Fakat ben kurulu programların eksikliğinden veya ayarlarından kaynaklanıyor diye düşünüyorum.
Sunucunun işletim sistemi centos olmasından kaynaklanabilirmi?
Eğer unix tabanlı bir arkadaşın makinasında ajax uygulamaları çalışıyorsa aşağıda belirteceğim kod ve açıklamasını dikkate almayın...
Alıntı
page_request = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
Burada sayfa çağırımlarını microsoft işletim sistemi üzerinden gerçekleştiriyor, dolayısıyla unix tabanlı sistemlerde çağırmayabilir...