Yanlış bilmiyorsam, 6 aylık uzman çavuş maaşına denk olacak şekilde belirleniyor ücreti. 2025 Ekim ayında yaptım. Parayı da ara zamdan önce yatırdım. İşi bıraksaydım, maddi olarak 2. aydan sonra zarar etmeye başlayacaktım (Manevi olarak bir karşılığı olmaz tabii, ama hayat şartları ve gerçekleri var). Yasal olarak falan filan deseler de hiçbir işyeri kimseyi altı ay beklemez. Döndüğümde ekonomi ne halde olur? Tekrar benzer şartlarda bir işi ne kadar sürede bulabilirim bilemediğimden bedelli yaptım. Şu anda öyle bir hale geldi ki, eğer 417 bin yasalaşırsa, aylık maaşı 70 bin olan birinin bile bedelli yapmasının maddi olarak bir anlamı kalmıyor gibi. Yine de çalıştığı yerden memnun olan, 6 ay sonra tekrar iş, güç arama telaşesine düşmek yerine borç öderim diyen için mantıklı. Ama böyle artmaya devam ederse, ilerleyen yıllarda gidecekler için maddi külfeti çok daha sıkıntı olabilir.