TArsusun bandırması

bulunan, küçük bir havuza benzeyen ve "şırana" diye adlandırılan ahşap tekneye konulup eziliyor. Ezilme sonucu çıkan suya 'şıra' ya da 'şerbet' deniyor. Şıra, bahçede üç taş üzerine oturtulan kazanlarda odun yakılarak kaynatılıyorYaklaşık 4 saat kaynatılan şıra, daha sonra dinlenmeye bırakılıyor. Dinlenmeye bırakılan şerbete daha sonra nişasta ekledikten sonra belli bir kıvama gelmesi için bir süre daha kaynatılıyor. Daha önceden iplere dizilen cevizler karışımın içerisine daldırılıyor. Nişasta ilave edilince 'palıza' adı verilen karışımın ip üzerindeki cevizlere yapışması sağlanıyor. Daha sonra ise çamaşır gibi asılarak kuruması sağlanıyor
afıyet olsun

googleden buldum bir arkadaşım anlatmış ama tam tarifideğil bizim tarsus un meşur yayla bandırmasıdır (halk dilindeki adı bu)