Gecenlerde dikkatimi cekti, ozellikle eklenti lisans kurulum ve aktivasyonu icin forumdaki saticilar admin bilgilerini istiyor panele erismek icin.
Neden bu bilgileri istiyorlar acaba? Tam olarak ne yapiliyor, hangi islem yapiliyor?
Gerçek lisans sağlayıcılarının çalışma şekli:
Tema ve eklenti satıcıları çoklu domaine izin verirken bile maalesef siteye özel key anahtar üretmezler tek anahtar verirler.
Haliyle tek domain için satın aldığınız lisansı iyi niyeti suistimal olmasın diye kendimiz admin panele erişerek aktif ediyoruz. Kısacası durum bundan ibarettir.
Satın alınan tema veya eklenti kurulumu yapılıyor ve lisans aktivasyonu sağlanıyor.
Bu lisans süresi de 1 yıldır.
Crack lisans satışı yapanların admin panele erişmesine gerek yok zaten sürekli key değişiyor onlarda.
Esas onlardan beklenmelidir art niyet kısacası.
Ama bu tarz lisanslar alındığında da bilinmelidir ki o site artık çöplüğe dönecektir. Hele E-Ticaret sitelerinde kullananlar maalesef çok risk altındalar.
Yazık.
İyi forumlar.