Merhaba, hayırlı Ramazanlar.
Kütahyada oturan bir arkadaşım var. Kendisi yaklaşık 1,5 yıl önce bir mobil hat operatörünün şubesinde işe başlamıştı. Bu işe başlama sebebi, asgari ücret dışında yaptığı satışlara göre prim alabilmesiydi.
Fakat şube sahibi, çalışanlarının sırtından daha fazla kazanabilmek için onları haftanın 6 günü, günlük 11 saat çalıştırıyor. Bunun yanında aylık doldurulması gereken oldukça mantıksız bir kota sistemi uyguluyor. Buna göre her ayın ilk 10 gününde kotanın %40ının, sonraki 10 gününde kalan %60ının tamamlanması ve ayın geri kalan günlerinde ise bu kotanın üzerine çıkılması şart koşuluyor.
Eğer çalışanlar bu kotayı dolduramazsa, yani hedefi tutturamazsa, tüm primleri kesiliyor ve kendilerine verilmiyor. Ayrıca bu işte yol ve yemek parası da verilmiyor. Ramazan ayında ise çalışanlardan iftarlarını açtıktan sonra tekrar şubeye gelip çalışmaya devam etmeleri isteniyor.
Arkadaşım bu ay maaşını aldı ancak patronu primini vermedi. Oysa bu ay tüm kotaları doldurmuştu. Prim verilmemesinin sebebi olarak ise geçtiğimiz ay kotanın üzerine çıkamamış olması gösterildi. Yani %100 hedefi tutturmasına rağmen üzerine çıkamadığı için bu ayki priminin verilmeyeceği söylendi.
Arkadaşım bunu işyerinin WhatsApp grubunda dile getirdi. Bunun üzerine patronun oğlu (şubenin müdürü) aşağıdaki gibi bir mesaj yazdı ve gruptaki herkesin konuşmasını kısıtladı.
Daha sonra arkadaşım bu durumu patrona, yani mesajı atan kişinin babasına ileterek itiraz etti. Bunun üzerine patronu, arkadaşına Artık şu şubede çalışacaksın. dedi. Bu şube, mesajı atan oğlunun müdür olduğu şubeydi.
Arkadaşım buna da itiraz etti ancak patronu İşine gelirse. şeklinde bir cevap verdi. Bunun üzerine arkadaşım yapılan haksızlığa daha fazla dayanamayarak istifa etti.
Bu arkadaşım kirada oturuyor ve annesi ile eşine bakmak zorunda olduğu için acil olarak işe ihtiyacı var. İngilizce dil bilgisi bulunuyor.(İsteyenlere detaylı CV gönderebilirim)
Kütahya ve çevresinde tam/yarı zamanlı bir iş ya da uzaktan (online) yapabileceği bir iş biliyorsanız veya yardımcı olabilecek biri varsa benimle iletişime geçerseniz çok sevinirim. Destek olan herkese şimdiden teşekkür ederim.