Backlink olayını sadece bir siteden link almak olarak görürsen hataya düşersin.

Backlink demek bir sitenin senin sitene referans olması demektir.

örneklemek gerekirse :
Devlet dairesinde işin var diyelim.

Sana bakkal amca referans olursa 1 puan yada 0 puan.
Sana simitçi, kahveci, gazozcu referans olursa 1 puan yada 0 puan.
Sana o devlet kuruluşunun amiri referans olursa 5 puan
Sana milletvekili dayın referans olursa 7 puan.
Sana başbakan referans olursa 8 puan.
Sana cumhurbaşkanı referans olursa 10 puan

Sana başbakan referans olursa o devlet dairesinde açamayacağın kapı olur mu. Cevap tabi ki hayır.

işte backlinki buna benzetebiliriz. Başbakanın sana referans olması demek pr8 siteden link alman demek. Başbakanında internetteki karşılığı, eski güçlü pagerankı yüksek siteler demek.
Bir başbakanın sana link vermesi 1000tane simitci kahveci ve gazozcunun sana referans olmasından daha çok işe yarar.

1000tane pr1 link 1 tane pr8 link etmez yani.

Çok backlink alıp sandbox çukuruna düşüşünü hızlandırmak yerine adam gibi pagerankı yüksek bir kaç siteden link alman çok daha fazda sağlar sana