Linux değilde ben macintosh alıcam.
Şuan mac Türkiyede pek yaygın değil ama Türkiyede bir çok saglam şirketler Mac kulalnıyor.Mac in asıl işlevi grafik-tasarım ama adamlar süper bir güvenlik yapmışlar

Hack,Virüs vsvs gibi olaylar sıfır

Ama biraz tuzlu gelebilir

Ben G5 Almayı düşünüyorum.Herkesede tavsiye ediyorum