ram üzerine xp kurulumu zamanında bize de derslerde söylenmişti (mcp) şuan da mcsa ayım.aslında o hayata geçirilirse güzel bir fikir,mantık güzel,usb ile çalışan xp (512mb) görmüştüm ama ram ile ne gördüm ne de denemeye fırsatım oldu,ama sizin probleminiz eğer performans ise,bunu bazı ufak ayarlarla (reg ve devamlı kullanmadığınız şeyleri kapatarak) yapmak daha iyi gibi geliyor kulağa.
performansı xp de artırmanın bazı yolları da (bilemeyenlere)
1 - görsellik aramicaksınız
2 - arayüz felan gibi programlar kullanmicaksınız
3 - paylaşımsız bir ekran kartı
4 - antivirüs ve antispy programları performansı düşürür
5 - gereksiz programlar açılışta zaman kaybettirir
6 - diskeeper programını schedule yaparak hdd nizin hergün kulladığınız partition (ve ya partitionlarını) sıkıştırmak performansı artırmanın yanısıra bazı güzel özellikleri de barındırmakta (microsoftun kendi programı bunu gerçek anlamda yaptığına inanmıyorum)
7 - sistemin kurulu olduğu partition 'na fazla yüklenmemek gerektiğine inanıyorum
8 - işlemci ve ram kadar anakartın önemli olduğuna inanıyorum (veri akışı dolayısıyla)
9 - işlemcideki cache miktarı önemli tabii
10 - 15.000 rpm bir sas disc takınca neler oluyor onu da görmeniz gerekir
daha birçok şey eklenebilir buna,aklıma gelenler bunlar