R10.net

R10.net (https://www.r10.net/index.php)
-   İşletim Sistemleri (https://www.r10.net/isletim-sistemleri/)
-   -   windowstan linuxa geçiş (https://www.r10.net/isletim-sistemleri/310255-windowstan-linuxa-gecis.html)

KaoS 02-02-2009 04:23:14

windowstan linuxa geçiş
 
Daha önce hiç linux kullanmadım. Windows'tan linuxa geçmem için ne yapmam gerekir. Linux nasıl kurulur, kullanımı windows gibi mi, zorluk yaşarmıyım linuxta elimde birden çok cdsi mevcut linuxun

Ubuntu
Kubuntu
Edubuntu

hangisini kurmalıyım sizce ?

kurabiye adam 02-02-2009 04:33:20

Neden böyle bir fantazi deniyorsun öncelikle bu soruyu sor kendine?

Ben linux kullandım zamanında çok, alışma döneminde çok zorluk çekersin, windows gibi değil sonuçta. Ne nerde bilmiyorsun, kısayollardan bihabersin vs vs.

Ama illa kullanacaksan ubuntuları geç.

Fedora Project

veya

Mandriva Linux

kullanmanı tavsiye ederim. Kalite olan bunlar çünkü.

Edit: Kurulumu normal windows gibi. Herşeyi soruyo sana, Türkçe dil destekleri var. Ayarları yapıp paso ileri diyorsun. Pek zor değil.

My_X 02-02-2009 04:35:10

pardus kullan pisi ile rahat edersin.

a0z 05-02-2009 12:31:04

Eğer linux kurmak istiyorsan ubuntu derim.Çünkü en fazla onun hakkında yardım bulabilirsin.

Doc.Deniz 14-02-2009 19:55:07

Edubuntu zaten eğitim için onu salla.Eğer bilgisayarın iyi ise Kubuntu, yok normal bir bilgisayar ise Ubuntu yükle.

Ubuntu CD'sini takıp bilgisayarı yeniden başlat, daha sonra her şeyi sana soruyor.Biçimlendirme bölümünden Harddisk'i kes,biç,formatla vs. ayarla.Sonra yazıları okuyarak devam et.

Kurduktan sonra vazgeçemeyecesin.

Bartuc 14-02-2009 20:41:41

Sana şunu öneririm. vmware indirip kur, linux kurulumunu buraya yap. Hem kurulum hem de kullanım hakkında biraz bilgin olsun. Sonradan birden ne oluyoruz demezsin hem.

Yine de şu bir gerçek. Masaüstü uygulamaları ve günlük kullanım açısından linux, windows'un yerini tutamıyor.

PrMakinesi 14-02-2009 21:36:17

Eğer sadece denemek istiyorsan bende windowsu silmeden diğer sürücüye ubuntu kur. 1 2 hafta sonra beğenirsen tamamı ile ubuntuya geçersin. Beğenmezsen silersin bi kaybın olmaz.

KaoS 15-02-2009 01:05:54

cevaplar için çok teşekkür ederim arkadaşlar şuanlık vazgeçtim askere gidiyorum ama askerden gelince ilk işim windowstan kurtulmak olucak :=)

Zwolle 15-02-2009 22:33:37

ubuntu yukledim de wifi adaprotume uygun driver bile yok piyasada... 2009 model hemde! yeni camera aliyordum, (media markt - Zwolle - Hollanda) o kadar webcam icinde 1 tanesi linux desteklemez mi?

bende windowstan kurtulmak istiyorum ama maalesef donanimlarimiz linux vs desteklemiyor. herseyde sorun cikacagi kesin :)

tolgacan1979 17-02-2009 22:18:18

benim sahsi düsüncem,, GELECEK LINUX ISLETIM SISTEMI ni denemenizdir.
10 yili askin süredir, linux hep vardir dünyamda,

gelecek linux diye baktiginizda zaten web sayfalarina girersiniz...

daha önce hic linux kullanmamis,, ömrü hayati windows ile gecmis arkadaslara GELECEK LINUX öneriyorum cünkü ( CEKIRDEGI ) farkli , ama ARAYÜZÜ windowsun aynisidir. arkadaslar böyle bir sey gelistirmisler.. SAHSEN tandigim arkadaslar bunlar..

reklam gibi oldu ama.. arkadaslar 10 ytl e muhtac degiller zaten,,

fiyatida 10 ytl kadardi sanirim...

LINUX isletim sistemine alismak, isinmak, tanimak, ögrenmek acisindan GELECEK LINUX uygundur..
hem her türlü donanim otomatik taniyor.. driver dertleri olmaz , ki linuxden anlamiyan kisi driver konusuyla zaten ugrasamaz,, windowsla zor bas ediyor insan zaten:)

sistemi tanidikdan sonra,, kisi istedigi SÜRÜMÜ kullanabilir..

aksi olsaydi ben kisiye REDHAT önerirdim.. ama sacmalik olur bu durumda.
veya FREEBSD öneririm.. buda sacmalik..

veya arkadaslarin önerdigi diger sürümler, ben denemedim gerci , ama KERNEL AYNI zaten.


mühim olan ARAYÜZÜDÜR.

GELECEK LINUX , windowsun aynisi, hem kurulum yapmadanda calisabilirsiniz linux ile LIVE CD oldugu icin,,,veya dilerseniz herhangi bir hdd e kurulumu gerceklestirebilirsiniz...paketleri kurabilirsiniz....

LIVE CD cd ile acilir sistem hatta windowsa hic dokunma.. live c d üzerinde ögren linuxu..vs

ama linuxe girisi,, DIGER sürümlerle yapmak cok yanlis olur.. zaten ilk kez kullanacak kisi bir sey anlamicak, zaten kurulumu bile yapamicak belkide,, diyelim kurulumu yapti, bu sefer sistemi acamiyabilecek.. her basliyanin yaptigi bilindik hatalar zaten bunlar...


eger diger sürümler WINDOWS benzeri arayüzse sahipse,, ve LIVE CD olarak kullanilabilecekse oda uyar.. YETERKI windows kullanmis alismis kisiye bir cok sey TANIDIK GELSINKI , kisi alisabilsin isinabilsin,,, sistemi kurcalayabilsin dimi...

Exwore 18-02-2009 10:48:24

Mandriva görsel açıdan çok iyi ...


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:29:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.