![]() |
Hayatınızın Harcanması. Teşekkürler arkadaşlar.Valla ciddi anlamda moral ve motivasyon verdiniz:) Yarın ilk iş spora yazılıyorum ardından seneye iyi bir dershaneye gidebilmek için ders çalışmaya başlıyorum. |
Bir çok yanlış bulduğum yer olmasına rağmen onlara cevap vermeyeceğim. Sana diyeceğim tek şey Allah ömür verirde yaşarsan 10 yıl sonra bu fikirlerini bu yazdıklarına kendin gülüp geçeceksin. |
Alıntı:
Ben hayatın bir kurumdan hatta binlerce kurumdan çok daha önemli olduğunun farkındayım.Bisiklet sürerken engelli bir kız gördüm dört tekerlekli arabasıyla bir yere gitmeye çalışıyordu içim acıdı o sırada tekrar aynı şeyleri düşündüm.Yaratıcım bana istediklerimi yapabileceğim bir bedeni vermiş ama bir kurum bana yeterli zamanı vermiyor ve ailemde ne olacak okuluna devam et 2-3 yıl daha evde çalışırsın diyor.Ben şuanda da evde çalışabilirim dediğimde yapamazsın bitiremezsin dediklerine sinir oluyorum.Bu einstein'a,tesla'ya Allah mı vermiş bilgileri.Evet belki zihinsel kapasiteleri bizimkilerden çok daha iyi olabilir.Belki bizim zihinsel kapasitemizde iyi bir seviyededir.Tüm bilim adamları,mucitler uğraştıkları alanları sevdikleri için o icatları ortaya çıkarabildiler.Sevmediği alanda zorla bir şey icat eden bir bilim adamı var mı? Okulumun bana katkıları olsa haklılar diyeceğim ama sadece o liseyi bitirme belgesini alamam diye düşünüyorlar. |
yazabilcegim tek şey meslek lisesi okumuş biri olarak liseyi bitir o zaman karar verirsin yapacaklarına |
Bende düz liseye gittiğim için çok pişmanım şimdi. Elimde hiç bir meslek, altın bilezik yok. Ayrıca illa ki 10 saatlik geçirdiğin okulda mı bir karşı cins, arkadaşın olması gerekli kardeşim. Bunun'da dozajını bildiğin sürece çevrede, dışarıda vs. mutlaka bulabilirsin, vardır. Yani içerisine girmeden hiç bir şeyi bilemezsin ama, biraz daha sessiz, sakin bir yere git düşün. Zaten mesleğini, okulunu vs başarılı şekilde geçirdiğin zaman aşkta, sevgide, parada, mutlulukta ardı arkasına gelir. |
hayır anlamadığım kısım bizde düz lisede okuduk bizde ders çalışmadık ama bu kadar da dert etmemiştim. şuan iyi bi bölümüm var idare edip geçiyoruz. herşey sende bitiyor iken eğitimi özellikle lise kısmını diğer liselerle kıyaslaman bence yersiz. oturup çalışırsan yaparsın. çok azdır sana birşey katabilen lise. çok olsaydı dersanelere bu kadar yüklenmezdi öğrenciler. Sosyal hayatını da cumartesi pazarına sıkıştırabilirsin. sen üni'yide bitirip işe girdiğin vakit ortalama 10-12 saat çalışmayacak mısın ? sen şuan sadece 1 tane karşı cinse vakit ayıramıyorum diyorsun da yarın çocukların da olunca hepsine nasıl zaman ayıracaksın. |
Açıkcası şuanki psikolojin tamamen beklenti fazlalığından oluşmuş gibi göründü bana. Liseyi kafanda fazla büyütmüşsün. Üniversite okumayı düşünüyorsundur tahminen, bu sefer beklentilerini realist olarak belirle. |
meslek lisesi okumanın faydasını ilerideki yaşlarda göreceksin. düz lise okusan ne vasfın olacak ? ama meslek lisesini bitirdiğinde diplomalı teknisyen oluyorsun vasfın oluyor. hayatta maalesef tek gerçek şey para. paran olursa kız da olur arkadaş da. Para kovalamaya bak. |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Hiç biri nasip olmadı bu saatten sonra da nasip olmaz.Sevgili yapmayı bıraktım zar zor kız görüyorum.Biz okuldan çıktığımızda onlar akşam yemeği yiyordur herhalde. Alıntı:
|
Alıntı:
Ben 480+ puanla alan bir Anadolu lisesi mezunuyum. O dediklerinizi ders çalışma haricinde ben de yapmadım. :) |
