arkadaslar kucuk bir tavsiye ; trademark olayına dikkat ediniz.


WIPO nun sitesine göz atmanızda fayda var , istanbulpatent in sitesinde de benzer domain dava örnekleri görülebilir.

en önemli 3 madde ;
----------------------------
If the Complainant is to succeed, it must prove each of the three elements referred to in Paragraph 4(a) of the Policy, namely that:

i. the Disputed Domain Name is identical or confusingly similar to a trademark in which the Complainant has rights;

ii. the Respondent has no rights or legitimate interests in respect of the Disputed Domain Name; and

iii. the Disputed Domain Name has been registered and are being used in bad faith.
-------------------------

Adam trademarkını almıssa (hyundai gibi bir firmada olmaması düşünülemez bile) ,
ve durum yukarıdaki maddelere uyuyorsa domaini anında alırlar elinizden.

bu ismin boşta olmasının nedeni de bu zaten . yurtdışı formlarında da aynı bizler gibi
konusulmuş bir domain ... http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=797706


1. madde confusingly similar bile değil , direk aynı.
2. madde senin hyundai domainiyle bir ilgin ve kullanma hakkın yok.
3. madde direk bad faith çünki satmaya çalışıyorsun ,
whois checkine bile "for sale" yazmıssın direk itiraf yani.

kısacası hyundai.org domaini şimdilik sende ama hyundai ne zaman isterse alır elinden bu domaini..



domainlerinize satılık diye yazmayın , hele hele trademarklı firma domainlerinde , hak sahibi firmaya gel bunu sana satiim diye msj atmayın , yazılı birşeyler vermeyin , onlar almak istersede fazla naz etmeyin , aracı kullanın en azından. Adamalara ticari zarar verebilecek siteler yapmayın. domainlerinizi iyi niyetli kullanmak için aldıgınızı ortaya koyan siteler yapıp (yalandan da olsa ) bekletin.

İş mahkemeye gittiğinde adamlar domainin jenerikliğine, degerine vs. bakmıyorlar , önemli olan bu domaini kaydettirme nedeniniz ve kullanma şekliniz. Kural basit ; satmak için değil kullanmak için almış olmalısın ve başkasına zarar vermeden , iyi niyetli olarak kullanıyor olmalısın...


kolay gelsin...