Merhaba arkadaşlar, bu karakter setleri ile ilgili bir şeyler sormak istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Şimdi ben yeni yaptığım sitelerde karakter seti olarak Latin5 kullanıyorum. Bu şekilde hiçbir sorunla karşılaşmıyorum. Ancak benim eski bir sitem var ve bu sitemi şu an yeniden yapılandırıyorum. Bu sitemin karakter seti Latin1. Şimdi ben normalde mysql verisi gönderirken ve çıktısı alırken

mysql_query("SET NAMES 'latin5'");
kodunu ana dosyada kullanarak karakter hatası almadan sitemi yayınlıyordum. Ancak şimdi yeni hazırladığım tablolar Latin5, eskiler de Latin1 olunca ne yapacağımı bilemedim. Ana dosyaya değil de modüllerin kendi dosyalarına yukarıdaki kodu yazarak -yani gerektiğinde Latin1 gerektiğinde de Latin5- sorunu giderdim ancak bu sefer de sistem karman çorman bir hal aldı. Siz ne önerirsiniz bana?

Utf 8'e de geçerim sorun değil ancak bu eski içeriğimin zarar görmesini istemiyorum.
Umarım anlatabilmişimdir, teşekkürler.