Bu tarz senaryolar hep konuşulur ama kesin olacak demek fazlaca iddaalı hocam. Uluslararası ilişkilerde hiçbir şey bu kadar düz ilerlemez. Türkiye ile İsrail arasında zaman zaman çok ciddi siyasi gerilimler oldu ama iki ülke de doğrudan savaşacak blokların içinde değil ki. NATO, ABD ilişkileri, bölgesel dengeler gibi çok fazla faktör var. Ayrıca şu büyük markaların hepsi İsraile çalışıyor, gelirleri de İsrail ordusuna gidiyor iddaası da genelde halkımızın dilinde dolaşan ama çoğu zaman kanıtlanmayan bir genelleme oluyor. Küresel şirketlerin hissedar yapıları da çok karmaşıktır. Bir markanın bir ülkedeki faaliyetinden doğrudan başka bir ülkenin ordusuna para aktığı iddaasının doğru çıktığını henüz hiç görmedim. Komplo teorilerini hiç konuşmayalım demiyorum ama bu kadar da kesin doğruymuş gibi kabul etmek olmaz.
Yani asında gerilimlerin konuşulması normal ama bunu kesin savaş senaryosu gibi anlatmak yerine somut verilere bakmak daha sağlıklı olur. Yoksa her ülke hakkında benzer teoriler üretmek mümkün.