Arkadaşlar ben uzun zamandır sustum sustum artık patlamaya karar verdim.Ülkemizde bildiğiniz gibi açılan sitelerin zaten %90'ı ya hazır içerik ya da benzer içerikler.Birçok dizin sitesi inceledim bir bölümü linkler bir bölümü phpld kullanıyor.Ama bakıyorumda özellikle phpld kullananlardan bahsetmek istiyorum Açılan sitelerin %80'i açıldığı gibi kalıyor ve bir kısmıda sitede veya scriptte hiç bir değişiklik yapmıyor.Hatta bazıları kullandığı temanın logosunu bile değiştirmeden aynen kullanıyor.Yani burda demek istediğim neden böyle herkes birbirin yaptığı şeyi yapmaya çalışıyor.Değişik proje değişik içerik görmek çok zor.Buna kendi sitelerimde dahil. Ve herşey hazır herkes hazıra konuyor.Afedersiniz ama hazırında hazırını kolayını isteyen arkadaşlar var.Daha dizin ile toplist arasındaki farkı bilmeyen ve site açan bir çok arkadaş var.
Ben phpld resmi sitesinde Türkçe bölüm açtırdım ki Türk dostlarımıza yardımcı olalım beraber paylaşım yapabileceğim bir yer olsun dedim.Geçenler bir arkadaş benden phpld için yardım istedi bende elimden geldiğince yardımcı oldum sonra birde baktım arkadaş kendi sitemin herşeyi aynen resmen kopyalayıp kendi sitesine koymuş pes yani.Ben elimden geldiğince bildiğim kadar zor durumdaki arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyorum ama ülkemizde ki dizin siteleri ve diğer sitelerinde halini görünce yemin ederim içimden hiç bir şey yapmak gelmiyor.