asp de aynı problemleri yaşamış biri olarak gerçekten işinin biraz can sıkıcı olduğunu söyleyebilirim.
bence en temizi, utf8 e geç, yamulan karakterler için bi script yaz ve replace ile düzelt derim.
işin temiz kafan rahat olsun