birhat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
doların yüksek olması adsense ödemelerini alırken güzel fakat bunun için sevinenlere üzüldüm doğrusu. dolar yüksek oldukça biz daha fazla TL alacağız ama bu dolaylı yoldan bize çok daha zararlı. aldığımız bir çok şey dolara endeksli. araba alacaksanız doviz üzerinden ödeme yaparsınız, arabaya koyduğumuz benzinin fiyatı dolar arttıkça artar, aldığımız bilgisayar ve hemen hemen tüm elektronik eşyalar dolara endeksli, en önemlisi doviz fiyatları yükseldikçe Türkiye daha da fakirleşiyor demektir. şimdi tekrar düşünün bence doların yükselmesi mi daha iyi düşmesi mi daha iyi...

tabi biraz iktisattan anlasaniz dolarin yukselmesinin efektif ozelliklerini daha iyi anlardiniz turkiye de dolar yuksek olunca ithalat düşer boylece dış ticaret açığı kapanır bununla beraber sattığımız malları dolar olarak sattığımızdan kar ederiz bununla beraber fabrikalar YTL degerliyken ucretleri YTL olarak odedigi malları değeri düşen dolarla aynı fiyattan sattığı için kaybeder.