Alıntı:
|
baştan aşağı saçmalamışsın desem yeridir. kendimden örnek veriyim, hatırı sayılır bir bölüm okuyorum Öss de sıralamam 13000'di. 12bin küsür hatta.ben anadolu lisesi mezunuyum fakat. sınıfımda düz lise, meslek lisesi hepsinden adam var hatta fen lisesi bile var. |
Alıntı:
Bu arada bazı insanların keyif aldığı mutlu olduğu şeyler farklı oluyor.İyi liselerdeki arkadaşlarıma soruyorum azcık gezin tozun evden okul okuldan dershaneye gitmekten başka bir şey yapmıyorlar.Üniversitede gezeriz diyip duruyorlar.Halbuki bilmiyorlar ki böyle devam ederlerse üniversitede de benzer şeyler söyleyip elindeki fırsatları geri itecekler. Alıntı:
Boksa yazılmıştım okul yüzünden bıraktım.1 yıl sonra vücut geliştirmeye yazıldım onuda okul yüzünden bırakmak zorunda kaldım. Alıntı:
|
Helallik istedigine göre inancın var o yüzden sana başka yönden cevap verecegim. İlk yaptıgın hata şu: Bu dünyaya mutlu olmak icin geldigimizi düşünüyorsun.Hayır, yanılıyorsun.Bizim buraya gelme amacımız mutlu olmak degil.Aksine daima mutlu isen sorun var demektir. Sonsuz hayatın yanında ortalama 70 yıl , matematik hesabıyla sıfırdır. Yani "sıfır" olan şu hayat için dert ettiğin konuları tekrar baştan düşün. |
Alıntı:
Her ne kadar hiç sevgilim olmasa da ilişkileri güçlendiren şeyin kavgaların,tartışmaların olduğunu biliyorum.Tabi o ilişkinin sonlanmaması için gereken dayanıklılığa ve mücadele etme ruhuna sahip olmak gerekiyor. Aynısı kaslarda da geçerli.Kasları güçlü yapan lifleri yırtmamıza sebep olan ağırlık kaldırma hareketleridir.Lakin o kasların iyileşmesini sağlayan iyi beslenme ve dinlenmedir. Bu hayatta da düşülebilir ama sonra belli kişiler,zevkler,hobiler aracılığıyla tekrar toparlayabilmek gerekir.Ne yazık ki ben kendimi toparlayabileceğim hiç bir desteğe sahip değilim. Şuanda bir süreliğine ailemin yanından ayırabilsem ayrılırdım. |
Kardeşim daha gençsin. Alınma ama anlattığın dertler bana çok komik geliyor. Okul dersen bir arkadaşın dediği gibi 2 yıllıktan 4 yıllığa geçenler var, her türlü liseden gelenler var. Kız meselesi en önemsizi zaten dertlerinden. Açıkçası her şeyi değiştirebilecek zamanın varken gelip burda ağlaman çok komik geliyor. Hayatımda o kadar çok yanlış tercih yaptım ki düşündükçe gülüyorum bir insan nasıl bu kadar salak olabilir diye ama yapıyorsun. Benim dertlerimi anlatsam bir çoğu da benden tecrübelilere saçma gelecek, gülecek. Eminem'le kapatmak istiyorum. Adam anlayana hayatı o kadar güzel özetlemişki. Nobody asked for life to deal us With these bullshit hands we're dealt We have to take these cards ourselves And flip them, don't expect no help Now I could have either just Sat on my ass and pissed and moaned Or take this situation in which I'm placed in And get up and get my own |
İzmirdeysen senle görüşelim biz. |
Alıntı:
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Bak şimdi senin yaşında meslek lisesini okuyordum sabah gider akşam 4 te çıkardık. Ve disiplin şimdiki gibi değil hoş şimdi nasıl bilmiyorum ama hat safhadaydı okuduğum okulda. Bir derse girip 4 saat aralıksız hocayı dinlerdik. Ben bilim kitapları okurdum o zamanlar hocalarım bile bazen hayret ederdi sana bu aklı kim verdi diye, çünkü benden beklemezlerdi. Atak değildim hırslı değildim şimdi ise kendime bazen çok kızıyorum ama iş işten geçti. Kaderi falan geçersek benim en büyük hatam zamanında uyanamamış olmam, ne istediğimi bilememiş olmam. En azından şartlar eskiye nazaran daha rahat daha apaçık daha