Merhaba arkadaşlar,
Özellikle grafiker arkadaşların işini kolaylaştırmaya yönelik bir dersten bahsetmeye çalışacağım
Bilirizki müşterilerimizin logosu elimizde vektörel olarak yoksa,
bu bizim için büyük bir sorundur.
(vektör = Renklerde ve ebatlerda değişiklik yapabildiğimiz çizim formatıdır. Matbaa baskılarında kaliteden ödün
vermemek için çalışmalarımızın vektörel olması gerekir.)
Bu sorunu kimi zaman, internette o logoyu araştırarak yada onu tek tek çizerek halletmeye çalışırız.
( kendim saatlerce logo çizdiğimi hatırlarım

)
Eğer elimizde çizmemiz gereken logonun kaliteli bir jpg (tif,gif...) var ise CorelDRAW da bunu çok kolay vektörel hale getirebilriz...
Öncelikle resmimizi Corele import ediyoruz:
Sonra resmimizi seçiyoruz ve yukarıda aktif olan "Trace Bitmap" butonuna basıyoruz:
Son olarak gerekli düzenlemeleri (çizgi detayları vb.) yaptıktan sonra OK basıyoruz...
Ve işte Vektörel logomuz... Güle güle kullanın