tabi biraz iktisattan anlasaniz dolarin yukselmesinin efektif ozelliklerini daha iyi anlardiniz turkiye de dolar yuksek olunca ithalat düşer boylece dış ticaret açığı kapanır bununla beraber sattığımız malları dolar olarak sattığımızdan kar ederiz bununla beraber fabrikalar YTL degerliyken ucretleri YTL olarak odedigi malları değeri düşen dolarla aynı fiyattan sattığı için kaybeder.
Siz sadece ticaret yapanları baz alarak bir yorum yapıyorsunuz. Buna birde
halk açısından bakarsanız doların yükselmesinin ülkemize bir yararı değil aksine korkunç şekilde zararı olduğunu rahatça görebilirsiniz. Bu devirde kimse ev kirasını , borcunu vs. Türk parası olarak ödemiyor. Yani $ arttıkça paramızın değeri biraz daha düşüyor. Herneyse burası bunu tartışma alanı değil o yüzden uzatmayalım lafı. Paralarını alan arkadaşlar güle güle harcasınlar.