İlk söylediğiniz hakkında bilgim yok ama 2. söylediğiniz bazı sektörler için zor hocam.
Mesela ben bir konu tasarımı hazırlamak için saatlerce uğraşıyorum, hiç dinlenmeden muazzam bir göz-kafa-vücut yorgunluğu yaşıyorum.
Karşılığında 1.500 TL ücret (Fatura kestiğim için KDV + Gelir vergisi düşünce 1.000 TL civarı kalıyor) çok görülüyor.
Bu zamanda hizmet satışının kıymeti yok, ürün satışı daha mantıklı gibi.
Tasarım yaparken yorulmaz eskide kaldı şuan çok hızlı üretebiliyor olman lazım. Tasarım üretmek çok daha basit ve hızlı sıfırdan birşeyleri yapmana gerek yok. Yurtdışına tasarım hizmetlerini yaparsan çok daha fazlasını kazanırsın. Kazancı güzel, müşterisi yormuyor çok daha fazla yaptığın işe saygı duyuyorlar en ufak bir işte bile ödeme yapmaya hazırlar.