Şahsi fikrim;
Forumun kuruldugu dönemler forum kültürü yardımlaşma kültürü çok yoğundu. O dönemler çok fazla forum vardı ve webmaster alanında ise 3-4 tane vardı. Diğer webmaster forumları yol geçen hanıydı r10 hem referanslı üye alıyor hemde seçiciydi. Bu hem ilgiyi arttırdı hemde dolandırıcılıgı minimuma çekip kaliteli grubun iş yapmasını sağladı. Bunu benzer sistemi deneyenler sonradan olsada geç kalmışlardı. Sonra işler tamamen ticari yapıya döndü dünyada forum kültürü kalmadı insanların zamanı azdı. Aslında r10 içinde adapte olamasaydı eski forum mantıgında olsaydı bu kadar ilerleyemezdi bence. O evrede değişim döneminde açıkcası coşkun hocamın satın alımı oldu forumu cidden büyük emeklerle bambaşka bir yapıya bürüdüler şuan forumdan ziyade bir işletme gibi herkesin mini sanal ofisleri var bir nevi. Ve o evrede kritik bir girişimde yaptı biraz esneklikle potansiyel yeni kişileride katarak ticaret havuzunuda genişlettiler. Aslında iyi planlanmış bir sistem örneği var önünüzde