Ya artık asp.net ,jsp gibi farklı kod mantıkları ortaya çıktı.
Bunun dışında artık Java hissedilir derecede yükselti özellikle ajax teknolojisinden sonra kullanım alanları genişledi.İleride kod mantığı ortadan kalkabilir. Asp nin şuan da hayatta olması microsoft'un şirketlere kendi dilini kabul ettirmesidir. Niçin büyük şirketler hep asp dilini tercih eder? Üstelik sitesi html ile yapılabilir bi haldeyken.. Asp mi php mi sorusunu aslında yanlış sormuş kubilay Böyle bişey olsa bile %85 i php diyecektir.. Çünkü mantığı halâ çözülmüş değil. Varsa çözen desin ben çözdüm diye.. php nin mantığı çözülene kadar da bence liderliğini koruyacaktır..