yeryüzündeki her şey tanrı tarafından yaratılmıştır ve her şeyin bir + kutbu olduğu gibi - kutbu da olmaktadır melek varsa şeytan da var, yemek yeme varsa lavobo ihtiyacı da var, sağ el varsa sol el de var. sağ ayak varsa sol ayak da var. sevap varsa günah da var. tanrının bizi ne kadar mükemmel yarattığını gözlemleyebilmek gerekiyor. doğa ve tanrının yaratışı uyum içerisinde. şeytan olduğu gibi bizim de cüzi irademiz var. zaten hayat külli iradenin sana verdiği zorlukları cüzi iraden ile nasıl baş edip bunun dolayısında gerçekleşen olayların tanrı yolunda sevap olarak mı yoksa günah olarak mı kullandığından ibaret. yani burada bir sınav konusu var.