Bakın adı bile farklı
"Bilişim Sektörü"
Bilişim = bilişmek
Bilgi ile alakalı
Elma hikayesi gibi olmuyor yani elma hikayesi gibi olacak işler farklı bu iş çok farklı..
Bir datacenter açacak adamın her şeyden önce kendisi bir birey olarak bir bilgisayar mühendisi ve 2-3 tane sertifikası olmalı..
Örnek Radore Kubilay bey hem sertifikalı hem mühendis yada Sadecehosting Selçuk bey.. Yani bu işi yapacak dc yi açacak adam daha DC nasıl açılır diye araştırma yapabiliyorsa bunun sonu gerçekten kötü olacaktır başda bellidir zaten..
Bir insan pazarda karpuz satabilir... Yapması gereken avazı çıktığı kadar "Karpuzz kaan" şeklinde bağırmasıdır.
Bilişim sektöründe " Soğuk co-location " diye bağıramazsın bilgi birikimi ile olacak bir iş bu.. Yine gerekli bu bilgi birikimini aynı yavaş yavaş büyütürüm dc yi mantığı ile yavaş yavaş edinemezsin... 1-2 kaldırır indirirler dc yi ne ticari itibar kalır nede saygınlık.. Nixcon tekrar dc açsa müşterilerinin %70 den fazlası geri Nixcon a geçer miydi misal..
O nedenle artık toz pembe bakmayın bu iş hayalinizdeki gibi bir iş değil.. Çoğu zaman gece yarısına kadar çalışıp keşke inşaatçı olsaydım diye sitem ettiğim olmuştur (inşaatçıları aşağılamak için örnek vermedim o işte daha çok para var)
Dışarıdan güzel göründüğünü biliyorum.. Ancak içerden öğle değil 1 gün Netinternet de zaman geçirin zaten hayata bakış açınız değişir..