rxts adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kaan hocam teknik olarak haklısın, plakasız trafiğe çıkmak yasak. Ama burada adamın elinde noterden alınmış plaka basım belgesi var ve basım yerine gidiyor. Yani plakasız gezme amacı yok, eski plakayı (APP olduğu için) sökmüş, yenisini takmaya gidiyor.
Hukukta niyet ve sürecin devam etmesi önemli. Şoförler odası o an işlemi yapsa zaten plaka takılacak. Adamın yolda yakalanması tamamen teknik bir aksaklık ve 'zorunluluk' hali. İtirazda bu durum, saati saatine belgelenirse hakim 'evet bu adam plakayı değiştirmek için yoldaymış' diyerek hakkaniyet indirimi veya iptal verebilir. Dümdüz plakasız gezmekle bu aynı şey değil
Valla hocam yemin ediyorum tam böyle oldu ya, noterden çıktım şoförler odası 5 10 dakikalık mesafe, gittim hiçbir sıkıntı yok ama adam almadı 150 plaka var bunları halletmeden almayacağız dedi ben de çıktım eve gittim eve dönerken AVM mobesesine yakalanmışım :/