Fenerbahçe Kulübünün ilk adının 'Siyah Çoraplılar' olduğunu..
Biliyormuydunuz
Alıntıdır....
1899 yılında fenerbahçemizin kurucularından fazıl hüsnü kayacan ve arkadaşları tarafından kurulan siyah çoraplılar-black stockings futbol takımı, monarşi rejiminin baskıları sonucunda kapatılmış, daha sonra da 1902 yılında kadıköy futbol kulübü altında yeniden faaliyete geçmişti. fakat, bu kulüpte rejimin baskılarına fazla dayanamamıştı. kadıköylü gençler tarafından oluşturulan bu kulüpler, ancak 1907 yılında sürekli faaliyete geçebilmiş ve fenerbahçe spor kulübü ismini almıştır.
Solano adlı üyeden alıntı:
kimse bunu sallamış
bunu Galatasaray'lı bir eski yönetici söylemişti.Gs yenildiği bi maçtan sonra lacivert sarı renklerin uğursuzluk getirdiği için sarı kırmızı yaptıklarını...
Beşiktaş
Kulüp renklerinin gelişimi
Yıllardır Beşiktaş’ın ilk renklerinin kırmızı - beyaz olduğu, Balkan Savaşı'nın kaybedilmesinin ardından ölenlerin yası amacıyla siyah-beyaz olarak değiştirildiği söylenir. Beşiktaş tarihi ile ilgili birçok kaynak böyle yazmaktadır. Ancak 100. yıl belgeselinin hazırlanması sırasında yapılan ayrıntılı araştırmalarda, kırmızı rengin kullanılmadığı, renklerin her zaman siyah - beyaz olduğu yönündeki belgeler ağırlık göstermiştir. Beşiktaş 100. Yıl Belgeseli yapımcısı Tuğrul Yenidoğan, yaptığı araştırmalar sonucunda bu tartışmalara noktayı koymuştur:
Osman Paşa Konağı’nda başlangıçta ferdi sporlar yapıldığından herhangi bir forma rengine gereksinim duyulmadı. Ancak sporcuların sayısı her geçen gün yeni katılımlarla artmaya devam edince, eğitimini Fransız mektebinde tamamlamış Mehmet Şamil Bey kurucular heyetini topladı. Okul günlerinde kullandığı, okulunun renklerini taşıyan rozeti yakasından çıkardı ve gösterdi: “Bizler de tıpkı bu rozet gibi bir rozet yaptırmalı ve Kulübümüz’de spora devam eden her azayı bu rozeti taşımaya mecbur tutmalıyız” dedi. Toplantıya katılanlar Mehmet Şamil Bey’in teklifini heyecanla kabul ettiler. Toplantının sonunda rozette yer alacak kulüp renkleri de kararlaştırıldı. Tabiatın bütünüyle birbirine zıt iki ana rengi kulüp renkleri olarak seçildi: Siyah ve Beyaz...
Beşiktaş’ın ilk rozetinin yapıldığı tarih, Fransız mektebindeki rozetlerden esinlenerek miladi yıl olarak “1903” yazıldı. Üstte Arap harfleriyle “Beşiktaş” yazarken, sağda “J”, solda “K” harfleri yer aldı. arka yüzünde İstanbul'da yapıldığı yazılıdır ve iç tarafında rozeti yapan ustanın mührü yer almaktadır. Rozetteki armada yer alan yıldızın 6 köşeli olduğu dikkat çekmektedir. 2. Meşrutiyet’e kadar (1908) bu 6 köşeli yıldız kullanılmıştır. Bu rozet, İskender Yakak tarafından Kulübün Onursal Başkanı Süleyman Seba’ya hediye