Minimum 500.000$ yatıracak gücü olmayan hiçbir girişimcinin bu sektörde ayakta kalacağına inanmıyorum. Datacenter açmak kolay değil. Sözle, tavsiye ile olacak iş değil. Burdaki yazılara göre gidip donanım temin ederek datacenter açmayı planlıyor ise birileri mümkünse açmasın. Burda belki çok bilgili insanlar var ancak bu sektöre girecek birinin, bence gidip bir danışmanlık firmasından bilgi alması (eğer bilgisi yok ise) çok daha mantıklı. Datacenterlar Türk Telekom'dan aldıkları hattı al-sat yapan firmalar değillerdir. Hizmet ve tecrube satarlar. Foruma başlık açıp, burdan alınan bilgiler ile açılan bir datacenter, hangi birikim ve tecrubesini satacaktır çok merak ediyorum. Yarın öbür gün bir sorunla karşılaşıldığında, yine foruma başlık açılarak mı çözüm aranacaktır?
Benim görüşüm budur. Eğer datacenter yönetimi hakkında bilgi sahibi olunmak isteniyor ise ufak adımlar atılmalı, en azından Sanal ISP olarak başlanmalı diye düşünüyorum. Sektörde bu hizmeti veren birçok firma var. Kendinize özel alan, hat ve donanımı onlardan kiralayabilirsiniz. Böylece ileride daha da büyüdüğünüz de ne yapacağını yavaş yavaş öğrenmiş olursunuz.