Türkiyede yaşayan insanlar hakkında kafama takılan bir konu var.
Nedense bizde, kim olursa olsun (din, dil, ırk fark etmeksizin), bir çekememezlik durumu oldukça yaygın gibi geliyor. Sadece tanıdıklar, arkadaşlar değil; bazen insanın kendi çevresi, hatta ailesi bile bir başarı karşısında destek olmak yerine eleştirmeye, küçümsemeye ya da karalamaya daha yatkın olabiliyor.
Birisi güzel bir şey başardığında Helal olsun, iyi yapmış demek yerine, neden hemen bir kusur arama, aşağı çekme ya da değersizleştirme çabası devreye giriyor?
İnsanların Ben bunu yapamadım ama o yapmış, demek ki bir şeyi doğru yapmış diyebilmesi neden bu kadar zor?
Bu durum sizce neden kaynaklanıyor?
- Toplumsal yapı mı?
- Yetiştirilme tarzı mı?
- Rekabet anlayışı mı?
- Yoksa özgüven eksikliği mi?
Gerçekten merak ediyorum: Bu sadece bize özgü bir durum mu, yoksa her toplumda var ama bizde daha mı belirgin?