Asp kolaydır, çabuk öğrenebilirsin ama madem hiç başlamadın, direkt phpye geç derim ben.

Yaklaşık 4 yıldır ASP kullanıyorum, her zaman içimde kalmıştır PHP'ye başlamamak. Asp'de ya ekstra bileşen kullanarak ya da onlarca satır kod yazarak yaptığın işlemleri PHP'de birkaç satır kod ile yapabilirsin.

Kaynağa gelince, programlama için İngilizce şart. En azından okuduğun bir İngilizce metni anlarsan, işin çok çok kolaylaşır. Bu seviyede bir İngilizce'den sonra da PHP: PHP Manual - Manual adresi fazlasıyla işini görür.