yaklaşık 1,5 senelik internet kafede çalışmışlığım var olay şudur işinin gerçekten arkasında durursan kazanırsın yani demek istediğim son çıkan oyunları,filmleri programları vs. yüklersen kazanırsın. Tabi bu belli bir süre sonra sıkıyor ve ilgilenmiyorsun bu durumdada kafe kendi haline kalıyor.
İşin diğer bir yanı internet kafelerin giderleri çok arttı. Örneğin yeni açılacak bir kafeye ruhsat alabilmen için tüm makinalarının işletim sistemlerinin lisanslı olması lazım. Güvenlik kamerası kurulması zorunluluğu getirildi bu da artı bir masraf ayrıca son gelen düzenlemeye göre tib onaylı
Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı adresindeki içerik filtrelerinden birini kurman gerekiyor. Client başı fiyat yıllık ortalama 190 Ytl (HandyCafe ücretsiz)
İnternat kafe saat ücretleri benim çalıştığı yerde 3 seneden beri aynı 1 Ytl. Ama elektrik,dsl,vergisi falan filan her geçen gün artmakta.
İçini kararttım gibi ama bu işi gerçekten iyi yapıp para kazananlarda var.
Son olarak arkadaşımın dediği gibi ps cafe aç bu kadar uğraşma derdin yok