3. Buton'a çift tıklayarak çalıştırmak.
Yeni bir çalışma dosyası açıp, aşağıda bahsettiklerimi uygulayınız.
----
Sahnemize bir kare çizelim, çizdiğimiz kareyi movieclip haline getirelim.
Üzerine çift tıklayarak karenin içine giriyoruz.
Çift tıklayıp içerisine girdikten sonra, bu sefer karemize buton özelliği atıyoruz. F8'e basıp oradan buton'u işaretleyip ok tuşuna basıyoruz.
Butona çevirdikten sonra, butonun üzerine sağ tıklayıp action panelini açıyoruz ve şu kodları içerisine yazıyoruz.
on (release) {
tikla = getTimer();
gotoAndStop(5);
}
on (press) {
this.startDrag(false);
}
on (release) {
this.stopDrag();
}Kodumuzu yazdıktan sonra paneli kapatıyoruz, 5. frame'e gelip tekrar f6 tuşuna basıyoruz ve keyframe oluşturmuş oluyoruz.
Burada da butonun üzerine sağ tıklayıp, mevcut kodları silip yerine şunları yazıyoruz
on (release) {
if (Number((getTimer()-tikla))<300) {
trace("Uygulama gerçekleşti.");
}
gotoAndStop(1);
}Unutmadan 1. ve 5. frame'e stop(); ekliyoruz.
Herşeyi doğru yaptığınızdan eminseniz, CTRL+Enter ile test edebilirsiniz.
Download