Rica ederim;
Daha önce farklı platform'larda sunduğum gelişime açık uygulamaları ve dersleri burada da devam ettireceğim.
İkincil olarak değineceğim konu;

Her MovieClip'e farklı FPS(hız) değeri atamak.

Bunun pek mümkün olmadığını savunanlar mevcuttu lakin küçük bir noktayı atlıyorlardı denedim ve gayet başarılı oldu. Küçük ama can alıcı nokta "setInterval" 'dir.
Aşağıda da nasıl olabildiğini göreceksiniz.
Flash'ı açıp yeni bir çalışma alanı açınız, bu alanın ilk frame'ine aşağıdaki verdiğim kodu kopyalayın ve frame içerisine yapıştırın.
MovieClip.prototype.fpshizi = function(fps) {
        this.stop();
        if (this.fpsayi != undefined) {
                clearInterval(this.fpsayi);
                delete this.fpsayi;
        }
        this.nxt = function(ptr) {
                if (ptr._currentframe<ptr._totalframes) {
                        ptr.nextFrame();
                } else {
                        ptr.gotoAndStop(1);
                }
                updateAfterEvent();
        };
        this.fpsayi = setInterval(this.nxt, Math.round(1000/fps), this);
};
Bu kodu yerleştirdikten sonra, kendinize bir tane movieclip hazırlayın ve içerisine sıradan bir efekt uygulayın. (Efektin sürekliliğine dikkat edin, stop(); kullanmayın efekt içerisinde)
Bu movieclip'imizi kopyala yapıştır ile çoğaltın örneğin 3 tane çoğaltmış isek.
Ana movieclip'in instance name'i "standart"
İkincisine "fps10"
Üçüncüsüne "fps40"
Dördüncüsüne "fps80"
Olmak üzere instance name'leri girin daha sonra aşağıda ki kodu, üst bölümde vermiş olduğum kodun altına kopyalayın.
fps10.fpshizi (10)
fps40.fpshizi (40)
fps80.fpshizi (80)
Bu kodu da yapıştırdıktan sonra, herşeyi doğru yaptığınıza eminseniz.
CTRL+Enter ile uygulamayı test edebilirsiniz.
Uygulamayı detaylı bir biçimde incelemek için daha önce FFiles'de de yayınladığım link üzerinden .FLA'ı download edebilirsiniz.
Adobe flash FPS increasing and decreasing (file 1365)

Sevgilerle...