Anlatayım fakat bu konuda eğer bilginiz yoksa KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE Yapmayın!!!!!

bu konuda ne kadar ünlem koysam azdır. Buna çook dikkat edin. Sunucu elinizde kalırsa Tahsin Altay demişti bende aynısını ettim tarzı birşey kabul etmem Ben sadece bilgimi paylaşıyorum. Linux da bilgili birisinin yapmasında fayda var.

Bu kadar öğüt yeter. Şimdi anlatıma geçiyorum.

-------------------------------------------------------------------

Öncelikle Mysql servisimizi durduruyoruz.

[root@netbilsis ~] service mysql stop

Mysql servisimizi başarılı bir şekilde durdurduğumuza emin olup tmp klasörüyle ilgili ilk operasyonumuzu ediyoruz. Operasyonun kod adı: tmp yedekleme

[root@netbilsis ~] cd /
[root@netbilsis ~] cp -aR /tmp /tmp_yedek

birinci satırda / ile kök dizine geldik. İkinci satırda dosya sahipliğini ve izinlerini koruyarak yedekledik. oradaki parametreler önemli. Eğer bir sorun olursa geri almamız yeterli olacaktır.

şimdi sisteme mount edilmiş olan tmpDSK dosyasını unmount edeceğiz yani sistem tanımlamasını kaldıracağız öyle de düşünebilirsiniz.

[root@netbilsis ~] umount -l /usr/tmpDSK

sistem tanımlamasını kaldırdığımıza göre artık bu dosyamız eski bir dosya bunu silebiliriz.

[root@netbilsis ~] cd /usr/
[root@netbilsis ~] rm -rf tmpDSK

şimdi yeni tmp tanımlaması yapacağız. Yeni tmp tanımlamamızın boyutu 3.9 GB olacak. bol bol kullanırsınız.

[root@netbilsis ~] dd if=/dev/zero of=tmpDSK bs=2048 count=2048000
[root@netbilsis ~] mkfs -t ext3 /usr/tmpDSK

cPanel kullanıcıları şimdi birde şu ünlü tmp security kodunu çalıştıralım. Bunun amacı yeni klasörümüzün izinlerini kolayca ayarlıyabilmek...

[root@netbilsis ~] /scripts/securetmp --auto


eski tmp klasörümüzün içindeki dosyaları tekrardan geri yükleyelim. Onlar bize lazım

[root@netbilsis ~] cp -aR /tmp_yedek/* /tmp/

artık yedek tmp ile işimiz kalmadı silelim gitsin.

[root@netbilsis ~] rm -rf /tmp_yedek

Şimdi de /tmp chmod ayarlayalım...

[root@netbilsis ~] chmod 1777 /tmp

İşimiz bitti mysql tekrardan başlatalım

[root@netbilsis ~] service mysql start


yazımın sonunda tekrarlıyorum. Bu konu teknik bir konu bilmeyenler hüsrana uğrayabilir. BİLMEYENLER KURCALAMASIN Elimden geldiğince detaylı yazdım