google siteleri indexlemeden önce insan gücüyle test etsin.
daha sonra indexlediği tüm siteleri 24 saat gözetim altında tutup hakaret vs. olup olmadığını kontrol etsin.
senin dediğin buna çıkıyor.
bu konu tartışılabilir. benim düşünceme göre google, r10 gibi bir site değildir. sadece yön göstericidir.çünkü içerik barındırmıyor. birisi size, mehmet bey nerede diye sorduğunda, siz mehmet bey'i gösterirsiniz. mehmet bey'in adama neler söyleyeceği sizi ilgilendirmez.cachelerde sorun olabilir ama ona sebep olan da yine site sahibi. içeriğin yayınlanmasına izin veren o çünkü.ama farklı görüşler olabilir.tartışmaya açık bir konu.
ayrıca google hukuka uymuyorsa, onun sahipleri de cezalandırılır.yeter ki, başvuru yapılsın.
Atatürk'e hakaret bizde özel düzenlemeye tabiidir. internetle, diğer yayınları ayırmaya bile gerek yok.
r10'a hakaret içeren mesaj yazılırsa, yine suç olacaktır. üyelik sözleşmeleri bu işe yarar.yayınlanan mesajdan kimin sorumlu tutulacağı belirtilir. ama kişisel görüşüm, sözleşmede "mesajdan üye sorumludur" bile yazsa, site sahibi sorumluluktan kurtulamaz. gerekli önlemleri almalı. suçu ortadan kaldıran haller belirlidir: imkansızlık, nefsi müdafaa, vs.