bilinçlisiniz ne istediğinizi bilip anlıyorsunuz. Lisede istediğini yapamasan bile bir şekilde üniversite için çalış daima bir hedefin olsun. Bak hayat her an her şeyi vermiyor ister amerika da yaşa ister türkiye de. Yaptığımız en büyük hata ise; artık yapabilecek bir şeyimizin olmadığını hayatımızın burada noktalandığıdır. Öyle düşünmek hepimizi dönem dönem etkiler ve sadece kendimizi bu durumda hissederiz. Bu yüzden hep umut ederek kayıp ettiklerimize bakmadan kazanacaklarımıza bakmalıyız ve belkide kayıp ettiğimizi sandıklarımız geleceğimiz için daha istikrarlı ve kararlı adımlar atmamızı sağlayabilir. İntiharı düşünmüşsün ben ise düşünmedim defalarca denedim ancak bir çözüm olmadığına karar verdim. Bu dünyada yaşıyorsam istediğimi de yapabilirim aslında. Bu isteği sakın her haltı yiyebilmek olarak düşünme, hayat ile savaşmak aslında dünyalık başarıdan daha çok sana kendi özünü karakterini bulmanı sağlayacaktır. Hayata bakış açımızda yanlış olduğu için kayıp ettiğimizi sanıyoruz ne biliyorsun belkide kazanıyorsun aslında? Başarı hep zenginlik, okul, karı kız eğlence, mal mülk olarak lanse ediliyor. Bak boş konuşmuyorum çünkü özellikle senin yaşında olanlar intihar etmek istiyor çünkü bizim birer psikoloğumuz olmamasına karşılık medyadan ve çevremizden hep olumsuz olarak etkileniyoruz. Öğrendiklerimiz, biz bir şeyi yapamayız başaramayız bunun içinde hep avrupa yada amerika örneğini görürüz. İyi olana bak! kendini küçümse hor gör ve yaşamı hak etmiyorsun! Pekala o zaman kötü olana da bak kardeşim. Suriyede o halde bile yaşamlarını sürdüren ailesine 1 ekmeği bulamayıp ağlayanları düşün. Onlar neden intihar etmiyor. Çünkü başarmak demek nefsine hoş gelenlerin elde edilmesi değil hayatla olan kendinle olan savaşı kazanabilmektir. Ahirete inanıyoruz değilmi. Bırak git bu nasıl inançtır. İnanmak demek savaşmaktır yarı yolda savaşı bırakarak kaçmak değildir. Sen dinini gerçekten bilseydin kazanacaklarının yanında kayıp edeceklerini mukayese etmen bile çok komik gelirdi. Peygamberimiz cennetin kapısında beklediğinde içeri girenlerin daha çok fakir olduklarını zengin olanların ise çok az olduğunu söyler. Bak sakın yanlış anlamayın elbette zenginlerde cennete giderler. Ancak 2 seçim hakkın var daha çok. Ya bu dünyayı seçeceksin yada ahireti isteyeceksin. Çünkü birinden birisine aşırı bağlanmak diğerini kayıp etmene bedel olabilir. Yani bir denge gerekiyor. Benim için önemli olan ise şuan mutlu olup olmamamdır. Neden? Çünkü gelecek belirsizdir ve geleceğimi ne kadarda çabalasam kendim tayin edemem bunun bazı sebepleri de yok değil, sen hayatı şekillendirmezsin hayat seni yoğurur ve bir şekil verir, ham olanın pişmesini olgunlaşmasını sağlar. Geçmiş ise geçmişte kaldı geçmişi düşünmek fayda getirmez. En çok özlediğim ise çocukken nasıl her anda mutlu olduğumdur. Başarı gelecek para vs. hepsinin canı cehennem benim için asıl önemli olan çocukluğumda kayıp ettiğim o dünyaya bakış açımdır. Çünkü saf olan doğal olan her şey en iyisidir onu bulmak gerekiyor. Bizler aslında bir gelecek istemiyoruz, bana bir gelecek olduğunu söylersen sana tam tersini ispatlarım. Dünde ona bakarsan geçen günümün geleceğiydi ama şuanın ise geçmişi. Yani bu bir aldatmaca ve şeytan her daim seni gelecek endişesi yada geçmişte kayıp ettiklerin ile kandırır. Oysaki ne geçmiş vardır ne gelecek, bir düşün gelecekten ne bekliyorsun mutluluk. Peki şuan mutlu olamayan birisi yarın mutlu olamayan birisi ne zaman mutlu olacak? Şunu