz hiçbir peygamberi kendi kavminin dilinden başkasıyla göndermedik ki, amrolunduklarını onlara ap açık anlatsınlar"3 mealindeki âyet-i kerime de Peygamberimizin kendi kavmi olan Araplara kendi dilleriyle tebliğde bulunduklarını bildirir.

Bu ayet ve hadisler gösterirki Peygamberimiz araptır.

1. Feyzü'l-Kadîr, 1:178 Hadis no: 225.
2. Şuarâ Sûresi, 195.
3. İbrahim Sûresi, 4.

http://masochistmusing.files.wordpre...le-d56xo5a.gif

John 23-08-2014 17:42:33

Haftada ne kadar tuvalete gidiyorsanız, duş alıyorsanız bir kaç defa daha az gidin, böylece daha az su israfı olur. Deseydim, konu açılımı kadar mantıksız bir serzeniş olurdu.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:41:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.