Okumamış insanların iş bulamama durumları tamamen keyfi, ancak okumuş insanın hakkıdır çalışmayan insandan fazlasını istemesi. Geri kalan kesim iş koşullarını bahane ediyor, yok o olmaz yok bu olmaz. Istanbul gibi bir yerde örneğin eli ayağı tutmayan biri için bile iş imkanları var. Bu tür durumlarda istisnai durumlar haricinde söylenen şeyleri de bahane buluyorum, şahsi fikrim.