alırsam bunu yaparsam şuraya gidersem! Neye sahip olursan ol (kariyer, para, vs) isteklerin hiç bitmeyecek ve mutluluğunu tamamlamak için yeni istekler edineceksin sonu bir türlü gelmeyen.. İnan bana bunların hepsi bir palavra üretici devlerinin seni devamlı olarak eksik hissettirmek ve tüketici yapmak için ortaya çıkarılan bir kandırmaca. Oynanan bir çok oyun var, savaşlar artık psikolojik olarak yürütülüyor. Halkı psikolojik olarak çökertirsen zaten sahada kazanılan bir savaştan daha çok getirisi olur. Bak dolar ne kadar artsa da insanlar tüketmekten kaçınmıyorlar bir koyun gibiyiz adeta. Sizlerin övündükleri ülkeler ise birer çobandır. Önce ekonomi dengesini boz sonra alışveriş ile mutluluk arasındaki sağlam kardeşlik bağını kullanarak reklamlar yayımla ve zengin ol. Kural böyle işliyor. Sonrada şunu yapamıyoruz bunu yapamıyoruz demeyin, hep örnek verdiğiniz ülkeler bizlerin dostu değil düşmanı. Bizi sömürmeleri gerekiyor ki onlar para kazansın. Evet mutluluk ne gelecekte neden geçmişte saklıdır. Şimdi şuanda bulursun. Ama eskisi gibi saf ve temiz arındırılmış bir düşünce ile, olumsuz karamsar ve sıradanlığa bağlanan takılı kalan düşüncelerden arınmamız lazım öncelikli olarak. |
izmir'de bir meslek lisesi mezunuyum ve suan yazılım muhendisliği okuyorum kendini kısıtlama :) meslek lisesinden cıkanlar da yüksek yerlere gelebiliyor. İzmir'de büyük bankalardan birinin ege bölge genel müdür yrd.sı 2yıllık bilgisayar programcılıgı mezunu bunuda ekliyim :) |
Alıntı:
Ayrıca o arkadaşa sormama gerek yok, bizde çok şeylerden feragat ettik, hepimiz etmişizdir ve etmemizde gerekir senin burda edeceğin 2-3 yılın belki 50 yılını iyi geçirmene yarıcak. 2-3 yıl insan ömründe çok birşey değil. |
Alıntı:
bazen hayatta istediğimiz mesleği edemeyiz, istediğimiz kadınla evlenemeyiz, istediğimiz evde oturamayız, istediğimizi yiyip içemeyebiliriz. Ama yaşıyoruz işte, düz lise bitirip aç kalmaktan iyidir. İntihar falan demişsin; hayatta hemen herkes düşünür, dener, hele o yaşlarda hat safhada. Öldüm bittim moduna girer insan o yaşlarda. Ben boğaz köprüsüne çıktım mesela. Yani bazen bazı şeylerin yaşanması gerek demek ki daha çok kıymetini bilesin diye. Yazını parça parça okudum açıkçası ama sen bence ne istediğini bilmiyorsun. Esra Erol'a bile çıkan kadınlar ne istediğini bilen erkek arıyor :) Kardeşim çok takılma zamana bırak okul bitince hayat mücadelesi başlayınca kafanı işten güçten kaldırıp da böyle şeyler düşünmeye zaman bile bulamayacaksın inan bana |
O değil de ölmek böyle kolay bişi mi :) Eften püften sorunlarla ölmeyi diliyorsan hiç büyüme. Hayatın karşına çıkaracağı sorunları bilsen aklın hayalin şaşar. Yaşın küçük ve doğal olarak çok basit şeyleri kafana takıp sorun ettiğini düşünüyorum. Yaşından büyük sorunlar çıkarıyorsun başına. İlerde bu günleri mumla arayacağını söyleyerek bitiriyorum yazımı. |
Alıntı:
Yaşamasını bilene hayat güzel arkadaş gerekirse yeri geldiğinde okula iskambil kağıtları götürüp gereksiz derslerde oynarız :D (Gerçi telefonda tavla oynuyoruz zaten de :) ) Alıntı:
Alıntı:
@emrefba olacağım hocam :) |
Alıntı:
+ Bununla birlikte senin gibi bir kardeşim diyebileceğim bir arkadaşım var , kendisi son sınıf ve YGS'ye girecek yani üniversite sınavına , hedefimiz aynı 2miz kendimizi motive ediyoruz nereden tanıyorsan dersen onu da bilgisayar vasıtasıyla tanıdım fakat gerçekten kardeşim diyebileceğim sayılı kişiler arasında ve yıllardır kontakt halindeyiz. :rolleyes: |
Alıntı:
|
