Forumda sürekli şu tarz iş ilanları ile karşılaşıyorum: "Öğrenciye küçük iş verilecek. Fiyat ile yazın."

Kendimce bunun tabirini çıkardım.

Öğrenciye: Muhtaçsın, ihtiyacın var.
Küçük bir iş: Kolay bir iş, çok para isteme.
Verilecek: Sen bana hizmet vermiyorsun, ben sana iş veriyorum. Haddini bil.
Fiyat ile yazın: Memlekette öğrenci çok, seçilmek istiyorsan en düşük fiyatı söyle.

Şimdi sorsan herkes der ki: "Öğrencilere yardımcı olmak için."

Amacınız öğrenciye yardımcı olmaksa: İşin hakkı ne ise fazlasıyla verin.
Amacınız ucuza yaptırmaksa: Öğrencileri alet edinmeyin, direkt konuda bütçenizin düşük olduğunu belirtin.