Gerçektende güzel yorumlar yapılmış. Birkaç arkadaş şive üzerinde durdu, bu doğrudur Türkiye de sadece egeli karadenizli olarak bitmiyor. Bunun varoşu var gakkoş u var dadaş ı var... Mesela benim dadaş arkadaşım vardı çok daha değişik sanki birazdaha gırtlaktan konuşurmuş gibi.. Biz yani Sivaslılar bizde türkceyi biraz daha kaba konuşuruz 'gardaş' Sivaslıyıh dedikya gardaş -
- sağa telefon ettim neee gelmedin la ??
gibisinden konuşma tarzlarımız var. Mesela gunumuz kızlarından örnek veriyim.
- off falan oldum yanee... bu tür konuşan kızları bilirsiniz

Demek istediğim insanların yöresel konuşmasından ziyade bu tür offf layanların Türkçeyi bahsettiğiniz duruma çekmişlerdir. Çunki ben şu dakkadan sonra babama 'la' lı 'lu' lu konuşma diyemem o adam artık öyle konuşur veya erzurumluya 'gidiyrih - geliyrih - feti ( fatih ) ' bunları düzgün söyle diyemezsin bu lazlar içinde geçerli..

Site konusuna gelince bir fikir veremiyecem ne kadar haklı ne kadar haksızlar bilemem.