Mantık sanırım şuydu

örnek 4 tane kabininiz var

1. 20kasa 30mbps
2. 20kasa 40mbps
3. 20kasa 40mbps
4. 20kasa 50mbps

kabin olayı sürekli parça parça 20 den fazla bir araya sunucu getirilmeyen biçimdeydi..

Şimdi bunu neden yaparlar örnek vererek anlatmaya çalışayım

günün birinde söyle olur


1. 20kasa 30mbps - kullanım 12mbps
2. 20kasa 40mbps - kullanım 25mbps
3. 20kasa 40mbps - kullanım 30mbps
4. 20kasa 50mbps - kullanım 51mbps

şimdi bakın toplam kabinlermizin hattı 160 mbps...
toplam kullanılan hat 118 Mbps

normalde 120 dersek boş hattımız 40 mbps değilmi?

kabin olayında 20 sunucuya 1 hat verlir ve bu örnekte 4. kabin için 10mbps daha arttırım yapmak gerekir.. yani normalde tek yerden gelsedi hat attırımı yapmak gerekmeyecekti..

veee kabin de hat arttıkca para yükseliyor (10 mbps birim fiyatı)...


________

Yukarıda yer alan örnek gerçek olmayarak sadece benim düşüncemdir.

Sunucu barındırmanın 180 ytl oluu konusunda söyle bir hesap yapabiliriz

100 sunucu 10mbps de 1000mbps yani 1gbps yapar..

eğer 100 farklı amaçla kullanılan farklı insanların kullandığı bu sunucuların hepsi %100 kullanım yaparsa kafamı keserim..

bu 100 sunucu emin olun herbiri tek tek uplink aldığından toplam satılan 1000mbps trafik miktarınn %50 sine zor gelirler..

bunlar kesinlikle benim düşüncelerimdir bu nedenle yeni veri merkeznde networku çok daha iyi biçimde kullanabiliyoruz