Allah şeytanı yarattı ve izin verdi.Buna farklı bakış açısıyla bakmak gerekiyor.Şeytan insanlığa manevi makam kazandırıyor.Yani onun karşısında durup Allahın emirlerine uymaya çalıştıkça manevi kazanç sağlıyorsun.
Allah sırf ,insanoğlunu salih kullarından olabilelim diye şeytanı yarattı diye düşünüyorum.