Senelerdir internet ile iç içeyim ne öğrendiysem kendi kendime internet üstünden deneme yanılma ile öğrendim 2003 den beride cms kullanarak site hazırlıyorum php scriptlerinde değişik yapabilir basit scriptleri yeniden yazabilirim.Bu seneye kadar cpanel ile işimi hallediyordum yeni geçtiğim serverda panel olmadığı için ssh ile yönetimi öğrendim düşündüğüm kadar zor gelmedi.Şimdi ise kendi server ımı kiralamayı düşünüyorum fakat daha önce yapmadığım için çekimser kalıyorum alıpta en basit problemde başkasına danışmak istemiyorum bu işin zorluğu nedir? İlk olarak nasıl başlamak gerekir.Vps almakla mı başlanmalı mesela ?