Güzel düşünmüş doğru yazmışsın Serdi.
Kısa yoldan para kazanma hayali kuran çoğu web tasarımcı ya da site sahibi dediğin şeyleri yapıyor. Derdi maişet insana bir şeyi öğrenmek için çalışmayı ya da iyilik olsun diye iş yapmayı unutturabiliyor. Kolay yoldan kazanayım diye o kadar yanlış yollara sapan ve haramdan para kazanmaya devam eden arkadaşlar var ki (Bu tabi onları ilgilendiren bir durum)...
Bunu geçtim ama tasarımı ve hatta yazılım konusunda bilgi sahibi arkadaşlar sabırla elde ettikleri bu bilgi birikimini paraya çevirmek isteyecektir ve çevirmelidir de. Dışardaki adam oturduğu yerden para kazanmak gibi görünüyor bu işleri. Ama yazılımcı ya da tasarımcı'nın bir şeyi yapabilmek için saatlerdir nasıl uğraştığını bilmiyor. Günlerini bile alıyor bu çalışmalar. Sonuçta bu kadar eziyetin bir dönüşü olmalı: Para ve kariyer.

Dünyada (diyeceğim) en güvenilmeyen meslek gruplarındandır web tasarım ya da yazılım grubu. Emeğinin karşılığını alan ama yanlış yollara sapmayan tasarımcı, yazılımcı olmaya gayret etmek lazım. Tabii dili en berbat kullanan grup da olunduğu için mümkünse monitör karşısından kalkıp birşeyler okuyup dimağları da kuvvetlendirmek lazım olsa gerek. Ee ne de olsa reel ve sanal alemde düzgün ve mantıklı cümleler kurmak için dili iyi kullanmak gerekir.