insallah iyi bir 'donanim'ci veya iyi bir 'program'ci
veya
iyi bir 'network'çü veya iyi bir 'system
administrator' olacaksin.
Yalniz su mühim meseleleri sakin aklindan çikarma!
Bu kâinatin öyle bir donanimcisi vardir ki, bütün
mevcudâti ve içinde yer yüzünü 'create' etmis;
günes'i bir 'power source', ay'i bir 'system clock'
yapmis.
O 'power source'dir ki, kesintiye ugramaz ve o
'system clock'tir ki, sasmaz ve sasirmaz, o
donanimcinin
ilminin ve sanatinin nihayetsizligini gösterir.
Bu zât ayni zamanda öyle yüce bir programcidir ki,
su muazzam dünya üzerinde çalisacak sekilde koca
hayat programini yazmis, yüzbinlerce yildan fazladir,
'error' verdirmeden, 'crash' ettirmeden çalistiriyor.
Eger onun ne kadar iyi bir programci oldugunu da
anlamak istersen, önce kendine bak. Gözünle
göremedigin küçücük bir hücrene bütün kodunu 'save'
etmis ve yine o küçücük hücrende 'execute' ettiriyor.
Madem ki, DNA'nin bir program oldugu apaçiktir
ve bir program programcisiz olamaz demek ki, senin
programciligin ancak o büyük zâtin programciligina
ancak bir ayna hükmündedir.
Yine senin bütün hücrelerinden olusturdugu 'network'ün
içinde hadsiz protokollerle o hücreleri konusturdugu
gibi,
madem ki, senin de diger insanlarla türlü dillerde ve
protokollerde konusabilmen için gerekli donanimi
yanina
vermistir, öylece de gördürüyor, konusturuyor ve
dinletiyor.
Ve madem ki, sen, etrafindaki bütün cisimlerden haber
alasin
diye isik, ses gibi türlü medyayi hazirlamis
kullandiriyor. Sen
bunlari kesfeder, kullanir fakat bir yenisini
ekleyemezsin,
o halde öyle büyük bir 'network' uzmani zât vardir ki,
senin her türlü ihtiyacini bilir, ona göre teçhizatini
verir.
Senin 'network'çülügün ancak onun, sonsuz ilminden
sana
verdigi bir küçük parça ve bir büyük nimettir.
Arkadas, aldanma!
Su güzel dünya hayati programi bir 'limited trial
version'dur,
görüyorsun ki, elde ettigin mali-mülkü hiç bir surette
'save'
edemiyorsun. Öyle ise; bu kâinat yazilimini yazani
tani.
Hem hiç mümkün müdür ki, bir programci bu kadar güzel
bir
program yapsin ve yaptigi programda 'about' kesimi
koyup
kendini tanittirmasin. Öyle ise bu kâinatin en büyük
'donanimcisi', 'programcisi', 'network'çüsü ve 'system
administrator'u olan zâtin her yere isledigi 'about'
kesimlerini
gör, ögren, 'full versiyon'unu kazanmak için çalis.
Unutma ki, hiç bir hareketin atlanmadan çok dikkatli
'log'lar
tutuluyor. Bu 'log'lar herseye gücü yeten o 'system
admini'
tarafindan 'open' edilip 'check' edilecektir.
Aman ha dikkat