Alıntı:
Konunun 2-3 satırını okudum sonrsını okumadım derdini analtmışsın eyvallahda. Çok boş işlerle uğraşıyorsun be abicim bi aralar yazılıma merak sarmıştın adam gib çalış öğren liseni bit en kötü 2 yıllık bilgisayar programcılığı oku git şirktte paşalar gibi çalış burda ergen ergen dert yakınma yazık bu kadar satırı yazdığına |
Alıntı:
Bu arada sizin iddaa nasıl gidiyor :) Başlasam mı başlamasam mı diye düşünüyorum elimdekini de kaybederim diye korkuyorum valla:D |
Alıntı:
İddayada girme kolay gözükür ama karanlıktır. |
Alıntı:
|
Bak canım kardeşim. Bende meslek lisesi mezunuyum. Meslek lisesine yazıldığım ilk tepkiyi senin gibi verdim. Okula gitmiyorum, okulla alakam yok. Sürekli kaçıyorum vs. Okulu tam bırakıyordum. Ailem, müdür ve öğretmenlerin zoruyla tutuldum okulda. Derken 4 yıl tak geçti gitti ne ara geçti anlamadım. Fakat bir hata yaptım. Derslerime bakmadım. Şimdi tekrar hazırlanıyorum dershane ile. Ha memnunmuyum? Tabii ki hayır. Niye arkadaşlarım üniversiteye giderken ben dershanede 1 yıl daha kaybedeyim ? Açık konuşmak gerekirse okulu özlüyorum. Okulu seven birisi değilim. Fakat böyle dandirik bir sebepten intahar felan çocuksu harekteler. Bunlar dert değil. Ben 6 ay evel abimi kaybettim. 4 kişinin bıçaklı saldırısında. Benim halim berbat, ailemin hali berbat. Bugün mahkememiz vardı. 2'si şartlı tahliye oldular. Kafamız acayip dumanlı. Gencecik abimi kaybetmişim ben intahar etmiyorum da sen kimsin ki ailene bu ızdırabı yaşatmayı düşünüyosun? Aklını başına al git derslerine çalış. |
Aha bu adamı örnek al her forumda gördüğümde abini kaybettiği aklıma geliyor. Haline şükret ergenliğini atlatırsın. Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Ama anlamadım sen beni sanırım. Sinir, stres sende ne kadardır? Ben tam 6 aydır saat 4 den evel yatmadım. Ağlayan annemi yatırmadan yatmıyorum. Bütün evin yükü benim üstümde. Ekstra birde babama tümor teşhisi konuldu. Onunla ilgileniyorum. Bende ki stresi tahmin edebiliyomusun? 19 yaşındayım saçlarım dökülmeye başladı bu yaşta daha. Sinir vs. bunları kontrol etmeyi öğreneceksin. Bak 2'si şartlı tahliye oldu diyorum. Aynı mahallede oturuyoruz. Ben sinirlerime hakim olamazsam bir daha cezaevinden çıkamam. Bu işler böyle çocuk işleri değildir. Aklını başın al güzel kardeşim. |
Alıntı:
http://img-0.onedio.com/img/719/boun...1a21000058.gif |
Alıntı:
|
Alıntı:
Burası Türkiye hocam bu ülkede birini sövene,öldürenden daha çok ceza veriyorlar.Allah yardımcınız olsun o saldıran karaktersizlere karşı sürekli hazırlıklı olmak lazım:( |
Lanet ve küçücük bir ilçede doğup büyüdüm. Anadolu lisesi çıkışlıyım, hayatımda lisede hiç ders çalışmadım. Şuanda İngilizce İşletme okuyorum emin ol 4 yıl lise yerine 1 yıl dershanede hazırlansam yine de kazanırdım. Yani 4 yılım heba oldu diyebilirim. Keşke meslek lisesinde okusaydım da en azından sevdiğim işi yapardım. İngilizceyi sevmezdim fakat baktım ki sevmek zorundayım bende sevdim şuan da aşığım diyebilirim. Orta okulda çok aktiftim fakat lise de o kadar çok sivilcem vardı ki insanlar yüzüme bakmıyorlardı yani 4 yılım her anlamda boş geçti. Şuanda da kız arkadaşım yok fakat gayet memnunum. Anlatmak istediğim; Hayatta her zaman istediklerin olmaz önemli olan sen elindekilerle yetinmeyi bileceksin. * İzmirli bir abimiz, kardeşimiz varsa arkadaşa Allah c.c rızası için yardımcı olsun arkadaşa. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:56:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.